View Single Post
  #104  
Vechi 28.01.2010, 15:44:27
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
MA gandesc, ca daca botezul s-ar putea amana fara probleme si repercusiuni pana la maturitate, atunci nu ar putea face ORICINE botezul unui copil nou-nascut "In numele Tatalaui, si in numele Fiului, si in numele Sfantului Duh", urmand ca apoi preotul sa faca restul. Un copil, care moare la scurt timp dupa nastere, cu exceptia pacatului stramosesc, e fara de pacat si e clar ca Dumnezeu, care e milos si drept, nu-l va judeca pe copil pentru ceva, de care nu se face vinovat.

Dar, com noi discutam aici in principal despre Sinodul ecumenic, iata ce am gasit despre unitatea baptismala:
"... a fost anunțat încă un acord ecumenist: Biserica Evanghelică din Germania (EKD) - denominațiunea predominant protestantă, și Patriarhia Ecumenică a Constantinopolului au semnat o declarație comună prin care își recunosc botezul una alteia. Acordul a fost rezumat într-un articol apărut la 6 octombrie 2004, în Știrile Ecumenice Internaționale (Ecumenical News International), după cum urmează: „În urma acordului anunțat după întrunirea din septembrie de la Istanbul, creștinii care se convertesc de la o denominație la alta nu vor mai fi botezați din nou. Deși între bisericile noastre încă nu există comuniune, îi privim pe membrii celeilalte ca fiind botezați, iar în cazul unei schimbări de credință, respingem efectuarea unui nou botez”. Declarația a fost semnată de către Mitropolitul Augustin al Germaniei din partea Patriarhiei Ecumenice, respectiv Rolf Koppe conducătorul relațiilor externe, din partea EKD."

În același an, o importantă conferință susținută de Consiliul Mondial al Bisericilor a subliniat însemnătatea recunoașterii reciproce a botezului, considerată de unii a oferi în momentul de față cea mai promițătoare cale de promovare a unirii bisericilor. Legat de acestea, în anul 2003 secretarul general al CMB de atunci, Konrad Raiser, „proorocea”: „Va avea loc o Revoluție copernicană în dialogul ecumenic dacă bisericile își vor recunoaște cu adevărat botezul una alteia”.

...mărturia Sfintelor Canoane și a Sfinților Părinți este limpede. Canonul Apostolic 46 spune: „Episcopul sau preotul, ereticesc botez primind, sau jertfă, a se caterisi poruncim. Că «ce conglăsuire este lui Hristos cu Veliar? Sau ce părtășie are cel credincios cu cel necredincios?»” (II Corinteni 6:15) iar Canonul Apostolic 47 hotărăște: „ Să se caterisească episcopul sau preotul, ce va boteza din nou pe cel ce are Botez după adevăr, sau de nu îl va boteza pe cel spurcat de către cei necinstitori de Dumnezeu, și să se socotească drept unul ce-și bate joc de Crucea și de moartea Domnului și nu osebește pe arhierei de falșii arhierei”.
http://www.credinta-ortodoxa.ro/spip.php?article283
Botezul celorlalti crestini se recunoaste de cand lumea. Intelegeea asta dintre evanghelici soi ortodocsi nu face decat sa oficializeze ce se facea.

Pe langa canoanele pe care le citezi exista si alte hotarari ale parintilor dupa care nu se 're'boteaza decat ereticii care nu boteaza in numele sf Treimi; nici macare arienii nu erau botezati! Ca de obicei nu pot sa scot sursa acum, dar asta stiu de und esa o scot si cand o sa apuc o sa o caut.
Faptul ca exista canoane contradictorii arata incaodata ca ele trebuie citite in context, si nu sunt absolute.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote