Citat:
În prealabil postat de ioannistor
Ei, cum ajungeti din lac in put: de la (falsa) teoria sau dogma primatului papal, la erezia Papa Vicarus DEI (PAPA -> VICAR, LOCTIITOR AL DOMNULUI IISUS HRISTOS PE PAMANT).
Ca fapt divers, Vaticanul chiar crede ca Domnul are nevoie de un loctiitor, de un vicar pe pamant? Sa-ti spun atunci ca puterea Domnului fiind nemarginita si nelimitata, El nu are nevoie de loctiitori, de vicari, dintre muritorii de rand?
|
Pe mine m-a fascinat întotdeauna faptul că, atunci când încearcă să atace Sfanta Biserică Catolică și Apostolică, ortodocșii ajung în mod constant să folosească argumente specifice sectarilor care atacă Ortodoxia.
Probabil că nu e de mirare, dacă ținem cont că, în fond, vorbim despre același fenomen, ceea ce variază este doar gradul de intensitate.
Sectarul neo-protestant respinge doctrinele Bisericii despre sfinți, icoane, și preoți, și în consecință întreabă: „
ce nevoie avem de sfinti, ca doar avem o legătură personală cu Isus ?”; „Ce nevoie avem noi, sau
ce nevoie are Isus, de preoți, că doar toți suntem preoți (sau, ca variație, doar Isus e preot)”; „
ce nevoie avem de Tradiție, că doar avem Biblia ?” „Ce nevoie avem de Sfinții Părinți să ne interpreteze Cuvântul Domnului, că doar avem cu toții Duhul Sfânt ?” și așa mai departe.
În aceeași logică, ortodocșii, care nu neagă toată învățătura Bisericii, ci doar pe cea care nu le convine (sau mai bine spus, ce care nu i-a convenit lui Cerularie), întreabă: „ce nevoie are Isus de papă, de vicar ?”
Răspunsul, domnul meu, este că Dumnezeu nu are nevoie nici de vicar, nici de preoți, nici de sfinți, nici de Biserică în general.
NOI suntem cei care avem nevoie de acestea, la fel cum avem nevoie de iertare, de pocăință, de Euharistie, de icoane, de post și de încă o mie de lucruri.
De ce avem nevoie de Papă ? Printre alte motive, pentru că în absența lui, nu avem Biserică. Biserica este o instituție divino-umană, iar caracterul uman al acestei instituții reclamă cu necesitate un cap vizibil, chiar dacă el nu este decât vicarul adevăratului Stăpân.
Dacă vă îndoiți de aceasta, vă propun un experiment: Adunați-vă într-o zi într-o cameră, împreună cu câte un credincios ortodox din fiecare Biserică ortodoxă, român, rus, grec, bulgar, sârb, arab etc., pe stil nou, pe stil vechi, aflat sau nu în comuniune cu Patriarhia X și Z, și stabiliți că
nu se iese din cameră până nu
vă puneți cu toții de acord care este adevărata Biserică Ortodoxă și cine dintre voi face parte din ea.
Cine este cu adevărat ortodox – cel aflat în comuniune cu Patriarhul Ecumenic ? Cel aflat în comuniune cu Patriarhia Moscovei ? Dar care Patriarhie, cea pe stil vechi sau cea pe stil nou ? În România, este Bucureștiul eretic sau Slătioara schismatică ? Dacă îl pomenești pe ÎPS Daniel la Liturghie, ești ortodox sau nu ? Dar dacă îl pomenești pe Patriarhul Ecumenic ? Părintele Arsenie Boca a spus că pot fi venerați și sfinții catolici, el este ortodox ? Dar a ținut Paștele pe stil nou ! Dar dacă nu este otodox, sutele de mii de ortodocși români care se roagă la mormântul său sunt ortodocși adevărați sau eretici ?! Și așa mai departe.
Tocmai pentru că a știut Mântuitorul limitele noastre umane, a instituit oficiul petrin. E simplu, e pe înțelesul tuturor, e elegant și de bun simț. Cine este în comuniune cu Sfântul Părinte Papa este în Biserică. Cine nu, nu.
Citat:
În prealabil postat de ioannistor
Si mai ales dintre eretici si blasfemiatori, adica mincinosi in legatura cu dogmele si teologia privitoare la Preasfanta Treime?
|
Domnule ioannistor, dacă veți continua să discutați în acest registru, vă promit că este ultima mea intervenție. În fața Domnului vom da socoteală atât pentru eventualele erezii, blasfemii și minciuni, dar și pentru atitudinea noastră pentru aproapele.