Citat:
În prealabil postat de Erethorn
1. Lumina Sfanta de la Ierusalim se pogoara atunci cand o invoca Patriarhul.
A incercat vreodata sa o invoce in functie de calendarul gregorian, ca sa vada ce se intampla ?
Domnule, a lega Adevarul unei dogme de o anumita revelatie particulara, fie aceasta o aparitie a Sfintei Fecioare, fie un miracol, inseamna a-l ispiti pe Dumnezeu.
2. Va rog sa explicati mai detaliat cum se sincronizeaza timpul spiritual, ceresc, despre care vorbiti, cu timpul profan, masurat fie dupa calendarul iulian fi dupa cel gregorian. Unde apare intersectia dintre cele doua si in ce temei ?
3. Despre "innoirea" Traditiei - Traditia, domnul meu, nu este o piesa de muzeu. Dogmele nu se modifica, dar disciplina, liturgica, pastoratia, acestea, da. Oare Sfantul Ioan Hrisostomul a fost eretic pentru ca a introdus o noua Liturghie ? Acestea fiind spuse, calendarul nu reprezinta o dogma a Bisericii. Nici macar sarbatorirea Invierii Domnului sau a Nasterii sale la o anumita data nu reprezinta dogme, si deci sunt potential supuse schimbarii, in functie de necesitatile pe care Biserica le descopera.
Nu tot ceea ce hotareste un Sinod, fie el si ecumenic, este sapat in piatra, spre a nu mai fi schimbat niciodata. Doar dogmele !
|
Ma ingrozesc de toate ereziile pe care le-ai expus, Erethorn.
Deciziile unui Sinod Ecumenic pot fi modificate DOAR DE ALT SINOD ECUMENIC, nu de papa, patriarh sau un sinod local. Punct.
Calendarul?... Vezi ce au hotarat Sinoadele Pan-Ortodoxe de la Constantinopol din 1583, 1587, 1593 despre modificarea calendarului niceo-iulian si a sinaxarului de catre "astronomii atei ai papei". Aceste Sinoade au aceeasi putere de decizie cu a Sinoadelor Ecumenice, fiind intrunite in cadrul lor cele mai importante Biserici Locale Adevarate ale Mantuitorului Iisus Hristos ale timpului respectiv(Patriarhiile Constantinopolului, Alexandriei, Ierusalimului). Citeste hotararile Sinodului Pan-Ortodox de la Constantinopol din 1583 cu referire explicita la necredinciosul papa si astronomii lui atei:
Catre toti crestinii adevarati, madulare ale Sfintei, Catholice
[Universale] si Apostolesti Biserici de Rasarit a lui Hristos din
Constantinopol si din tot locul, har, pace si mila voua de la
Atotputernicul Dumnezeu.
Nici un pic de tulburare nu a facut in Corabia din vechime furtuna
care s-a ridicat din adincuri. Si daca Domnul Dumnezeu, amintit de
Noe, nu ar fi binevoit a potoli apele, nu ar fi fost nici o sansa de
salvare a ei. In acelasi chip si impotriva Corabiei Bisericii
Ortodoxe, ereticii au ridicat un razboi neindurator, si noi am socotit
a fi voia lui Dumnezeu de a lasa urmasilor prezentul tom impotriva
lor, asa incit hotaririle cele scrise aici sa fie fara doar si poate
in apararea Ortodoxiei noastre. Dar pentru ca documentul sa nu fie
prea impovarator (greoi) pentru oamenii simpli, am hotarit a-l pune in
opt capete lesnicioase, dupa cum urmeaza:
Din Vechea Roma au venit anumiti oameni care au invatat acolo sa
gindeasca latineste. Dar cel mai rau lucru e ca inainte au fost
bizantini, nascuti si crescuti prin partile noastre; dar nu numai ca
si-au schimbat credinta, dar au si ridicat razboi Ortodoxiei si
adevaratelor dogme ale Bisericii de Rasarit si s-au razvratit
impotriva lui Hristos Insusi, impotriva dumnezeiestilor Apostoli si
Sfintelor Sinoade ale Sfintilor Parinti care ni le-au lasat. Drept
pentru care i-am taiat ca niste madulare putrede si
HOTARIM
I. Orisicine nu ar marturisi cu inima si cu gura ca este madular al
Bisericii de Rasarit botezat ortodox si ca Sfintul Duh purcede numai
de la Tatal fiintial si ipostatic, asa cum Hristos spune in
Evanghelie, ci Duhul purcede de la Tatal si de la Fiul in acelasi
timp, unul ca acesta sa fie lepadat afara de Biserica si sa fie
anatema.
