Articol preluat de pe blogul:
http://veniaminilie.wordpress.com/20...178/#more-1178, scris de fratele intru Hristos Petru Comanescu
Toata "contributia" personala se refera numai la adaptarea titlului comentariului fratelui Petru care nu avea decat mentiunea adaugata de adminul blogului: "Comentariul lui Petru la articolul “Botezul de Eretici”.
Comentariul se refera in mod special la "taina" Botezului savarsita de protestantii din Italia intr-o cada de baie, nu-i asa ca vi se pare de necrezut?... Citez. Acum partea I:
"In primul rand, vreau sa amintesc celor ce nu stiu ca cele patru Sfinte Evanghelii, Faptele Sfintilor Apostoli si cele mai multe din Cartile Legii celei Noi, au fost scrise in limba arhaica elena. Daca biblia voastra e tradusa dupa tot felul de variante americane si englezesti a caror limba s’a nascut alaltaeri si care e foarte foarte saraca din punct de vedere filologic, e normal sa debitati tot felul de tampenii. In nici una din variantele originale nu scrie isus, ci Ἰησοῦς. De unde l’ati fi scos voi pe dumnezeul asta al vostru isus, nu ma pot pricepe. Oare sa aiba mare importanta un caracter minus? Sigur ca are. Nu am timp acum sa caut etimologia cuvantului (caci vreau sa tratez alte teme), dar am sa dau un alt exemplu: Stim ca Fiul este ὁμοούσιο adica de o fiinta cu Tatal; daca din greseala am scrie ὁμιοούσιο, ar insemna ca este asemanator cu Tatal, ceea ce este o mare mare hula.
In al doilea rand, daca tot nu aveti biblie tradusa dupa varianta elena, de ce o mai numiti biblie?; caci biblie, vine de la βιβλίο, care e termen elen. Voi ar trebui sa o numiti book, caci doar e tradusa din engleza, sau in cel mai rau caz, carte.
In al treilea rand, Aurele, am si eu niste intrebari la tine:
Cum de a vindecat IISUS pe sluga sutasului din Capernaum, fara sa’l intrebe pe bolnav daca crede, ci pe baza credintei stapanului sau? “Și i-a zis Iisus sutașului: „Du-te, să-ți fie după cum ai crezut!“ Și s’a însănătoșit servul său în ceasul acela”. (Matei VIII, 13)
Cum de a vindecat IISUS pe slabanogul din Capernaum, fara sa’l intrebe daca crede, ci pe baza credintei celor ce l’au adus? “Si Iisus, văzând credința lor, i-a zis slăbănogului: „Îndrăznește, fiule, iertate fie păcatele tale!“” (Matei IX, 2)
Cum de a izgonit IISUS pe dracul din fiica hanaanencei, fara sa o intrebe daca crede, ci pe baza credintei mamai sale? “Atunci răspunzând Iisus, i-a zis: „O, femeie, mare este credința ta; fie ție precum voiești!“ Și s’a tămăduit fiica ei din ceasul acela.” (Matei XV, 28)
Cum de a izgonit IISUS dracul din tanarul cel lunatic, fara sa’l intrebe daca crede, ci pe baza credintei tatalui sau? “…..s’a apropiat de El un om căzându-I în genunchi și zicând: „Doamne, miluiește pe fiul meu….. Și Iisus l-a certat și demonul a ieșit din el și copilul s’a vindecat din ceasul acela.” (Matei, XVII, 14, 15, 18)
Cum de a inviat IISUS pe fiica lui Iair, fara s’o intrebe daca crede, ci numai pe baza credintei pe care I’a recomandat’o tatalui ei? “Dar Iisus, auzind cuvântul ce se grăise, i-a zis mai-marelui sinagogii: „Nu te teme. Crede numai!“ …..Și apucând-o pe copilă de mână, i-a grăit: „Talità kumi“, ceea ce se tâlcuiește: „Fiică, ție-ți zic, scoală-te!“ Și de’ndată s’a sculat copila și umbla,…..”. (Marcu V, 36,41,42)
Cum de l’a inviat IISUS pe Lazar din Vitania, fara sa’l intrebe daca crede, ci pe baza credintei surorilor lui, Maria si Marta. “Deci, Maria (si Marta) au zis lui Iisus: „Doamne, dacă ai fi fost aici, fratele (nostru) n’ar fi murit“. Zis-a Lui (Marta): „Da, Doamne. Eu am crezut că Tu ești Hristosul, Fiul Lui Dumnezeu, Cel ce a venit în lume“”. (Ioan XI, 21, 27, 32)
In Legea Veche, fiecarui prunc de parte barbateasca, i se administra Taierea-imprejur (care preanchipuia Botezul), fara ca pruncul sa fie intrebat daca vrea sa faca parte din poporul lui Israil sau nu. Acest lucru era garantat de catre parintii care il aduceau pe prunc la Biserica, atat atunci cand implinea 8 zile, cat si atunci cand implinea 40.
