Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Frumoasă paralelă, dar cam nepotrivită. Respirația sufletului este rugăciunea, nu botezul. Cea mai bună definiție a botezului o găsim tot în Scriptură, păcat că e neglijată:
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3,21).
Întreb și eu așa... într-o doară: La un prunc ce cuget? Ce cuget bun? Și ce deschidere a cugetului?
|
Marcu, 10:
"13. Si aduceau la El copii, ca sa-Si puna mainile peste ei, dar ucenicii certau pe cei ce-i aduceau.
14. Iar Iisus, vazand, S-a mahnit si le-a zis: Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, caci a unora ca acestia este imparatia lui Dumnezeu.
15. Adevarat zic voua: Cine nu va primi imparatia lui Dumnezeu ca un copil nu va intra in ea.
16. Si, luandu-i in brate, i-a binecuvantat, punandu-Si mainile peste ei."
Ioan, 3:
"5. Iisus a raspuns: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu."
Citatele de mai sus nu sunt argumente irefutabile cum ca altfel nu se poate,
ci sunt argumente ca grija pentru copii e justificata biblic.
1 Petru 3:
"18. Pentru ca si Hristos a suferit odata moartea pentru pacatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepti, ca sa ne aduca pe noi la Dumnezeu, omorat fiind cu trupul, dar viu facut cu duhul,
19. Cu care S-a coborat si a propovaduit si duhurilor tinute in inchisoare,
20. Care fusesera neascultatoare altadata, cand indelunga-rabdare a lui Dumnezeu astepta, in zilele lui Noe, si se pregatea corabia in care putine suflete, adica opt, s-au mantuit prin apa.
21. Iar aceasta mantuire prin apa inchipuia botezul, care va mantuieste astazi si pe voi, nu ca stergere a necuratiei trupului, ci ca deschiderea cugetului bun catre Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos,"
ATENTIE! Aici e vorba de o paralela intre ceea ce insemna mantuire inainte si
dupa Inviere. Jertfele de dinainte de Intrupare nu mantuiau cu adevarat, ci se
faceau doar pentru curatarea trupului. Petru spune aici ca botezul cu apa si Duh
nu se opreste doar la curatarea trupului, ci ajuta si la deschiderea cugetului bun
catre Dumnezeu. E adevarat ca pruncul nu are inca deschis cugetul, dar Duhul
il va ajuta atunci cand va fi cazul. Sigur ca revine si parintilor spirituali si celor
naturali responsabilitatea educarii copilului in conformitate cu valorile crestine.
E si un risc aicea: acela de a face botezul doar de forma ca mai apoi copilul sa
fie lasat la voia intamplarii. Duhul va ramane atunci un timp dar, nepus in lucru,
probabil ca va alege sa plece. Insa nu se poate argumenta ca e interzis botezul
copiilor.
"Mieluseii" nu gandesc precum "oile"! Au uneori nastrusnicia de a rasturna
sistariul cu lapte! Vor "manca" atunci mai putin "lapte"!
Har, smerenie si jertfa de sine.