Subiect: Papalitatea
View Single Post
  #5  
Vechi 17.05.2010, 21:22:24
sherlock_holmes sherlock_holmes is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 23.07.2008
Locažie: commonwealth
Religia: Ortodox
Mesaje: 386
Implicit

...si de ce nu il primesc ortodocsii pe papa ca criteriu ultim al adevarului:

...Iata principiile īntemeietoare ale filosofiei ortodoxe a societatii: ca singura societate adevarata, Biserica este īn primul rīnd un organism Dumnezeu- omenesc, si apoi o īntocmire Dumnezeu-omeneasca īn lume, care īntrupeaza tot ceea ce este al Dumnezeu-Omului, adica: dragostea lui Hristos, care naste toate, dreptatea lui Hristos,bunatatea lui Hristos,intelepciunea lui Hristos si indeobste toate faptele bune ale lui Hristos. Pentru ca, prin mijlocirea lor, Hristos locuieste īn om si Se īntrupeaza īn el. Un astfel de om traieste prin Hristos, gīndeste prin Hristos, simte īn Hristos, lucreaza prin Hristos, se gaseste īn īmpreuna-unire cu ceilalti oameni pe toate planurile vietii īn Hristos. De unde are el puterea aceasta? De la Hristos Īnsusi, dupa cuvīntul Sfīntului Apostol: Toate le pot īn Hristos, Care ma īntareste (Filipeni 4:13). Omul credintei ortodoxe, traind īn organismul Dumnezeu-omenesc al Bisericii, traieste īntotdeauna īn īmpreuna- unire cu toti Sfintii (Efeseni 3:18), care-l ajuta īn chip tainic la īmplinirea poruncilor evanghelice. De aceea madularul ortodox al Bisericii are simtamīntul viu ca viata lui este aceeasi cu viata tuturor celorlalti oameni si ca are una si aceeasi credinta cu Apostolii, cu Mucenicii si cu Sfintii tuturor veacurilor. El mai are simtamīntul viu ca toti acestia traiesc vesnic si, ceva mai mult, ca atīt pe el, cīt si pe ceilalti, īi strabate una si aceea si putere Dumnezeu-omeneasca, una si aceeasi viata Dumnezeu-omeneasca, unul si acelasi adevar Dumnezeu-omenesc. Īn Biserica, socotita ca societate, trecutul este īntotdeauna prezent, pentru ca Dumnezeu-Omul Hristos - Care este tare si azi, Acelasi si īn veci - traieste neīntrerupt īn trupul Lui Dumnezeu-omenesc, cu aceeasi bunatate, cu aceeasi viata, si face īntregul trecut un prezent neīntrerupt. Pentru aceasta omul credintei ortodoxe nu este niciodata singur, ci īntotdeauna īn īmpreuna-unire cu toate celelalte madulare ale Bisericii si cu toate fiintele. Cīnd el gīndeste ceva, face acest lucru cu teama si spaima Dumnezeiasca, stiind ca la aceasta fapta a lui iau parte īn chip tainic toti Sfintii. Ortodocsii sīnt ortodocsi prin aceea ca au neīncetat simtamīntul sobornicitatii Dumnezeu-omenesti, īncalzindu-se cu acest simtamīnt si pazindu-l prin rugaciune si smerenie. Nu se vestesc niciodata pe ei īnsisi, nu se lauda niciodata īn ce priveste omul, nu sīnt multumiti niciodata de umanismul gaunos si nu se īnchina niciodata umanismului. Pe toate caile, ei marturisesc si propovaduiesc pe Dumnezeu-Omul, iar nu pe om. Pentru ca ei stiu ca omul si societatea omeneasca, fara de Cuvīntul, ca unire si unitate nestricacioasa, alearga cu neīnfrīnare catre irationalitate si catre īntunericul nefiintei, sau, ceva mai mult, catre īntunericul unui "vai si amar".
....

Sfintul Iustin Popovici
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care īncredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici