Citat:
În prealabil postat de catalin2
Ai uitat celeltalte pasaje din Sfanta Scriptura, pentru ca Sfanta Scriptura e un intreg, nu doar fragmente:
“Cel ce mananca Trupul Meu si bea Sangele Meu are viata vesnica, si Eu il voi invia in ziua cea de apoi” (Ioan VI, 54). Caci “adevarat, adevaiat zic voua, daca nu veti manca Trupul Fiului Omului si nu veti bea Sangele Lui, nu veti avea viata in voi” (Ioan VI, 53).
per ca nu o sa presupui ca Iisus nu a vorbit bine, pentru ca spune doar adevarul.
|
Acele "celelalte pasaje" e de fapt unul singur format din două versete rostite într-un context diferit (în afara Cinei Domnului) și la o distanță de aproximativ un an. Valoarea simbolică este evidentă și aici, crezi că Hristos vroia să-i transforme pe ascultătorii Săi dornici de mântuire într-o haită de
zombie hămesită de sânge uman?
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Nu are cum sa fie ceva simbolic, pentru ca daca nu mananci miel sau nu bei vin nu inseamna ca nu te poti mantui (pentru ca spuneai de elementele simbolice de la masa de Paste). Ar insemna ca cine bea bere (si nu vin) sau nu bea deloc alcool nu se poate mantui.
|
Păi tocmai în aceasta rezidă puterea de reprezentare a simbolului; dacă modifici structura simbolului, el nu va mai sugera fidel realitatea către care atrage atenția. E binecunoscutul joc între tip și antitip. Cât privește valoare mântuitoare de care vorbești, o să-ți dau un exemplu exact din aceeași categorie pe care nu se poate să-l respingi:
"
Eu sunt ușa: de va intra cineva prin Mine, se va mântui; și va intra și va ieși și pășune va afla" (
Ioan 10,9)
Evident că
ușa este un simbol, nu cred că ai aceeași pretenție absurdă că pentru a ne mântui trebuie să intrăm fizicește prin Hristos. Nu putem interpreta literalist fiece cuvânt al lui Hristos, altfel ajungem la aberații precum această seculară pretenție că cuminecătura e chiar carne și sânge!