Citat:
În prealabil postat de beliver
Pare simplu cum zici,dar cand e vorba sa aplici ceea ce zici,nu mai e asa simplu.Spune-mi te rog cum te golesti de tine?
|
Golirea de sine înseamnă, mai întâi, să realizăm cât suntem de slabi și de păcătoși. Pe urmă, înseamnă să realizăm cât suntem de dependenți de Domnul nostru. El este adevăratul stăpân a toate câte spunem că sunt "ale noastre". El ne-a încredințat nu numai să păzim cele 4 daruri mari ale Lui, care constituie asemănarea cu El: sufletul conștient, nemurirea, inteligența și libertatea, ci ca un părinte ne hrănește în fiecare zi. Mult mai mult decât cel mai bun prieten al nostru, El ne este alături în fiecare clipă, chiar și când noi dormim sau nu ne gândim la El. El ne iubește mai mult decât Îl iubim noi și ne dăruiește mai mult decât îi vom putea dărui noi, încât pe El Însuși s-a dăruit nouă.
Noi am întâlnit mulți oameni minunați. Totuși, fiecare dintre ei avea mici defecte, la fiecare era ceva ce am fi vrut îndreptat. Acuma, dacă știm că există Cineva care are în mod cumulat toate însușirile minunate ale prietenilor noștri, fără să aibă nici o imperfecțiune pe care la ei am văzut-o, cum să nu ne dorim prietenia unei astfel de Persoane ? Dacă am ști că Acela ne iubește mai mult decât ne-a iubit vreodată cineva, cum am putea suporta gândul de a fi despărțiți nu o întreagă eternitate, ci o singură clipă de un asemenea prieten ?
Dar un singur lucru ne poate despărți de El, iar acest lucru este păcatul. Când vom realiza asta, vom urî păcatul mai mult decât am putea urî pe cel mai mare dușman, fiindcă nu există nici un dușman capabil să ne facă atâta rău cât ne face acela. Atunci vom fugi chiar de pericolul ispitei, așa cum cineva care vrea să ajungă teafăr la destinația lui, unde este așteptat la masă de cel mai mare și mai bun prieten, ar ocoli o haită de lupi flămânzi care s-ar întâmpla să îi stea în drum.
Pe urmă, nici nu ne vom mai gândi prea mult la păcat și nu vom mai fi paralizați de frica lui, ci vom face și vom fi ceea ce prietenul nostru ar vrea să facem și să fim, iar aceasta înseamnă "a ne umple de Cristos".
Concret, ori de câte ori facem ceva, chiar și lucruri mai banale, cum ar fi să vorbim cu cineva la telefon sau să circulăm la volan, să ne gândim la Cristos și să ne întrebăm ce a făcut ori ce ar face Cristos în cutare sau cutare împrejurare ? Oare cum ar vorbi El la telefon și ce ar spune ? Dar dacă nu noi, ci El ar fi la cumpărături, cum ar face ? Mai întâi, ar cumpăra sau nu lucrul acela ? Cum l-ar alege ? Cum ar vorbi cu vânzătoarea ? Iar această cale magistrală, care constă în a face ce ar face preaputernicul nostru prieten, chiar așa se cheamă: imitațiunea lui Cristos (imitatio Christi). Pe această cale eu vă invit să mergeți, și nu veți greși.