Subiect: Despre Sabat
View Single Post
  #9  
Vechi 03.01.2010, 00:43:01
cristian92 cristian92 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 4
Implicit

Citat:
Nicaieri nu spune ca Dumnezeu la inceput "s-a odihnit" sambata.
Dumnezeu s-a odihnit in ziua a VII-a si potrivit cu limba romana ii se spune "Sambata".In italiana "Sabato", in engleza "Saturday", in maghiara "Szombat", etc. Nu o sa gasesti nicaieri in Scriptura vreun argument in favoarea zilei I a saptamanii ca fiind ziua de odihna stabilita de Dumnezeu, sfintita si binecuvantata.

Citat:
2.Niciunul dintre drepti pana la Iesirea din Egipt nu au serbat nici o zi de odihna, cu atat mai mult sambata.Dar si iudeii serbau ziua a opta zi de odihna, ca o umbra a duminicii , o data pe an, vezi sarbatoarea corturilor.
Poporul lui Dumnezeu a pazit legile si poruncile Sale date omului si nu evreilor de la inceput inclusiv Sabatul, vezi Genesa 26:5.Sarbatoarea Corturilor, era o sarbatoare nationala care se praznuia timp de 8 zile: aceasta era o sarbatoare de recunoastinta la adresa lui Dumnezeu din partea poporului ca timp de un an de zile au fost binecuvantati in arie in toate aspectele vietii cotidiene.In prima zi a sarbatorii trebuiau sa aiba o adunare sfanta ca si a opta zi, dar nu se face niciun fel de referire la schimbarea zilei de odihna, ba din potriva Levitic 23:38, subliniaza clar pazirea Sabatului.

Citat:
10. Isus a lucrat ca tîmplar pînă la vîrsta de 30 de ani în fiecare zi din săptămînă cu excepția zilei a șaptea în care El s-a odihnit (Luca 4,16).

Iisus Hristos si Apostolii au dezlegat si au calcat sambata de nenumarate ori.
Isus Hristos nu a calcat niciodata Sabatul ci a aratat cum trebuie pazit.Aviz celor cu prejudecati.


Citat:
12. Apostolii nu s-au odihnit niciodată în această zi.

Apostolul Ioan : Apocalipsa 1:10 "Am fost in duh in ziua Domnului"

Pavel si-a pregatit plecarea dupa duminica, zi in care a tinut cuvantul si au frant painea si au mancat:

Fapte 20:7 În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții.


1Corinteni 15:16-17 Căci dacă morții nu înviază, nici Hristos n-a înviat.Iar dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este credința voastră, sunteți încă în păcatele voastre;
Pavel duminica era asa cum scrie la frangerea painii(o intalnire frateasca ca in orice alta zi-luni,marti, etc...) si nu in ziua de odihna.Ioan se afla in ziua Domnului numita in toata Biblia, Sabat sau "ziua de odihna inchinata Domnului Dumnezeului tau" etc

Citat:
40. În final, putem spune că în Noul Testament nu găsim nici măcar o singură declarație cu privire la schimbarea zilei Sabatului cu prima zi a săptămînii.

Din epistola catre evrei :

7. El hotărăște din nou o zi: �Astăzi�, � zicâ�nd, î�n David, după at�âta vreme, cum s-a spus mai sus: �Astăzi, dacă auziți glasul Lui, nu vă �împietriți inimile!�

8. Căci, dacă le-ar fi dat Iosua odihna, n-ar mai vorbi Dumnezeu după aceea de o altă zi.

9. Răm�âne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu.
Avem un advertisment la inceputul cartii Evrei cap. 4 "Sa luam dar bine seama..." si anume dupa cum evreii au intrat in odihna pe care le-au dat-o Iosua intrand in Canaanul pamantesc, tot asa si noi sa acceptam invitatia Evangheliei de a primi odihna Canaanului Ceresc pe care ne-o da Dumnezeu ASTAZI. Aici nu se face referire la schimbarea zilei de odihna. Dar pentru evrei ramane Sabatul cum si pentru evreii spirituali de astazi ramane aceeasi zi de odihna-Sabatul.

