Problema cosmogoniei, a cosmosului cum zic ''cosmonauții'', a începutului, a începutului vieții și a întregii creații, a Creației, începutul universului și a timpului... grea problemă, problema începutului... și ce era înainte de început, și apoi sfârșitul și ce va fi după... păi omul gândește mecanicist și așa se uită el la timp, privind la ceas la mișcarea dintre două puncte, așa gândește el timpul intrând mereu în criză de timp, apoi în panică și disperare, căci începutul pentru om este un fel de t0, un timp de la care se încearcă cunoșterea prin deducții a unei lucrări și apoi apare cearta pe ce era înainte, înainte de mișcare și care nu se poate cunoaște ce era înainte de lucrare căci nu se poate deduce deși trebuie să se poată cunoaște cumva... la fel apoi și t8, sau momentul sfârșitului, care va desemna un moment al sfârșitului unei lucrări și va avea ceva de cunoscut înainte de t8 precum și după acel sfârșit care iarăși nu se știe ce și cum va fi și când anume.
Deci înainte de t0, între t0 și t8, după t8... iată problema timpului, problema sperietoare la care omul caută explicații științifice, SiFi, căci nu a crezut în teologia și în Adevărul dăruit de Creator... că nu a vrut, nu că nu ar fi putut...
Dar lucrurile sunt simple și sunt scrise:
1.''Eu sunt alfa și omega, începutul și sfârșitul...''
2.''La început a făcut Dumnezeu Cerul și Pământul...'' (din Sine, brusc și fără timp, și apoi l-a tocmit ca să fie Creația bună și frumoasă, în 7 zile.)
3.''La început a fost Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu, și Dumnezeu era Cuvântul și prin El s-au făcut toate câte s-au făcut...''
Ce pricepem de aici? Trebuie să pricepem și să credem întocmai.
Ce rezultă? În Credința noastră?
Se observă:
O existență nesfârșită a sfințeniei alfabetului și a tot ce rezultă din tot Cuvântul și din toată propoziția și Fraza Lui Dumnezeu de la începutul rostirii sau scrierii și până la sfârșitul ei, deci este clarificantă exactitatea Cuvântului, și este relevată nesfârșirea valabilității și sfârșirea valabilității prin punerea sfârșitului de către Dumnezeu...
Pe scurt, se observă cum Domnul Carele Este pune început de veșnicie și sfârșit de veșnicie la valabilitatea propriului său Cuvânt Veșnic și Sfânt care este, adică încadrează prin Cuvântul Său de la prima literă până la ultima a discursului Său timpul e ceva ce coexistă împreună cu El... deci iată cum timpul existenței, începutul, lungimea și sfârșitul, a oricărui lucru este pus de Dumnezeu, cu alte cuvinte, t0 și t8 și tot ce este între t0 și t8 este definit de către un CUVÂNT, o literă, o frază, o carte, o interjecție, rostită de Dumnezeu.
La început, deci de la început, primul lucru care L-a făcut a fost că a făcut literele și cuvintele și cele nevăzute și cele văzute apoi și tot ce trebuie pentru a face Cerul și Pământul... deci nu numai Cerul ci și Pământul, astfel că se arată că nici un alt gând nu a avut mai înainte, nici o altă idee, nici o altă creație, nici o altă intenție, nici o altă dorință de a crea altceva ci toată iubirea Lui a fost întreagă pentru Creație, toată inima Domnului a fost dintr-u'nceput pentru a crea Cerul și Pământul.
De aici rezultă că nici un alt timp pentru altceva nu a existat înaintea Lui Dumnezeu decât din prima literă și primul Cuvânt a gândit sau a rostit ceva în scopul Creației Sale...
Putem spune că la T0 a apărut Cuvântul Creație și Cuvântul Dumnezeu ca și Tată al Creației, iar înainte de T0 deși exista sfânta Treime, căci din totdeauna exuista căci Dumnezeu e din veșnicie, se pare că nu exista articularea vreunui Cuvânt ci sfânta Treime era nevorbitoare între ei întrucât erau Una, și Împreună formau ceva ce nu avea sens a vorbi din moment ce se cunoșteau perfect, căci se cunoștea pe sine și nu avea despre ce și despre cine Cuvânta... deci Cuvântul era una cu Dumnezeu, deci nu se auzea nimic deoarece Dumnezeu și Cuvântul nu avea pentru ce să se facă auzit.
