Citat:
În prealabil postat de Pr. Gheorghe
Domnia ta faci o greseala atunci cand confunzi credinta cu manifestarea acesteia (sau lipsa de manifestare) prin diverse acte de cult, in particular sau in comun.
Este foarte adevarat si ca ai dreptate in esenta, deoarece o credinta fara fapte este moarta, dar totusi credinta exista.
De multe ori lucrarea preotului in Biserica se concentreaza pe "invierea" credintei din oameni. Cel putin, asa este la mine-n parohie. Ce mi-as dori sa fiu nevoit sa lucrez doar la "revizii curente" si nu mai mult la "reconditionari si reparatii capitale"!
|
Fara sa cad in statistici, spun doar ca daca romanii erau un popor asa de credincios dupa cum sustineti si daca din credinta ar fi izvorat fara dubiu o intreaga colectie de calitati, atunci unul dintre efecte ar fi fost curatenia morala. Evident, realitatea sta altfel, deci fie din credinta nu izvorasc calitati morale, fie romanii nu sunt credinciosi.
Aia cu sfintii poate fi interpretata ca o milostenie divina, ceva de genul "nu si-a intors inca Dumnezeu fata de la romani". Daca se nasc multi oameni sfinti aici, poate ca suntem prea stricati si e nevoie de o armata de sfinti sa ne repare. In orice caz, multitudinea de sfinti nu e nici decum o garantie a sfinteniei poporului.
Edit: aparent BOR crede altfel, deoarece sustine ca pentru o mai buna sfintire a poporului si pentru o mai lesnicioasa trecere peste criza e nevoie de mai multe biserici si de mai multi popi. Interesant. Cum comentati, ca preot (crestin ortodox, presupun)?
Edit: mesajul asta se vrea a fi si un raspuns pentru Miha-anca, scuze ca am uitat sa dau quote.