Citat:
Crestinismul a tinut dintotdeauna duminica.Toate referintele : scripturistice,patristice,istorice confirma acest lucru.La inceput apostolii si in special Pavel propovaduia(u) sambata in Templu pentru ca atunci ii aflau pe evrei stransi mai multi intr-un singur loc.Propovaduirea apostolilor a fost intotdeauna facuta cu cap si in special la mase mari de oameni.La fel cum si la neamuri propovaduiau pe stadioane sau in templele lor unde ii gaseau stransi mai multi.Orice tinere a sambetei pe vremea apostolilor a venit pe filiera iudaica, pe aceiasi filiera pe care a venit si taierea imprejur, tinerea legii, jertfele , s.a.m.d(vezi Fapte 15).Apostolii au tinut sfat si au hotarit toate acestea ca nefiind necesare si facand parte din Vechiul Testament.
Daca a-ti studia Istoria Lumii in cifre si date a-ti vedea ca pentru prima oara ziua intaia a saptamanii(Duminica) este poruncita ca zi de odihna de catre imparatul Constantin cel Mare in anul 321 d.Hr. prin edictul de la Milano.

Citat:
Din scrierile apostolice :

Ignatie Teoforul episcop al Antiohiei martirizat in 107: “Sa nu fiti inselati cu invataturi straine nici cu basme vechi,care nu sint de folos;daca si acum traim dupa lege atunci marturisim ca n-am primit harul.

Asadar cei care au trait in randuielile cele vechi, si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci duminica(ziua Domnului), in care si viata noastra a rasarit prin El (Hristos) si prin moartea Lui, pe care unii o tagaduiesc.

Indepartati, dar aluatul cel rau, cel invechit, cel inacrit, si prefaceti-va in aluat nou, care este Iisus Hristos.Sarati-va cu El, ca sa nu se strice cineva dintre voi, pentru ca dupa miros va veti vadi.Este o nebunie sa vorbesti de Hristos si sa traiesti ca iudeii.Ca nu crestinismul a crezut in iudaism, ci iudaismul in crestinism, in care s-a adunat toata limba, care a crezut in Dumnezeu.” Epistola catre Magnezieni 8-10

"Cand va adunati in ziua Domnului, frangeti painea si multumiti, dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre ca jertfa sa fie curata." Didascalia , Invatatura celor 12 apostoli cap 14:1

"Dumnezeu ne-a aratat prin toti profetii, ca nu are nevoie nici de jertfe,nici de arderi de tot, nici de daruri de jertfa, ca spune : "Ce nevoie am Eu de multimea jertfelor voastre?zice Domnul.Sunt satul de arderile de tot, de seul mieilor;iar de sange de tauri si de tapi nu voiesc si nici sa veniti sa va aratati Mie.Ca cine a cerut acestea din mainile voastre?Nu veti adauga a calca in curtea Mea.Daca veti aduce faina de griu e in desert;tamaie este uriciune Mie;lunile cele noi ale voastre si sambetele voastre nu le sufar" Asadar pe acestea toate le-a desfiintat, pentru ca legea noua a Domnului nostru Iisus Hristos, care este fara jugul necesitatii, sa nu aiba darul de jertfa facut de mana omeneasca." Epistola lui Barnaba 2:4-6

"In sfarsit le mai spune: "Lunile voastre cele noi si sambetele nu le mai sufar" .Iata ce vrea sa spuna : "Nu-mi plac sabatele de acum, ci sabatul acela pe care eu l-am facut,in care, dupa ce Ma voi fi odihnit de toate voi face inceput zilei a opta, care este inceputul altei lumi".De aceea sarbatorim cu bucurie ziua a opta, dupa sambata, in care si Hristos a inviat si, dupa ce s-a aratat s-a inaltat la ceruri. Epistola lui Barnaba 15:8-9
Noi raspundem numai la ceea ce spune Biblia, si anume: traducerile lui Nițulescu si Cornilescu-traduceri recunoscute de majoritatea crestinilor poporului roman.