Subiect: Despre Sabat
View Single Post
  #3  
Vechi 02.01.2010, 16:49:44
cristian92 cristian92 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 4
Implicit Patruzeci de argumente biblice împotriva serbării zilei întîia a săptămînii

1. În ziua întîia a săptămînii, Dumnezeu a făcut prima Sa lucrare potrivit raportului Scripturii (Gen. 1,1-5).

2. Dumnezeu a poruncit omului să lucreze în prima zi a săptămînii (Exod 20,8-11).

3. Niciunul dintre patriarhi nu a serbat ziua întîi a săptămînii.

4. Niciunul dintre profeți nu a serbat-o.

5. Potrivit poruncii lui Dumnezeu, poporul Său a lucrat în ziua întîi a săptămînii.

6. Prin profetul Ezechiel, