Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de AlinB  As vrea referinte ortodoxe EXACTE in sprijinul acestei afirmatii. | 
	
 Canonul 46 al Sfintilor Apostoli ~ “Episcopul sau presbiterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim sa se cateriseasca. Caci ce intelegere poate sa fie intre Hristos si Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?”
„Episcopul, sau presbiterul pe cel ce are Botez după adevăr, de-l va boteza din început, sau pe cel spurcat de către cei necinstitori de Dumnezeu, de nu îl va boteza, să se caterisească. Ca unul ce-și bate joc de Crucea, și de moartea Domnului, și nu osebește pe ierei de către minciunoierei.” 
[Apost.: 46, 68; Sobor 2: 7; Sobor 6: 95, 84; Carhid.: 1]
Canonul 68 al Sfintilor Apostoli spune: "Dacã vreun Episcop, sau Presbiter, sau Diacon ar primi a doua hirotonie de la oarecine, sã se cateriseascã si el si cel ce l-a hirotonisit. Fãrã numai de ar dovedi, cã de la eretici are hirotonia. Cã cei ce de unii ca acestia sunt botezati, sau hirotonisiti, nici credinciosi, nici Clerici este cu putintã a fi. [ref. Apost: 46, 47; Sobor 1: 8; Sobor 2: 7; Sobor 6: 95; Cartagina: 57, 77, 101]"
Tâlcuirea Pidalionului 1844:
„Afară numai de se va dovedi că are hirotonia de la eretici. Pentru că cei de eretici botezați, sau hirotonisiți, nici măcar creștini pot a fi cu acest ereticesc botez, sau mai bine a zice spurcare,… Pentru aceasta fără primejdie unii ca aceștia și se botează de ierei dreptslăvitori…”
Canonul de la Cartagina 256 : 
http://canoaneortodoxe.net/pdf/3.Can...Cartag_256.pdf
Sinodul de la Carthage (in    Africa), de la anul 257 AD, care a fost tinut sub administrarea episcopului    Cyprian. Cyprian la acest Sinod trateaza problema ridicata de Jubaianus    printr-o scrisoare, raspunzind: „referitor la botezul profan al ereticilor, si    la juramintul pe care l-am facut: fiind de aceeasi opinie, asa cum am fost si    in ocaziile anterioare, ca eretici care vin la Biserica trebuie sa fie    botezati si sfintiti cu botezul Bisericii.”(2) Intr-un alt comentariu, Cyprian    face observatia ca cei care au fost botezati in Biserica, inloc sa devina    adversari si Anticristi, au devenit prieteni si Crestini (3). In afara de    aceste doua subiecte despre botez, nu a ramas nimic alteceva in scris in cadru    acestui Sinod. 
Sinodul de la Trullo, tinut    in Est, considerat ca un Sinod Ortodox, are o colectie de 85 de canoane,    considerate de unii istorici ca datind inainte de anul 300 AD. Sint multe    speculatii referitor la data acestui Sinod, insa multi sint de acord ca lista    canoanelor care au fost mentionate in cadru acestui Sinod, dateaza inaintea    anului 300 AD.
Canonul 50:  „cine nu foloseste  3 scufundari (episcopul) sa fie dat afara.” (4)Canonul 68:  „ unul botezat de  un episcop, presbiter sau un diacon, ordinat numai de doua ori, nu este  valabil”. (5) Trebuia sa fie ordinat de trei ori, in numele Tatalui, Fiului si  al Duhului Sfint.
Sinodul de la Ancyra in anul    314 AD.
Canonul 12]: „ Cine  a adus un  sacrificiu inainte de botezul sau, dupa aceea sa fie considerat nevinovat.” (6)  Se refera la cei care in timpul persecutiei, din cauza slabiciunii, au cazut si  au adus sacrificii la idoli, dar mai tirziu s-au pocait, punindu-se problema  daca astfel de persoane pot fi acceptate la preotie.
Sinodul de la Constantinople    in anul 381 AD.
Canonul 8: „ Eunomians botezati  cu o singura scufundare, Sabellians, si Phrygians trebuie primiti ca pe niste  straini.” 
Sinodul de la Trullo in anul    692 AD, numit si Consiliul Quinisext.
Canonul 105: „....dar referitor  la Paulinisti, sa gasit cu cuvinta de catre Biserica Catolica, ca ei prin orice  mod sa fie rebotezati.” 
    Un cadru ecleziologic pentru recunoașterea          
      botezului ereticilor per se  [în  sine]
            
