Subiect: Papalitatea
View Single Post
  #506  
Vechi 25.08.2010, 19:55:44
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Particularitatea martirilor uniți a fost aceea că ei erau episcopi. Ei erau cei care conduceau Biserica, nu erau cei conduși. Când, din dorința de a nu te rupe de Biserică, dai palatul episcopal pe celula temniței și dai onorurile lumești cu care te-ai învățat pe cununa de spini a lui Cristos, e un pic altceva. Și când toți cei 12 episcopi fac asta, nu poți să nu te miri cât de mare este credința lor și nu poți să nu dorești să fii asemenea lor.
Asa este, si in general oamenii sfinti inspira multa credinta la cei cu ravna pentru Domnul.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Am dat de mai multe ori pe acest subforum nume concrete și citate din sfinții părinți care ne învață despre purcederea Duhului Sfânt de la Tatăl și de la Fiul. Sf Vasile cel Mare, Sf Atanasie și Sf Maxim Confesorul sunt dintre cei mai cunoscuți. Dacă engleza vă e accesbilă, iată doua articole pe această temă:
-primul, cu accent pe latura dogmatică a controversei: http://www.bringyou.to/apologetics/a52.htm
-al doilea, cu accent pe latura istorică a controversei: http://www.newadvent.org/cathen/06073a.htm

Dacă doriți, putem dezvolta subiectul pe topicul consacrat problemei Filoque. Să revenim la subiectul papalității, despre care e vorba aici.
Multumesc de linkuri. Aveti dreptate, aici se dezbate subiectul papalitatii, nu Filioque. Pentru acela o sa revin pe topicul consacrat lui.
Revenind deci la papalitate, mentionand ca eu nu am nimic impotriva ei, este bine sa existe cineva care sa vegheze sa nu apara abateri de la dogmele bisericii si sa ii lumineze pe cei care nu au la fel de mult timp si aplecare la studiu dogmatic (cazul majoritatii credinciosilor), ramane totusi intrebarea de ce Papa de la Roma si nu cel al Alexandriei avand in vedere ca acela s-a numit mai devreme Papa. Ramane intrebarea: Ap. Petru a fost vreodata episcopul Romei, iar episcopul Romei trecut in calendar dupa Ap. Pavel, in ce fel a primit succesiunea, daca putem zice asa? Si exista si o remarca pe care nimeni nu am vazut sa o faca in afara de mine (se pare ca in cazul asta sunt tare carcotasa), Domnul a zis sa nu numim pe nimeni tata in afara de Dumnezeu Tatal, ori Papa inseamna exact tata, si nu numai Papa, dar si preotii care vor sa li se spuna "parinte" cu sensul de tata (father, padre, père in alte limbi) cer exact ceea ce Iisus ne-a zis sa nu facem, sa nu numim pe nimeni Tata decat pe cel ceresc, si dealtfel a cerut si sa nu numim pe nimeni invatator decat pe El). Din punctul asta de vedere cultele protestante respecta mai bine cuvantul Domnului pentru ca la ei sunt pastori, exact ceea ce i-a zis Domnul lui Petru sa faca, sa pastoreasca oitele Sale, deci sa fie pastor. Si ghidul evreu pe care l-am avut in Israel a facut o remarca foarte interesanta si pertinenta si anume faptul ca Iisus este pastorul nostru si a cerut si lui Petru sa fie pastor, are o semnificatie profunda si anume, daca ne uitam la pastori, ei stau mereu in spatele turmei si nu in fruntea ei, stau in spate ca sa poata vedea daca vreo oita o ia pe un drum gresit riscand sa se rataceasca...