II. Orisicine nu ar marturisi ca in taina Sfintei Liturghii, laicii
trebuie sa se impartaseasca odata cu cele doua sfinte parti, a
Preasfintului Trup si a Preasfintului Singe, ci sa spuna ca este de
ajuns a primi numai trupul pentru ca singele este inclus, chiar daca
Hristos le-a sfintit separat si le-a daruit fiecaruia din Apostoli,
unul ca acesta sa fie anatema.
III. Orisicine ar spune ca Domnul nostru Iisus Hristos la Cina cea de
Taina a folosit azime ca si evreii si nu piine dospita, unul ca acesta
sa fie departe de noi si sub anatema ca unul ce gindeste ca un evreu
si vrea sa introduca doctrina lui Apolinarie si a armenilor in
Biserica lui Hristos, cu a Carui incuviintare il dam de doua ori
anatemei.
IV. Orisicine ar spune ca atunci cind Hristos Dumnezeu va veni sa
judece lumea, El nu va veni sa judece sufletele impreuna cu trupurile,
ci numai sa hotarasca asupra trupurilor, sa fie anatema.
V. Orisicine ar spune ca atunci cind mor, sufletele crestinilor care s-
au pocait in aceasta viata dar nu si-au cistigat mintuirea merg in
Purgatoriu - care este un basm grecesc - unde focul si chinurile ii
purifica, si ei cred ca nu sunt chinuri vesnice - asa cum credea
blestematul Origen - si dau din aceasta pricina slobozire pacatelor,
pe unii ca acestia ii dam anatemei.
VI. Orisicine ar spune ca Papa e capul Bisericii si nu Hristos
Dumnezeu, si ca Papa are autoritatea de a trimite in Rai prin
scrisorile sale, si ca poate ierta pacatele prin plata indulgentelor,
unul ca acesta sa fie anatema.
VII. Orisicine nu ar urma hotaririle Bisericii statuate in cele Sapte
Soboare Ecumenice si Sfintele Pasti socotite pentru a le urma, ci vrea
sa urmeze noua inventie a pascaliei si a noului calendar al
astronomilor atei papisti, si vor sa rastalmaceasca si sa distruga
dogmele si traditia Bisericii care noi le-am mostenit de la Sfintii
Parinti, anatema unora ca acestia si sa fie indepartati de Biserica si
de impartasirea credintei.
VIII. Rugam pe toti binecredinciosii ortodocsi: ramineti in credinta
stramoseasca ce-ati invatat-o pina acum, in care v-ati nascut si
crescut, si cind vremurile o vor cere, varsati-va singele pentru a
pastra credinta mostenita de Sfintii Parinti. Luati aminte la cele
scrise mai inainte si credeti ca Hristos va va ajuta sa le impliniti.
Fie ca umila noastra binecuvintare sa fie cu voi cu toti. Amin.
Urmeaza semnaturile ierarhilor:
Ieremia al Constantinopolului
Silvestru al Alexandriei
Sofronie al Ierusalimului
AU PUTERE DE DECIZIE IDENTICA CU A UNUI SINOD ECUMENIC. Acum intelegi in ce erezie sunt toti catolicii?! Si toti cei care au acceptat diavoleasca inventie a masonului Meletie Metaxakis, numita "calendar iulian indreptat"? Si ca toti acestia se gasesc sub anatema acestui Sinod?
|