View Single Post
  #327  
Vechi 18.05.2010, 13:32:53
Scotianul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit How precious did that Grace appear..The hour I first believed.

Iisus Hristos - Fiul lui Dumnezeu?


Dacă luăm în considerație afirmațiile lui Hristos, nu avem decât patru posibilități. A fost fie un mincinos, fie un nebun, fie o legendă, fie Însuși Adevărul. Dacă spunem că El nu este Adevărul, atunci fie că ne dăm seama de aceasta, fie nu, automat declarăm că una dintre celelalte trei opțiuni este adevărată.

(1) Există posibilitatea ca Iisus să fi mințit când a spus că este Dumnezeu - așadar, știa că nu este Dumnezeu, dar intenționat și-a indus în eroare ascultătorii, pentru a conferi autoritate învățăturilor Sale. Cei care cred sincer acest lucru sunt, probabil, foarte puțini la număr, dacă or exista. Chiar și cei care Îi tăgăduiesc divinitatea tot Îl consideră un Învățător mare și integru. Ce nu-și dau ei seama este că cele două afirmații se contrazic reciproc. Iisus nu prea ar mai fi un învățător mare și integru dacă a mințit intenționat tocmai în privința celui mai important lucru din învățăturile Sale: identitatea Sa.

(2) Mai moderată, dar la fel de șocantă, a doua posibilitate ar fi că era sincer, dar Se autoamăgea. Cum am numi noi astăzi pe cineva care zice despre sine că este Dumnezeu? L-am numi nebun și acesta ar fi și cazul lui Iisus dacă S-ar înșela tocmai în această privință extrem de importantă. Dar dacă analizăm viața Sa, nu vom găsi nici măcar o singură dovadă de anormalitate și dezechilibru - care caracterizează de obicei o persoană cu astfel de tulburări psihice. Dimpotrivă, la Hristos vedem cea mai mare stăpânire de sine posibilă în momentele de criză.

(3) Cea de-a treia posibilitate - Toate afirmațiile Sale cum că ar fi Dumnezeu ar face parte dintr-o legendă. Mai exact, în secolele al treilea și al patrulea, adepții Săi au fost atât de entuziasmați încât I-au atribuit niște cuvinte pe care El Însuși ar fi șocat să le audă. Și dacă acum S-ar întoarce pe pământ, i-ar repudia pe dată.
Căci este de domeniul incredibilului ca o simplă legendă despre Hristos, scrisă sub forma unei Evanghelii, să se fi răspândit atât de mult și să fi avut acel impact uriaș pe care l-a avut... fără să se fi bazat pe nimic real.Este ca și cum cineva din vremea noastră se apucă să scrie o biografie a fostului președinte american John F. Kennedy, din care să reiasă că acesta a declarat că este Dumnezeu, că le iartă păcatele oamenilor și că va învia din morți. O astfel de povestire este atât de exagerată încât n-ar avea nici o șansă să „prindă” la nimeni, fiindcă mai trăiesc mulți oameni care l-au cunoscut cu adevărat pe Kennedy. Această „teorie a legendei” nu stă deloc în picioare, dată fiind apariția timpurie a manuscriselor Evangheliilor.

(4) Singura opțiune este că Iisus a spus adevărul. Cu toate acestea, dintr-un anumit punct de vedere, putem spune că declarațiile, vorbele nu înseamnă mare lucru. Este ușor să vorbești. Oricine poate afirma orice. Au mai fost și alții care au pretins că sunt Dumnezeu. Și eu aș putea susține că sunt Dumnezeu; și tu ai putea face același lucru, însă toți trebuie să răspundem la o întrebare: „Ce probe aducem în sprijinul declarațiilor noastre?” În cazul meu nu ți-ar lua mai mult de cinci minute ca să-mi demontezi afirmația; probabil că tot atât ți-ar lua ca s-o respingi și pe a ta. Dar dacă vorbim despre Iisus din Nazaret, nu mai e așa de simplu. El avea dovezi în sprijinul afirmațiilor Sale. De aceea a spus: „Dar dacă le fac, chiar dacă nu Mă credeți pe Mine, credeți măcar lucrările acestea, ca să ajungeți să cunoașteți și să știți că Tatăl este în Mine și Eu sunt în Tatăl” (Evanghelia după Ioan 10:38).