Orice prunc nou-nascut,
este stapanit de duhul necurat, nefiind inca nascut din apa si din Duh;
este mort, fiindca mosteneste pacatul stramosesc; abia prin botezul cel in trei afundari, se ingroapa impreuna cu Hristos si invie impreuna cu El;
este slabanog, pentru nevarstnicia lui;
adeseori, este si bolnav.
Sa asemanam cazul unui prunc nou-nascut cu fiecare din cazurile de mai sus si vom vedea ca datorita parintilor care il aduc si a nasilor care prin credinta lor cheama asupra pruncului iertarea pacatului stramosesc, inviere, insanatosire, inscriere in randul crestinilor Israilului celui nou si nu in ultimul rand credinta; caci, “Din gura a doi și trei martori se va statornici tot ce se spune”. (II Corinteni XIII, 1)
Sfantul Apostol Pavel mai spune ca un sot fara credinta poate fi adus la credinta de celalalt sot care are credinta? ”Fiindcă bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă și femeia necredincioasă se sfințește prin bărbatul credincios”. (I Corinteni VII, 14) La fel se intampla si la prunci.
Avem datoria sa botezam pruncii, pentru ca IISUS a zis: „Lăsați copiii și nu-i opriți să vină la Mine, că a unora ca aceștia este împărăția cerurilor“. (Matei XIX, 14) Daca nu’i botezam si mor, nu vor vedea Imparatia. ”Răspunsu-i-a Iisus și i-a zis: „Adevăr, adevăr îți spun: De nu se va naște cineva din apa si din duh, nu va putea să intre in împărăția lui Dumnezeu“”. (Ioan III, 3)
Mai trebue sa botezam pruncii la 40 de zile, pentru ca cum poate un crestin sa impreuna-vietuiasca cu un om nebotezat, ca atare necurat (sa manance din acelasi vas, sa’l sarute, s.a.m.d.)? chiar daca nu este o necuratie trupeasca personala, ci una sufleteasca, de obste si nevinovata, (care merita si mai mult bagata in seama) in timp ce Sfanta Scriptura spune: “Tot ceea ce-i atins de cel necurat, necurat va fi;”? (Numerii XIX, 22)
Zeci de dascali, parinti si scriitori bisericesti au predanisit si teologhisit botezul pruncilor. De cand din pantecele apusului luptator de Hristos, s’a ivit ca ciupercile dupa ploae, pleiada de eresuri protestante, ”Două lucruri, și rele, făcut-au…..: …..au părăsit pe (Domnul), izvorul apei celei vii,
și și-au săpat fântâni surpate, care nu pot să țină apă”; (Ieremia II, 13) precum cada din filmuletul de mai sus!
Acuma, fie vorba’ntre noi: chiar in cada? Bun; se considera ca Sfantul Duh sfinteste totul (daca coboara bineanteles); astfel acea apa primeste binecuvantarea Iordanului, iar acea cada primeste harul datatorului de viata mormant al lui IISUS. Se mai poate folosi acea cada pentru celelalte nevoi ale apartamentului? Sau poate aia tin baia ca si altar sau baptistirio!
Deci, alta e un rau, alta e un lac, alta e marea, alta e un vas special pentru botezuri si alta e cada unde mergem sa ne spalam imediat dupa ce facem sex. Chiar daca nu s’ar intampla unele necuratii, totusi de la prima auzire o minte sanatoasa spune ca nu prea e potrivita cada pentru a sluji la savarsirea unei asa de mari taine".
Poate acum, macar in ceasul 13, cei dintre protestanti care cauta in chip nemijlocit Adevarul Il vor gasi, nu la catolici, anglicani , nici in cadrul Ortodoxiei oficiale, ci numai in Ortodoxia Traditionala Pura, reprezentata numai de anumite Biserici Ortodoxe Locale intre care Sinodul IPS Mitropolit Kirik al Athenei si intregii Grecii si restul Bisericilor Ortodoxe Locale aflate in comuniune cu acest Sfant Sinod. (Va urma)