View Single Post
  #5  
Vechi 31.08.2010, 19:38:38
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Pentru o innoire a Sfantului Botez in Biserica noastra ortodoxa

--------------------------------------------------------------------------------

Pe baza urmatoarelor considerente:
- avand in vedere ca se observa o neglijenta in trairea adevaratei vieti crestine din partea multor confrati de-ai nostri;
- avand in vedere ca majoritatea celor botezati in Biserica noastra nu sunt suficient catehizati si suficient incercati in credinta lor in Hristos si in jertfa Sa rascumparatoare si in invierea Sa;
- avand in vedere ca Sfantul Botez trebuie sa reflecte schimbarea crestina din viata noului botezat si ca taina sfantului botez presupune nasterea din apa si din Duh a celui botezat, si deci avand in vedere sfintenia ei nu trebuie data celor care batjocoresc harul sfantului botez;
- avand in vedere ca si omul trebuie sa faca un efort sustinut de pocainta si indreptare a vietii lui dupa voia lui Hristos, pe langa harul de la Dumnezeu pe care-l primeste la botez;
- avand in vedere ca preotii ortodocsi, poate si datorita vremurilor comuniste, nu prea fac cateheza noilor candidati la botez si nu ii verifica in credinta lor suficient de puternic;
- avand in vedere toate deserviciile pe care le aduc in viata noastra ortodoxa aceste constatari de mai sus (la care se pot adauga altele) si anume: putinatatea credintei crestine, slaba participare la biserica, neglijarea vietii adevarat crestinesti in favoarea unei vieti orientate mai mult dupa duhul acestui veac si dupa interese materialiste,

propun ca sa se faca presiuni din partea celor care mai suntem credinciosi cu viata si nu doar cu numele, pentru revenirea pe cat posibil la Sfanta Traditie a Bisericii care cerea ca fiecare nou candidat la botez, la initierea in viata de crestin, sa fie mult mai mult si mai bine catehizat de preoti, sa fie cercetati in credinta lor si sa fie pusi la incercare pentru a se cunoaste ca isi doresc cu adevarat o viata crestineasca si nu doar sa faca un ritual ca sa fie in rand cu lumea, sa fie indemnati permanent sa isi achizitioneze Sfanta Scriptura, carti ale Sfintilor Parinti, carti de rugaciuni (Psaltirea, Acatistier, Ceaslov), carti de spiritualitate si teologie ortodoxa corespunzator nivelului duhovnicesc si intelectual al credinciosului si pe care sa le studieze si sa se lupte cu ei insisi sa le puna in practica, si altele.
Pentru Biserica primelor secole Botezul avea mai mult o semnificatie eshatologica, se primea la varsta maturitatii sau in pragul mortii. Dupa secolul IV Botezul a fost oficiat cu precadere in cazul pruncilor ptr ca aria de convertire in randul maturilor scade. Cu toate acestea Botezul are un efect ontologic si un sens soteriologic- fiind necesar pentru mantuire- s-a oficiat chiar si in cazul pruncilor cum frumos indeman Sfantul Grigorie Teologul pe mame: "Daca aveti copii botezatii ca nu cumva rautatea sa creasca in ei."
Amanarea Botezului pentru o anumita varsta inseamna adancirea persoanei in starea pacatului. pacatul este o boala spirituala eu cresc in aceasta boala spirituala, iar luminarea mea in credinta poate fi ingreunata. Eu sunt pentru botezul pruncilor si consider ca botezul la maturitatea accentueaza mai mult un aspect juridic de impacare cu Dumnezeu fara sa se mai aminteasca de aspectul ontologic.
Reply With Quote