Sfantul Maxim Marturisitorul de pilda, in dialogul intre un batran si un frate, a raspuns la intrebarea cum 
Sfantul Apostol Pavel  care avea atatea griji pentru a propovadui si pentru a ajuta Bisericile  spune totusi "neincetat sa va rugati", cum se ruga el neincetat? Si  Sfantul 
Maxim Marturisitorul, raspunzind la aceasta intrebare, nu spune ca 
Sfantul Apostol Pavel zicea mereu: "Doamne, Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul", ci spune altceva. Zice ca: "
Rugaciunea neincetata  este sa ai mintea pururea lipita de Dumnezeu cu multa dragoste si cu  dor, sa atarni cu nadejdea de Dumnezeu si sa te increzi in El in orice  ai face si ti s-ar intampla". Acesta este raspunsul 
Sfantului Maxim Marturisitorul  din care intelegem ca de fapt rugaciunea nu e de fapt o simpla repetare  a unei formule de rugaciune, ci este o atitudine de rugaciune, o  angajare spre slujirea lui Dumnezeu, sa simti ca esti lipit de 
Dumnezeu cu gandurile  tale, sa simti ca atirni de El si sa ai nadejde in El si sa te increzi  in Dumnezeu in orice ai face si ti s-ar intampla, si atunci aceasta  stare sufleteasca ti se primeste de Dumnezeu ca o rugaciune. 
 O conceptie la fel cu aceasta a Sfantului Maxim  Marturisitorul o avea si un pustnic despre care se spune in Pateric ca a  fost vizitat de un oarecare strain care la plecare si-a cerut iertare  de la parintele ca l-a retinut de la rugaciunea lui, de la programul  lui. Si parintele respectiv a raspuns asa: "Rugaciunea mea, frate, este  sa te primesc pe tine si sa te petrec cu drag". Cine Ii slujeste lui  Dumnezeu prin ceea ce face si isi face datoria in viata aceasta, acela,  daca da un sens religios vietii, prin tot ceea ce face Ii slujeste lui  Dumnezeu. De altfel, Cuviosul Dorotei spune ca: "A te tine de o singura  fapta buna inseamna a zidi un singur perete si nu o casa intreaga". 
 Rugaciunea neincetata nu trebuie inteleasa ca o simpla repetare continua a unei formule de rugaciune, ci mai degraba ca o 
stare de rugaciune; constiinta permanenta a prezentei lui Dumnezeu, constiinta din care izvoraste, in mod necesar, preamarirea lui Dumnezeu. 
 In Pateric se spune ca este necesar ca rugaciunea sa  fie unita cu faptele, adica lucrurile pe care le cerem de la Dumnezeu sa  le urmarim si cu fapta. Adica, traim o viata de nepasare si apoi sa  cerem de la Dumnezeu niste lucruri pe care le-am vrea, dar pe care,  intr-un fel, am putea sa le castigam si noi insine? 
(Pr. Teofil Paraian)