Dovezi din viața lui Isus Cristos

Prima: caracterul Său Îi confirmă afirmațiile. Mulți locatari ai azilelor de nebuni pretind că sunt niște celebrități sau zeități, dar afirmațiile le sunt infirmate de caracterul lor. Cu totul diferită este situația lui Hristos. El este deosebit, unic - precum Dumnezeu.
Iisus Hristos a fost fără păcat. Viața Sa era de o calitate atât de rară încât îi putea provoca pe vrăjmașii Săi cu întrebarea: „Cine din voi Mă poate dovedi că am păcat?" (Evanghelia după Ioan 8:46). La această întrebare I s-a răspuns cu tăcere... deși stătea de vorbă cu persoane cărora le-ar fi plăcut să Îi scoată ochii cu vreun defect de caracter al Său.
Când citim despre ispitele cu care S-a confruntat Iisus, nu-L găsim deloc mărturisind că ar fi păcătuit. El n-a cerut niciodată iertare, deși le-a spus adepților Săi să-și ceară iertare pentru păcatele lor.
Este uimitor faptul că Iisus nu avea deloc acel sentiment de decădere morală pe care îl au și îl mărturisesc sfinții și misticii din toate vremurile. Deoarece oamenii cu cât se apropie mai mult de Dumnezeu, cu atât sunt mai copleșiți de defectele, decăderea și greșelile lor. Într-adevăr, cu cât stai mai aproape de o lumină puternică, cu atât îți dai seama că... trebuie să te speli. Lucrul acesta este valabil pentru muritorii obișnuiți și în sfera moralului.
La fel de izbitor este faptul că Apostolii Ioan, Pavel și Petru, care fuseseră toți învățați încă din fragedă copilărie să creadă că păcatul este universal, au vorbit cu toții despre neprihănirea lui Hristos: „El n-a făcut păcat și în gura Lui nu s-a găsit vicleșug” (1 Petru 2:22).
Pilat, care numai prieten nu-I era lui Iisus, a spus: „Ce rău a făcut?" Prin aceasta, el recunoștea nevinovăția lui Hristos. Iar sutașul roman care a stat mărturie morții lui Iisus, a spus: „Cu adevărat acesta a fost Fiul lui Dumnezeu!” (Evanghelia după Matei 27:54).

A doua: Hristos a dovedit că are putere asupra forțelor naturii, putere pe care o putea avea numai Dumnezeu, Cel care crease acele forțe.
El a liniștit o furtună puternică și valurile învolburate ale Mării Galileii. Aceste lucruri i-au uimit atât de mult pe oamenii prezenți cu El în barcă, încât au exclamat: „Cine este Acesta de Îl ascultă chiar și vântul, și marea?” (Evanghelia după Marcu 4:41). A schimbat apa în vin, a hrănit cinci mii de oameni cu cinci pâini și doi pești, a înviat din morți unicul fiu al unei văduve îndurerate, a înviat fiica unui tată distrus de pierderea copilei sale. Unui vechi prieten i-a spus: „Lazăre, ieși afară!”, înviindu-l din morți. Este foarte interesant faptul că nici măcar dușmanii Săi nu au tăgăduit această minune; dimpotrivă, au încercat să-L omoare. „Dacă-L lăsăm așa, toți vor crede în El" (Evanghelia după Ioan 11:48).

A treia: Iisus a arătat puterea Creatorului asupra bolilor și asupra afecțiunilor trupești. I-a făcut pe șchiopi să meargă, pe muți să vorbească, iar pe orbi să vadă. A vindecat și unele probleme de natură congenitală, care nu puteau fi tratate psihosomatic. Cea mai neobișnuită vindecare a fost aceea a orbului, descrisă în Evanghelia după Ioan, capitolul 9. Deși bărbatul acela nu a putut răspunde întrebărilor puse de conducătorii religioși, ceea ce se întâmplase cu el a fost suficient pentru a-l convinge. „Eu una știu: că eram orb, și acum văd.” „De când este lumea, nu s-a auzit să fi deschis cineva ochii unui orb din naștere”, a spus el (Evanghelia după Ioan 9:25,32). Pentru el dovezile erau mai mult decât evidente.

A patra: dovada supremă a Divinității lui Hristos a fost învierea Sa din morți. În cursul vieții Sale Iisus Și-a prevestit de cinci ori moartea. A prevestit și cum va muri și că după trei zile de la moarte va învia din morți și va fi văzut de ucenicii Săi.
Cu siguranță că aceasta a fost marea încercare: era o afirmație ușor de verificat. Fie s-a întâmplat, fie nu s-a întâmplat.
Atât simpatizanții, cât și detractorii credinței creștine recunosc că învierea lui Hristos reprezintă piatra de temelie a credinței. Apostolul Pavel scria: „Și dacă n-a înviat Hristos, atunci propovăduirea noastră este zadarnică, și zadarnică este și credința voastră" (1 Corinteni 15:14). Pavel își întemeia întreaga credință și viață pe învierea lui Hristos. Fie înviase din morți, fie nu. Însă dacă înviase cu adevărat, atunci era evenimentul cel mai senzațional din toată istoria omenirii."