Citat:
În prealabil postat de BogdanF2
Cred ca ai inceput sa exagerezi... Daca nu gresesc, din toate sinoadele alea, numai cel din 1583 a anatemizat calendarul nou, si numai impreuna cu Pascalia. Pana acum nu mi-ati arata nici unul o anatemizare clara a calendarului nou FARA Pascalie, asa cum e in BOR.
|
Nu e chiar asa! In 1583 a fost anatemizata pascalia si calendarul gregorian! In 1593, a fost anatemizata din nou pascalia si tot calendarul gregorian (
http://traditiaortodoxa.wordpress.co...area-invierii/)!
In 1756 a fost anatemizata din nou pascalia si calendarul gregorian de catre Patriarhia Ecumenica (si atunci noi romanii eram sub PE).
Gasesti aici textul: (
http://www.quotes.orthodoxwiki.org/Sigillion_of_1756)!
In 1848 s'a dat anathema impotriva tuturor inovatiilor! Tu acum ce zici, calendarul gregorian este sau nu o inovatie?
In BOR s'a introdus la inceput integral, si pascalia gregoriana si calendarul gregorian, in '26 si '29 praznuindu-se Sfantul Paste inainea paschai jidovilor! Deci clar s'a intrat sub acea anathema!
Dar Sfanta Lumina o data vine... asa ca inovatorii s'au intors rusinati inapoi la pascalia alexandrina, asteptand insa, momentul. Au inceput cu Finlanda introducand prin "iconomie" din diferite motive pastorale, pascalia gregoriana...
Apoi nu inteleg de ce imparti iarasi, "scolastic", si acea anathema (nu'i destul ca se imparte Ortodoxia in "important", "neimportant", dogme, canoane vechi,noi, tipic, s.a.m.d.)!
Daca Parintii isi doreau o anatemizare a Pascaliei gregoriene, anatemizau pascalia si cu asta basta! Dar dupa cum vezi, au anatemizat tot sistemul calendaristic gregorian,
pentru a ne tine departe de aceasta inovatie...
Dar poate lumea nu stie ce inseamna "anathema"... crede ca e de joaca!