View Single Post
  #328  
Vechi 28.08.2010, 11:12:13
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Asta este invatatura protestanta si, multumesc, nu ma intereseaza subiectul. Fiecare e liber sa creada ce vrea, inclusiv sa huleasca impotriva Duhului Sfint negindu-i lucrarea in Biserica lui Hristos.
Nu este invatatura protestanta, ci este consensul Sfintilor Parinti. Daca ii citesti pe Sfintii Parinti si iei din ceea ce au zis doar ceea ce este consensual, o sa vezi ca nu o sa ramana decat un sambure care reprezinta de fapt ceea ce scrie si in Evanghelie. Restul invelisului sunt parerile proprii fiecaruia, pareri care au fost luate de unii si de altii ca invatatura obligatorie, si sunt atat de multe ca acum iti trebuie o viata intreaga ca sa poti citi tot ce s-a scris, si tot nu o scoti la capat. Studentii la Teologie (Ortodoxa) isi cam dau seama de treaba asta, iar cei care sunt sinceri cu ei insisi o afirma si public, cei mai multi insa pastreaza tacerea de teama maselor care au fost hranite prea multa vreme cu ideea ca tot ceea au zis sfintii este adevarat, in timp ce de fapt, ceea este consensual la ei este un nucleu foarte mic care nu depaseste Scriptura. Si acest nucleu consensual nu este scris in nici o carte in mod explicit, nu exista nici un site ortodox pe care sa scrie in mod clar care este aceasta invataura consensuala a Sfintilor Parinti, ci dimpotriva, Biserica Ortodoxa este biserica cea mai heterogena din cate exista. Ajunge numai sa te uiti pe site-urile ortodoxe ca sa iti dai seama ca nicaieri nu se ajunge la un consens despre ce inseamna exact Ortodoxia. Nici poveste sa fie Biserica celor 7 Sinoade Ecumenice pentru ca de atunci au mai fost tinute multe altele si o gramada de alti sfinti au aparut, care si ei au venit cu ideile lor adaugate la invelisul ortodoxiei, de acum este atat de greu sa se mai ajunga la miez. Bine ca, datorita protestantilor, Biblia s-a raspandit in randul tuturor in asa fel incat sa nu mai aiba acces la ea numai preotii. Si acesta este un lucru putin stiut/acceptat in Romania si anume faptul ca pe teritoriul romanesc au fost protestantii cei care au tiparit pentru prima oara Biblia in limba romana ca sa o poata difuza in randul oamenilor "de rand". Iar daca le recunosc meritele protestantilor, ca au si ei merite, nu numai "defecte", nu inseamna ca sunt protestanta. Sunt ortodoxa prin Botez, am fost atee primii 17 ani din viata, si printr-o minune Domnul m-a chemat la credinta. Cum eram botezata ortodoxa, m-am dus in Biserica Ortoodxa, dar m-am rugat Domnului sa imi arate care este credinta cea adevarata. Ani de zile am fost la ortodocsi, dupa care, printr-un sir de intammplari am ajuns si la catolici, mai intai la greco-catolici si apoi la cei de rit latin, la inceput cu teama pentru ca ortodocsii ziceau ca nu-i bine ce fac si trebuia sa ma spovedesc dupa ce intram la catolici ca si cand ar fi fost un mare pacat, insa cum Domnul este la fel de viu si in mijlocul catolicilor ca si la ortodocsi, si cum Duhul Sfant este cu ei la fel ca si cu ortodocsii, pana la urma mi-a disparut teama inoculata de ortodocsi si am putut vedea cu ochii mei ca nu este deloc asa cum zic Ortodocsii. Si dupa ani de zile de practica in Biserica Catolica, in special cea de rit latin, ani in care le-am zis mereu ca sunt ortodoxa si in care am considerat (si consider pana astazi) ca dogmele ortodoxe sunt cele bune, exceptand Papalitatea unde cei de rit latin au dreptate, cu toate acestea nimeni nu a incercat sa ma converteasca in vreun fel la "catolicism" sau sa imi zica ca as fi eretica sau ratacita din cauza ca nu le imbratisez doctrinele (exceptand papalitatea dar si aceea doar in limitele in care ea a existat la origini), ci dimpotriva, mi-au zis ca este normal sa fiu ortodoxa, pentru ca toti crestinii trebuie sa fie ortodocsi in credinta, si ca atare am avut voie sa particip inclusiv la Impartasanie cu ei, si asta nu intr-o singura biserica unde un preot sa fie mai ingaduitor, ci in multe, atat in tara cat si in afara. Si ajungand in afara, am inceput sa cunosc si Ortodoxia greceasca si asa am vazut cat este de diferita de ceea ce se crede si se practica in tara la noi, singurul lucru comun pe care l-am gasit fiind doar interdictia de a merge la catolici, in rest, ceea ce mi-au zis grecii despre modul in care se traieste Ortodoxia era ceea ce am trait in biserica catolica iar ceea ce imi zicea el despre modul in care traiesc catolicii (fara ca el sa fi trait vreodata in mijlocul lor), era ceea ce eu am trait in biserica Ortodoxa romaneasca.

