View Single Post
  #7  
Vechi 12.11.2010, 11:34:13
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit Oreste susține că Iisus Hristos este de fapt o creație a lui Dumnezeu, a Tatălui

Emisiunea "Codul lui Oreste" din data 05.03.2010 ( Istoria Gnosticismului ) partea 1/10
http://www.youtube.com/watch?v=Zb93a_tCycw

La 5'20'' a acestui videoclip Oreste spune textual cum pe cruce Iisus Hristos Îi spune Creatorului Său Eli. Încă o dată Oreste contrazice flagrant Revelația Dumnezeiască a Sfintei Scripturi și a Sfintei Tradiții a Bisericii lui Hristos, spunând că, de fapt, Fiul lui Dumnezeu este o creație a lui Dumnezeu. Să vedem însă care sunt pozițiile Sfintei Scripturi referitoare la natura Fiului lui Dumnezeu care S-a întrupat în persoana Iisus Hristos.

Sfânta Scriptură a Evangheliei după sfântul Ioan apostolul mărturisește încă dintru început dumnezeirea Logosului, a Fiului lui Dumnezeu-Tatăl: La început era Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era Cuvântul. Acesta era întru început la Dumnezeu. Toate prin El s-au făcut; și fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut. Întru El era viață și viața era lumina oamenilor. Și lumina luminează în întuneric și întunericul nu a cuprins-o. Fost-a om trimis de la Dumnezeu, numele lui era Ioan. Acesta a venit spre mărturie, ca să mărturisească despre Lumină, ca toți să creadă prin el. Nu era el Lumina ci ca să mărturisească despre Lumină. Cuvântul era Lumina cea adevărată care luminează pe tot omul, care vine în lume. În lume era și lumea prin El s-a făcut, dar lumea nu L-a cunoscut. Întru ale Sale a venit, dar ai Săi nu L-au primit. Și celor câți L-au primit, care cred în numele Lui, le-a dat putere ca să se facă fii ai lui Dumnezeu, Care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din poftă bărbătească, ci de la Dumnezeu s-au născut. Și Cuvântul S-a făcut trup și S-a sălășluit între noi și am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har și de adevăr. Ioan mărturisea despre El și striga, zicând: Acesta era despre Care am zis: Cel care vine după mine a fost înaintea mea, pentru că mai înainte de mine era. Și din plinătatea Lui noi toți am luat, și har peste har. Pentru că Legea prin Moise s-a dat, iar harul și adevărul au venit prin Iisus Hristos. Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul cel Unul-Născut, Care este în sânul Tatălui, Acela L-a făcut cunoscut. (Ioan 1:1-18) Fiul lui Dumnezeu mai este numit și Logosul, Lumina, și este mărturisit dintru început ca Dumnezeu, deci nu ca fiind o creație a lui Dumnezeu. Deasemenea evanghelia descoperă și adevărul dumnezeiesc că Fiul lui Dumnezeu S-a făcut trup.

Sfânta Tradiție a Bisericii lui Hristos, exemplificată acum prin Sinoadele Ecumenice, mărturisește în Crezul niceo-constantinopolitan dumnezeirea Fiului lui Dumnezeu, a Logosului. Și întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut, Care din Tătal S-a născut, mai înainte de toți vecii. Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, Născut, nu făcut, Cel de o ființă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. Care pentru noi oamenii și pentru a noastră mântuire S-a pogorât din ceruri și S-a întrupat de la Duhul Sfânt și din Maria Fecioara și S-a făcut om. Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui Pilat din Pont, și a pătimit și S-a îngropat. Și a înviat a treia zi după Scripturi. Și S-a suit la ceruri și șade de-a dreapta Tatălui. Și iarași va să vină cu slavă, să judece viii și morții, a Cărui împărăție nu va avea sfârșit.

Prin urmare se poate vedea din nou încă o contrazicere flagrantă a Revelației Dumnezeiești și anume una referitoare la natura ființială a Fiului lui Dumnezeu, Căruia Oreste, după probabil vreo "revelație" secretă, ocultă, discretă, ezoterică, etc., Îi neagă dumnezeirea făcând, în teoria lui eretică, din Fiul lui Dumnezeu o simplă creație a lui Dumnezeu. Se poate vedea astfel cum sistematic acest individ atacă Dogmele Revelației Dumnezeiești, măsluind și contrafăcând Revelația Divină după propria sa minte și înțelegere limitată, sau mai bine zis după propria sa profundă ignoranță. De unde se poate vedea că tribuna de la care vorbește acest ignorant în materie de creștinism este o tribună de la care sistematic se atacă Biserica Ortodoxă și Învățătura ei de credință, Revelația Dumnezeiască a Sfintei Scropturi și a Sfintei Tradiții. De unde se mai poate vedea, în mod colateral, ce fel de "pravoslavnici" sunt teologul NV Dură și ÎPS Teodosie care s-au înhămat cu acest ignorant eretic neortodox la o lucrare de "doctorat" în legătură cu teologia ortodoxă.
Reply With Quote