Citat:
În prealabil postat de danyel
Poi tocmai ca nu ai spus adevarul, ai afirmat intai ca erai un ortodox practicant si aveai cunostinte solide despre ortodoxie apoi ai reformulat spunand ca tu desi erai ortodox practicant nu ai auzit de Sf Parinti, de Biblie si de pocainta in ortodoxie, ceea ce denota ca afirmatiile dumitale se bat cap in cap, e ca si cum asi spune ca eu sunt matematician dar matematica mea nu trece mai sus de o ecuatie de gradul 2
|
mai cred ca tie trebuie sa iti explic pe pasi ca se pare ca ti-e greu sa pricepi.
1)am inceput sa merg la biserica, nu stiam nimic despre Biblie, Sf Parinti.
2)Dupa ce am inceput sa merg la biserica nu m-a indemnat nimeni sa citesc Sf Scriptura sau despre scrierile Sf Parinti. Ce voiai, ca eu la 14-15 ani sa stiu de ce am nevoie si ce imi trebuie pentru cresterea mea spirituala? Nu trebuia sa faca cineva o cateheza si sa iti spuna ce trebuie sa faci ca sa cresti?BO nu face cateheza , oamenii sunt lasati doar cu ceea ce li se ofera dum dimineata la biserica si atat.
Pocainta in ortodoxie e facultativa in conditiile in care omul poate fi mantuit si fara pocainta(prin pomeni).
Deci nu am mintit in ceea ce am zis, poate doar formularea de ortodox practicant a fost gresita, si am schimbat, am zis ortodox care mergea la biserica.
Pentru unu de clasa a 7-a sa stie sa rez ecuatii de gradul 2 inseamna ca e matematician, nu acelasi lucru se poate spune despre unu de cls 12-a.
Si afirmatiile tale dintr-un post anterior, ca ai cochetat cu NP 3 ani, ori eu merg la o biserica NP in cluj(in Iris, nu stiu daca ai fost si pe acolo in cei 3 ani) si stiu ce se predica , si in nici un caz nu se facuza ortodoxia pentru simplu motiv ca mesajele sunt bazate pe texte din Sf Scriptura si nu sunt atacuri la alte denominatiuni. Pot sa iti dau linkul pe net unde sunt predicile din ultimul an si sa imi arati unde vezi ortodoxia atacata. N-as putea sa incep si eu sa te fac mincinos si ca discreditezi NP?
Ca din postarile tale imi dau seama ca nu cunosti invataturile NP in schimb le judeci cu nonsalanta.
Citat:
În prealabil postat de danyel
Normal ca nu cunosti, despre pomeni si botez trebuie citit mult, nu se pot dezbate intr-o fraza, nu tot ceea ce nu da cu invatatura neo-protestanta este rau.
|
despre botez gasesc destule in Sf Scriptura,si vad ca mesajul e clar, omul trebuie sa creada si apoi sa se boteze. Nu vad de ce m-as lega la cap si as introduce alte invataturi care dau liber la botezul unor persoane(prunci) care nu au discernamant. Si mesajul se schimba "boteaza-te si poate vei crede" in loc de "crede si boteaza-te".
Despre pomeni la fel, daca Hristos spune ca fara pocainta este cu neputinta sa fim mantuiti, de ce as imbratisa o invatatura care ofera o cale alternativa? Adica nu te-ai pocait cat ai trait mai ai o sansa prin milostenia facuta de urmasi. Pentru un om pacatos asta este o scuza pentru a trai in pacat ca oricum poate fi mantuit dupa ce moare.De ce sa se pocaiasca in timpul vietii daca poate gusta din plin viata(asa cum o intelege el, intr-un mod pacatos) si sa fie mantuit dupa ce moare?
Citat:
În prealabil postat de danyel
Viziunea larga asupra mantuirii se regaseste in Scriptura, vezi indemnurile lui Iisus la purtarea crucii zi de zi si a le lui Pavel la alergarea dupa cununa.
|
Purtarea crucii zi de zi inseamna traire cu Hristos. NP nu contesta asta, nu stiu de unde ai tras concluzia asta.
Crestinul pe langa mantuire primeste si o rasplata si nu stiu daca tu cunosti lucrul acesta.
Ori ceea ce spui tu, fapte bune etc sunt in vederea rasplatii, si nu in vederea mantuirii pe care Dumnezeu o da in DAR.
Citat:
În prealabil postat de danyel
mantuirea legalista "vanduta" de neo-protestanti reiese dor din versete luate aleator din Scriptura fara a cerceta practica bisericii primare, dar si aci sunt multe de discutat si trebuie luate pe rand si in niciun caz cu sloganul "Sola scriptura" care nici macar nu este un slogan biblic
|
nu e nici o mantuire legalista, asa o intelegi tu. Mantuirea e un dar de la Dumnezeu asa cum reiese din Scriptura. De ce ti se pare ca ar fi legalista?
Sola Scriptura inseamna ca orice invatatura necesara vietii spirituale se regaseste acolo si orice alta invatatura trebuie sa fie in armonie cu Scriptura, adica sa nu o contrazica in nici un fel.
Citat:
În prealabil postat de danyel
Aici nu discutam despre nivelul de credinta a unora sau altora, fiecare e liber sa isi aleaga calea, sau vrei sa zici ca neo-protestantii sunt toti sfinti si fara prihana?
|
Nu, si in bisericile NP sunt uscaturi dar asta se datoreaza faptului ca acei oameni nu s-au pocait , sunt NP doar cu numele.
Citat:
În prealabil postat de danyel
Poi cum sa nu aiba un rol decorativ sau facultativ in cel mai bun caz, daca omul oricum a fost mantuit, i s-a rezervat locul in cer, faptul ca mai face sau nu fapte bune nu mai conteaza daca pana la urma rolul lor este =0, asta inteleg eu din dogma neo-protestanta, tu ce intelegi altceva?
|
asta denota faptul ca tu nu intelegi nasterea din nou. Un om care si-a pus increderea in Hristos e un om nou, face fapte bune pentru ca este un om nascut din nou. Tu crezi ca atunci cand Domnul iti da mantuirea ,El te lasa acelasi om pacatos? Ceea ce descrii tu implica ca un om a fost mantuit dar Dumnezeu nu l-a schimbat ceea ce e fals. Sf Scriptura invata ca omul cand e mantuit Dumnezeu incepe sa il schimbe. Poate ar trebui sa studiezi mai mult lucrurile astea si sa intelegi despre ce e vorba.
Citat:
În prealabil postat de danyel
Crezi in Hristos, iti marturisesti credinta public in apa botezului, prin Jertfa Lui ai fost rascumparat , iertat si mantuit, daca mai faci sau nu fapte bune, este putin important din moment ce tranzactia mantuitoare s-a facut,
|
A crede in Hristos si a ma boteza nu sunt simple ritualuri care le fac si gata, am facut pactul. A crede in Hristos inseamna a-i urma invataturile. Si un om se vede daca a fost mantuit dupa roadele pe care le aduce, roade care sunt descrise in Galateni 5.
Tu daca te casatoresti, faci un act, tu crezi ca asta e casatoria? Doar un act si gata, fiecare cu viata lui?Sau prin declaratia respectiva tu iti exprimi dragostea si actul respectiv nu face altceva decat sa oficializeze acest lucru.
Asa e si cu omul care se increde in Hristos, nu e un simplu act, ci e o declaratie urmata de o viata intreaga de traire cu Hristos.