Citat:
În prealabil postat de AlinB
Ce fel de sinod ecumenic? In nici un caz ortodox.
Ortodocsii mai au inca notiunea a ceea ce inseamna botezul si lucrarea lui.
Tu se pare ca ai uitat, adica daca esti ortodox ca in rest ideea asta este fix luata din ideologia protestanta.
Si daca mintea nu te ajuta ce faci?
Ai totusi pretentia sa ia lumea concluziile tale drept "adevarata gandire ortodoxa" prin prisma faptului ca totusi iti place sa te mai consideri ortodox desi vezi stramb valorile ortodoxe?
Eroare. Catolicii isi boteaza de mici copiii.
De ce nu asteapta "pana copilul devine constient" ca protestantii si cum vrei tu?
Dar de ce te referi la catolici si nu ne spui ca protestantii sunt cei care gandesc corect.
Ti-e teama sa sari asa departe?
Stai linistit, daca n-ai facut-o inca, pe drumul pe care ai pornit ai sa ajungi curand la asta.
In gandirea ortodoxa nu scrie ca "trebuie sa-ti confirmi botezul" la "varsta responsabilitatii" (care o fi aia? ca in Biblie nu scrie).
Scrie ca trebuie sa-l confirmi toata viata, clipa de clipa.
Sau crezi ca "e mai cool" sa fie facuta treaba asta o singura data intr-un cadru festiv?
Ajuta cu ceva?
Aha, si daca cineva i-ar fi invitat la "varsta responsabilitatii" "sa-si confirme botezul" atunci atitudinea lor s-a fi schimbat brusc si ar fi cazut intr-o stare de profunda pocainta si ar fi luat totul foarte in serios.
Chiar crezi?
Mda..ca de exemplu ei canta SI la orga noi doar cu vocea.
Si noi avem si toaca.
Astea da diferente culturale. Serioase.
|
Confirmarea botezului unui prunc o face nasul in numele celui nou botezat.Acest lucru a fost hotarat de Sf.Parinti pentru a evita lipsa botezului in cazul unui deces neprevazut.Aceasta hotarare ecumenica a fost luata pe motive bine intemeiate si sub inspiratia Duhului Sfant.Cauza principala este de ordin dogmatic:Invatatura Bisericii primare sustine ca pruncul nebotezat mosteneste Pacatul Stramosesc al Protoparintilor nostri Adam si Eva.Acest pacat este inlaturat prin Botez iar cel nou botezat se face partas al harului divin mantuitor,pe care Adam si Eva il pierdusera prin cadere."DE NU SE VA NASTE CINEVA DIN APA SI DIN DUH NU VA MOSTENI IMPARATIA CERURILOR" . Nasterea din apa este baia botezului iar cea din duh este Sf.Euharistie.Nu confirmarea da harul pierdut,nici meritul personal ci Dumnezeu o da prin insasi Taina Botezului.Si chiar daca ar fi nevoie de confirmare,de ce nu ar accepta Dumnezeu un intermediar pentru un prunc nevinovat care mosteneste pacatul primordial in natura sa personala?Ar accepta,asa cum l-a acceptat ca intermediar pe Aroon din vremea Profetului Moise.Se stie ca Moise era gangav iar Dumnezeu i l-a dat ca intermediar intre el si faraon pe Aroon.Dar asa cum am afirmat concret,Botezul este valid pt ca harul divin sta in insasi Taina care se savarseste pentru prunc.