Apoi se înțelege că Dragostea Tatălui pentru Creație a fost întotdeauna trecută prin Fiul și prin Duhul căci se afirmă că prin Cuvânt s-au făcut toate... deci se arată că ascultarea Fiului și a Duhului de Tatăl a stat de la început și până la sfârșit în lucrarea de facere a Creației... deci iată o iubire curată și o ascultare fidelă între momentul t0 și t8.
Cât este timpul Creației? 7 zile...
Cât este timpul rezidirii templului Creației? 3 zile
Deci iată că totul durează 240 de ore. Deci lucrarea este fulgerătoare, și în perioada asta este și un timp al odihnei, căci în fiecare zi s-a odihnit seara, și una din zile s-a odihnit Dumnezeu binecuvântând, s-a odihnit în toate câte le-a făcut și le-a rostuit. Deci timpul de lucru a fost de 9zilex10ore de lucru adică un total de 90 de ore de lucru a durat toată Creația și restaurarea ei... deci fulgerul fulgerului...
Ce se poate observa, este faptul că timpul pentru Dumnezeu este măsurat prin lucrarea Sa spre odihna dragostei dintre El și cele create, pe când timpul la om este o noțiune mecanicistă, un idol mecanicist plasat deasupra capului omului ca să fie robit de trecerea mecanică a timpului... adică a unui interval ce măsoară o mișcare mecanică... Are mișcarea mecanică oarecare timp în ea dacă nu ar fi fost cineva care s-o fi pornit? Are timp în ea pentru observator? Nu, decât în sensul în care omul se raportează la ea, își leagă lucrarea lui de mișcarea mecanică a acelui obiect. Deci timpul lucrării omului se supune sau se contopește cu timpul mecanic al unei mișcări între două puncte... ajungând ca omul să numere mișcările mecanice periodice și funcție de ele să folosească noțiunea de timp din viața sa. Acum se pune întrebarea de unde apare timpul?
Păi timpul apare doar din rostul folosirii lui.
Dacă soarele și luna și stelele sunt puse ca să lumineze spre semne și vremi și anotimpuri, să lumineze în toată creația, putem pricepe că ele reflectă tot ceea ce se întâmplă și se petrece în creație ca un fel de oglindă a Creației.
Se mai spune apoi ca omul să folosească un timp ciclic de 7 zile, deci să-și măsoare lucrările sale cu săptămâna reportându-se la Creator și la întreaga Creație iar apoi să-și lucreze lucrarea mântuirii ținând seama de timp prin măsurarea cu ziua și cu ceasurile zilei... de Astăzi...
Deci se observă că omul are la dispoziție un timp foarte scurt la care trebuie să se raporteze... între o fracțiune de clipă și până la câteva ore din ziua de Astăzi.
Deci omul smerindu-și lungimea zilelor sale se raportează la un timp din ce în ce mai scurt în lucrarea sa de ascultare... nu măsoară numai cu anul, cu luna ci cu săptămâna, cu ziua, cu seara și dimineața, cu pătrarul, cu ceasul, cu minutul și cu clipa... dar raportându-se la Har, și nu la mișcarea mecanică de ticăială, ci cu Harul își măsoară timpul căci ''Eu sunt alfa și omega, Începutul și sfârșitul''... adică lucrarea omului este vie și veșnică doar în comuniune cu Harul Credinței crednicioase, deci cu Dumnezeu...
Și iată astfel timpul devine timp viu și veșnic... iar altfel nu este decât un idol mecanicist plasat ca drobul de sare deasupra capului copilului pe dulap de către oamenii de știință...
Deci începutul este începutul Harului, și sfârșitul este sfârșitul Harului... Iar ce este înainte de asta și după asta? Păi nu este altceva decât șeeol... preparat de savanți și aristocrați împreună cu toți cei ce au căzut în judecătorie și mâncătorie...
Last edited by vsovivi; 21.09.2010 at 12:40:09.
|