                             
                        În  contradicție  vădită cu înțelegerea Bisericii stau o serie  de  hotărâri și declarații referitoare la botez ale ecumeniștilor ortodocși   făcute  în Australia, America, Vatican, Liban ș.a. Această nouă ecleziologie   cuprinde   o învățătură asupra botezului ereticilor cu rădăcini în teologia   romano-catolică,   ce a căpătat legitimitate încă din cadrul Conciliului de  la Trent și i s-a  dat o nouă exprimare la Conciliul Vatican II.
              
                                                             
    O ecleziologie deformată
            
                             
                    Papismul   medieval „își consfințește o stranie adăugire, o taină  adițională   în ceea  ce-l privește, ca organizație mondială ale cărei jurisdicții  se întind  dincolo de comunitatea cea văzută a Trupului lui Hristos”
[17]. Pierzând  unitatea istorică cu Sfânta Predanie și Sfinții Părinți, și ajungând  să înțeleagă  „catolicitatea doar ca ecumenicitate  sau universalitate globală”
[18]    - cu  Roma drept  centru, romano-catolicismul „s-a depărtat de chemarea taincă  și  viața veșnică  a Bisericii”
[19], realizând astfel „secularizarea sau regionalizarea  creștinismului” 
[20].
                
            
                                                             
    Roma condamnă învățătura Fericitului Augustin
                  
                             
                    Așadar,  poate nu ar trebui să fie uimitor faptul că în punctul ecleziologic    de  căpătâi, care are de-a face în același timp cu natura harismatică și  cu  cea sobornicească a Bisericii, Papismul medieval s-a despărțit profund  de  cel mai vestit Părinte al Apusului. În timp ce temeiurile fundamentale  ale  teologiei sacramentale Latine sunt întemeiate pe scrierile Fericitului   Augustin,  importanta sa învățătură asupra validității obiective și a ineficacității     subiective a tainelor schismaticilor a fost dată deoparte. 
         
         Fericitul Augustin     susținea – și în această privință este mai aproape de vederile Sfântului    Ciprian 
[21]  decât de cele ale Sfântului Ștefan Episcopul   Romei: „Deși tainele   schismaticilor pot fi socotite „valide”, ele nu sunt   lucrătoare”
[22]. Roma   a găsit momentul de a respinge  această învățătură  în veacul al șaptesprezecelea,   când Janseniștii au citat învățătura fericitului  Augustin pentru a-și întări   afirmația potrivit căreia în afara Bisericii  nu este har (Extra ecclesiam   nulla conceditur gratia). Învățătura lor –  împreună cu cea a Fericitului  Augustin – a fost condamnată public de către  Papa Clement XI la anul 1713       
[23].
            
              
                                                             
    Sfântul Ștefan Episcopul Romei 
   și apărarea  botezului ereticilor
            
                             
                    Apologeții   latini contemporani nu îl urmează nici pe Sfântul Ciprian,    nici pe Fericitul   Augustin în „rigorismul” lor, ci se mărturisesc în duhul    Sfântului Ștefan   Episcopul Romei, „care nu ar fi îngăduit ca botezul ereticilor    să fie  contestat”
[24]. Această tăgăduire a Părinților Egiptului  nu este   una nouă, ci datează cel puțin din secolul al XIII-lea, încă de  la Conciliul   Lateran 
[25]  care hotărăște ca: „Din  1215, botezul săvârșit de orice mirean,   inclusiv un eretic, un nebotezat  sau orice păgân, este acceptat dacă păstrează   forma exterioară corectă și dacă cel ce botează are intenția de a săvârși   ceea ce săvârșește Biserica”
[26]. Această poziție s-a întărit la Conciliul   de la  Ferrara-Florența (1438-1445), în timp ce Conciliul de la Trent (1545-1563)      merge până la a anatematiza „pe oricine zice că botezul făcut de eretici     nu este valabil”
[27]. Codicile Romano-Catolice ale  Legii Canonice din 1917   și 1983 confirmă și ele această poziție 
[28]. 
http://www.sihastru.net/mirem/tesalonic/peter.html