Citat:
În prealabil postat de cristinamaria
Insa Hristos s-a intrupat in trup omenesc, cand vorbeam de Dumnezeu ma refeream la Dumnezeul creatiei originare, care nu s-a intrupat direct ci prin fiul sau.
Era corect atunci sa spui nu ca Dumnezeu este cu omul in drum spre inviere ci ca Hristos este cu omul in drum spre inviere.
|
Nu Hristos s-a intrupat ci Logosul (Cuvantul, Fiul) lui Dumnezeu s-a intrupat. Hristos se numeste ipostasa Fiului intrupata, deci inainte de intruparea lui Dumnezeu Fiul nu se poate vorbi de Hristos.
Trebuie facuta distinctia intre fire si ipostasa. Dumnezeu s-a intrupat in intregime in om, in una din ipostasele sale, aceea de Fiu. (Asta nu inseamna ca toate cele trei ipostasuri s-au intrupat sau ca ipostasa intrupata nu contine toata Dumnezeirea).
"Căci întru El (Hristos) locuiește, trupește, toată plinătatea Dumnezeirii." Coloseni 2,9
Astfel ambele afirmatii sunt corecte: "Hristos este cu omul in drum spre inviere" precum si "Dumnezeu este cu omul in drum spre inviere".
"Toate cate face Tatal, asemenea si Fiul" Ioan 5
adica, fie ca spui: "Focul lumineaza" sau spui "Focul lumineaza prin lumina care iese din el", inseamna acelasi lucru.
in mod analog si a spune: "Tatal creaza" sau "Tatal creaza prin logosul (cuvantul) Lui", este acelasi lucru.
"EU si Tatal una suntem" Ioan 10,30
"Eu sunt in Tatal si Tatal este in Mine" Ioan 14,11
Iar despre Sfanta Impartasanie, ca este unirea reala cu Hristos Dumnezeu...
"veți cunoaște că Eu sunt întru Tatăl Meu și voi în Mine și Eu în voi" Ioan 14,20