Citat:
În prealabil postat de Eugen7
nu trebuie sa ne jucam cu cele sfinte... Sfantul Pavel in epistola catre corinnteni arata clar urmarile celor ce se impartasesc cu nevrednicie (iar nevrednicia nu este lagata de starea de pacatosenie a omului ci de credinta lui si de vointa lui de pocaita si de mantuire, care se vede exclusiv la Taina Sfintei Spovedanii).
"Astfel, oricine va mânca pâinea aceasta sau va bea paharul Domnului cu nevrednicie, va fi vinovat față de trupul și sângele Domnului.
28. Să se cerceteze însă omul pe sine și așa să mănânce din pâine și să bea din pahar.
29. Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nesocotind trupul Domnului.
30. De aceea, mulți dintre voi sunt neputincioși și bolnavi și mulți au murit.
31. Căci de ne-am fi judecat noi înșine, nu am mai fi judecați." I Corinteni 11,27-31
CREDINCIOSII ORTODOCSI (SI ROMANO-CATOLICI) CARE LA TAINA SFINTEI IMPARTASANII NU CRED CA IN SFANTUL POTIR, ESTE ADEVARAT TRUPUL SI SANGELE DOMNULUI HRISTOS IISUS (ASA CUM MARTURISESTE BISERICA AI CAREI MEMBRII SUNT) MAI BINE SA NU SE APROPIE DE SFINTELE TAINE ALE DOMNULUI. SA DISCUTE CU PREOTUL SA ISI CLARIFICE POZITIA SI APOI SA DECIDA...
cel rau se foloseste de scriptura in primul rand pentru a induce in eroare pe credinciosi. a aratat-o clar in ispitirea Mantuitorului cand a incerca cu citate din Sfanta Scriptura sa il faca pe Hristos sa pacatuiasca...
credinta nu este suficienta pentru transformara sfintelor daruri, de aceea in marturisirea de credinta crestin ortodoxa este neaparat necesara rugaciunea Epiclezei cand preotul (si numai preotul) roaga pe Dumnezeu Tatal sa trimita Duhul Sfant si sa transforme darurile de paine si vin in adevarat trupul si sangele Domnului. (nu intram in amanunte despre practica in Biserica Romano-Catolica, unde lipseste rugaciunea Epiclezei dar se considera ca painea si vinul sunt trasformate prin Duhul Sfant care este in preot...)
asadar degeaba un credincios protestant sau neoprotestant crede ca in sfantul potir nu este paine si vin ci este adevarat trupul si sangele Domnului... tot paine si vin este. una este credinta si alta este realitatea (adevarul). Ferice de cei ce traiesc in adevar... adica in Hristos Iisus cel real (nicidecum simbolic).
|
Cum adica in biserica romano-catolica lipseste rugaciunea epiclezei? Intrati intr-o biserica romano-catolica si o sa vedeti ca nu este cum ziceti dumneavoastra.
Cat despre nevrednicie, ceea ce a spus mai sus Sf. Ap. Pavel a fost interpretarea lui data faptului ca oamenii, desi se crestinizau, continuau sa se imbolnaveasca si sa moara, iar cum el era convins ca puterea lui Hristos te tine departe de boli si te tine in viata pana la a doua venire a Domnului, credea ca cei care continua sa se imbolnaveasca si sa moara se Impartasesc cu nevrednicie, de parca pe de o parte cineva se poate crede vrednic de Hristos, si pe de alta parte, Iisus ar fi venit pentru sanatosi si nu pentru bolnavi. Ap. Pavel a recunoscut ca nu exista om fara de greseala, iar greseala lui a fost sa creada ca a doua venire a Domnului va fi in timpul vietii lor. S-a inselat, si ca atare, oamenii care continuau sa se imbolnaveasca si sa moara nu erau neaparat nevredinci, ca asta ar insemna ca nici sfintii nostri care nu au avut o sanatate de fier, nu au fost de fapt vrednici. Si de altfel, nimeni nu este cu adevarat vrednic de Hristos pentru ca altfel, daca ar fi, nu ar mai avea nevoie de El. Iisus a venit pentru cei bolnavi, iar prin treaba cu "nevrednicia" tocmai bolnavii care au nevoie de el sunt tinuti la distanta. Este gaselnita celui rau, de aceea mie imi place foarte mult ca in biserica catolica s-a renuntat partial la asa ceva, iar in cele protestante s-a renuntat cu totul deoarece omul isi poate cere iertare direct lui Dumnezeu si apoi se poate Impartasi.