Citat:
În prealabil postat de AndruscaCIM
Nu, Biserica Ortodoxa nu are asemenea porniri, in timp ce Biserica Catolica, dar si cea Protestanta...da, si ohoooo cate am citit, din marturiile celor din generatiile respective, sau dupa...care inca erau socati de acea perioadam la un secol dinstanta, luand-o razna!!!
|
În acest caz, înseamnă că e timpul să începeți să vă documentați și asupra crimelor săvârșite de Biserica Ortodoxă. Ca să nu vă obosiți citind prea mult, ori ca să nu spuneți că sunt surse viciate venind dinspre catolici, începeți prin a întreba orice lipovean credincios ortodox cum se face că lipovenii sunt prezenți în România.
După aceasta, cercetați din porunca cui i s-a smuls limba Sf Maxim Confesorul și dacă nu cumva Biserica Bizanțului, prin cea mai înaltă voce a sa, nu are vreun amestec în asta. Mai verificați și cine l-a prigonit pe Sf Atanasie și pe alți sfinți mărturisitori.
Acuma, despre scuze: scuzele pe care papa și episcopii săi le-au exprimat nu se referă la existența Inchiziției, ori a altui segment al Bisericii lui Cristos, ci la derapajele cărora le-au căzut victime, uneori, oameni nevinovați. Dacă Biserica este ferită de eroare în materie de credință (este infailibilă), asta nu înseamnă că tribunalele alcătuite din oamenii ei sunt ferite de erori. În istoria multiseculară a tribunalelor ecleziale, desigur că au fost erori, cea mai gravă și mai cunoscută fiind aceea care a dus la considerarea Ioanei d'Arc ca vrăjitoare. Cu toate aceste derapaje, excese și erori, aceste tribunale au (re)introdus DREPTUL la un nivel nemaiatins din vremea Republicii Romane și rareori atins în sălile de judecată de azi. Cei care erau însărcinați de Biserică se se ocupe cu rechizitoriile în materie de crime împotriva lui Dumnezeu au lăsat multe lăzi de mărturii, de probe, care azi sunt documente și în baza cărora un proces ca cel al Ioanei d'Arc a putut fi rejudecat. Departe de a domni arbitrariul și bunul plac, în tribunalele acelea domnea, ca regulă generală, grija pentru amănunt, pentru împrejurările în care au avut loc eventuale crime, pentru probarea lor. Clemența Inchiziției mergea până acolo încât abjurarea de erezie sau promisiunea scrisă și depusă sub jurământ de a nu mai practica metode interzise în caz de vrăji ducea la eliberarea vinovatului. În care din tribunalele penale de azi mai putem întâlni un asemenea lucru ?
Despre execuții și arderi pe rug: Biserica nu a executat și nu a ars pe rug pe NIMENI. Ea dădea verdicte în termeni de "vinovat" sau "nevinovat" în raport cu anumite acuzații ale Statului în materie de credință și viață creștină, nimeni altcineva decât Biserica neavând competență în asemenea materii. Dozarea pedepsei și eventuala execuție acolo unde legea Cetății prevedea aceasta revenea statului. Nu Biserica, ci Statul a ars pe rug pe capii templierilor: de față a fost Regele, ca reprezentant al justiției temporale și ca Spadă a Bisericii.
Acuma, despre pedeapsa capitală: Biserica nu s-a opus NICIODATĂ din principiu pedepsei cu moartea. Valabil și pentru Biserica Ortodoxă. E foarte adevărat că astăzi, când există alte moduri ale coerciției (tot mai perfecționate) este de discutat dacă mai are sau nu vreun rost pedeapsa cu moartea. Dar, în trecut, nimeni nu a afirmat că ar fi ceva intrinsec rău ori necreștin, cel puțin eu nu am întâlnit asemenea aiureală nici la autorii antici, nici la Sfinții Părinți Apuseni sau Răsăriteni și în nici o declarație magisterială a Bisericii dinainte sau de după felurite schisme.