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Versetul se refera la unitate in credinta, dar afirmatia initiala, “ca toti crestinii sa fie ca si unul, asa cum si El este unul cu Tatal” are cu totul alte conotatii.
Nu are nici o alta conotatie decat cea de mai sus, sa fie unul in credinta in Hristos, eu numai despre credinta vorbesc aici, si nu despre orientari politice sau de alta natura.

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Ma rog, mai inainte de “Tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui” (Matei 16:18), exista marturisirea lui Petru “Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu.” (Matei 16:16) care determina raspunsul Domnului. Traducerea in romaneste si in alte limbi este buna pentru ca si in greaca exista diferenta petros, masculin si petra, feminin (apropos, si pierre tot masculin e).
Atat in franceza cat si in italiana, cuvantul piatra este de gen feminin. Vorbesc curent ambele limbi, iar daca nu crezi, poti verifica in dictionar. La francezi numele de Pierre se scrie identic ca si cuvantul piatra (pierre), asa ca nu a trebuit sa i se schimbe forma pentru a-l masculiniza, in timp ce la italieni si la noi a trebuit ca forma sa fie schimbata: pietra-Pietro, piatra-Petru.
Revenind, nu te-am contrazis deloc in ceea ce priveste marturisirea de credinta a lui Petru care L-a facut pe Domnul sa ii zica ca el, Simon, este piatra pe care isi va cladi biserica. Dimpotriva, ti-am zis ca la asta se refera si Iisus, si daca observi bine, aceasta revelatie a primit-o doar Petru de la Dumnezeu, nu toti apostolii. Doar Petru a marturisit ca “Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu.” Iar daca piatra este aceasta marturisire de credinta facuta de Petru, inseamna ca unitatea se face in aceasta marturisire (ceea ce ii face pe toti crestinii sa apartina de biserica lui Hristos), iar partea vazuta a acestei marturisiri este Petru asa ca pe el, pe Petru cel capabil sa marturiseasca bine, a zis ca isi construieste biserica pentru ca aceasta buna-marturisire sa se transmita si la altii. Daca Dumnezeu nu ar fi vrut sa fie Simon piatra din temelia bisericii, ar fi dat revelatia tuturor apostolilor. Dar uite ca nu a facut asa, ci dimpotriva, si-a intarit alegerea si prin cealalta porunca data tot numai lui: sa pasca mieluseii Sai.
Si ca sa inchei povestea: duminica trecuta am fost si in biserica anglicana unde din nou am spus ca sunt ortodoxa si i-am intrebat mai inati ce reprezinta pentru ei Impartasania, si cand am vazut ca imi dau un raspuns cat de poate de ortodox, i-am intrebat daca exista vreo conditie ca sa ma pot Impartasi cu ei. Mi-au zis ca Botezul ortodox ajunge, pentru ca singura conditie este sa fi botezat si sa ai dreptul la Impartasanie in biserica proprie. Cand i-am zis ca biserica mea mi-ar da voie sa ma mai impartasesc la ortodocsi daca vin si le zic ca am fost la anglicani, a zambit, a dat din cap spunandu-mi ca stie care este problema ortodocsilor, dar ca la ei astfel de probleme nu exista asa ca sunt bine-venita si pot sa ma Impartasesc fara probleme.

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Gindire protestanta blasfemiatoare! Biserica crede cu totul altceva si pentru cel ce vrea sa cunoasca scrie in catechismul ortodox despre lucrarea Duhului Sfint in Biserica. Regret, pe mine nu ma intereseaza sa port conversatii sterile cu propagandisti de alte religii!
Niciodata nu am vazut sa se puna ortodocsii deacord ca invatatura Sfintilor Parinti ar fi catehismul. Si stii de exemplu ca in catehismul romanesc femeile nu au voie sa intre in biserica 40 de zile dupa nasterea unui copil iar in catehismul grecesc nu exista asa ceva, femeile putand intra in biserica nu numai in perioada lauziei dar si in perioada menstruatiei si se pot si Impartasi in aceste perioade si nici macar nu stiu ca in alte biserici ortodoxe exista astfel de interdictii? Si atunci? Cine blesfemiaza dupa parerea ta: romanii sau grecii? Daca raspunzi ca grecii, atunci iti amintesc ca la sfantul Mormant slujesc grecii, armenienii si catolicii...
Reply With Quote