Subiect: Ateismul
View Single Post
  #99  
Vechi 29.03.2007, 22:17:24
calator calator is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.03.2007
Mesaje: 533
Implicit

Credem in Dumnezeu tocmai pentru nu -i putem demonstra existenta. Dintr-o anumita perspectiva Dumnezeu este ceea ce noi inca nu cunoastem. Si cu cat stiinta avanseaza cu atat se constata infinitul a ceea ce nu cunoastem si chiar nu poate fi cunoscut. Si acest necunoscut care ne guverneaza il numim Dumnezeu

În fapt, noua fizica, prin noile concepte propuse - nedeterminism, nonlocalitate, antinomie etc. - pare a se fi angajat temeinic pe drumul unui anume apofantism, concept specific teologiei ortodoxe, si care exprima asumarea onesta si smerita a neputintei de a epuiza la nivel de descrieri sau definitii realitatea observata.

Stiinta incepe sa demonstreze inteligibilitatea Universului care poate face posibila puntea de dialog intre stiinta si teologie. Conceptul de teleologie îsi gaseste însa locul si în cugetarea stiintifica - formularea contemporana a principiului antropic pare a fi un astfel de exemplu

Acest principiu arata calibrarea incredibil de fina si simultana a miilor de constante fizice universale. Observatia este cu atât mai frapanta cu cât aceasta calibrare nu se putea produce de la sine, o simpla analiza matematica în termeni de probabilitate aratând-o cu probabilitate nula. În forma sa “tare”, principiul antropic afirma proiectul cosmic ca si consecinta a existentei unui Proiectant.

Cunoasterea lumii si cunoasterea lui Dumnezeu au cai diferite. Demonstratia este mai degraba un instrument al stiintei si deci poti sa o utilizezi pentru a argumenta un aspect lumii observabile . Este ca si cum mi-ai da un topor si mi-ai spune sa il folosesc ca sa-ti demonstrez ca se exista pescuitul.

De altfel, sfântul Maxim Marturisitorul face o distinctie fundamentala între cunoasterea lumii, a carei “demonstrare” se face prin identificarea ratiunilor ei, si cunoasterea lui Dumnezeu, un altfel de cunoastere, întrucât presupune renuntarea la categoriile mintii obisnuite si, deopotriva, intrarea într-o rationalitate ajutata de har. Teologia este partasie, este comuniune cu o Prezenta mai presus de natural si de creat, o Prezenta iubitoare, daruitoare, care se dezvaluie în launtrul omului participant la viata Bisericii, prin trairea evlaviei

Desi iubirea nu poate fi demonstrata stiintific ea exista pentru ca noi o traim Tot astfel existenta lui Dumnezeu se releva prin traire

IN concluzie nu cred ca cineva iti poate demosntra existenta lui Dumnezeu insa vei putea intalni oameni care au trait strea comuniunii cu El