craniul si oasele simbolizeaza biruinta ASUPRA mortii.
Joseph Campbell, în Puterea mitului, vedea în dragon un simbol al divinității și al transcedentalului, pentru că reprezenta unitatea dintre Cer și Pământ combinând șarpele (terestru) cu aripile unei păsări sau a unui liliac (celest).
Dumnezeu Insusi – Care a poruncit categoric prin porunca I a Decalogului a nu ne inchina la idoli – a poruncit a se face chipurile de heruvimi, ceea ce inseamna ca acesti heruvimi lucrati de mana de om sunt icoane si nu idoli-“heruvimii slavei” (Evrei 9, 5).
Atat Mantuitorul cat si Sfintii Apostoli au cinstit si s-au inchinat in templu inaintea acestor chipuri facute de maini omenesti (Marcu 11,7; Fapte 24, 11 s.a.).
siiii primul iconar a fost Sfantul Evanghelist Luca.
un citat clasic a Sf. Teodor Studitul (Antiorh I):
„O ce nebunie! Negația (închinării la idoli), oprește a se asemăna Dumnezeu cu o făptură din cele ce sunt, cu soarele, cu luna, cu stelele, sau cu alceva dintre celelalte, care e una cu construirea de idoli; afirmația vrea să ridice pe Israel pe o cale simbolică, prin anumite clipuri și forme la contemplarea și slujirea unicului Dumnezeu. Oare nu este și chipul (paradigma) întregului cort o manifestare văzută a slujirii în duh, desemnată prin vedenii simbolice marelui Moise, De Dumnezeul tuturor?“.
Sf. Ioan Damaschinul a scris: “prin icoane vizibile suntem condusi la contemplarea a ceea ce este divin si spiritual"
pentru mai multe informatii:
http://www.agnos.ro/blog/2009/11/14/...espre-hristos/
sau:
http://sfinx777.wordpress.com/2009/0...a-divinitatii/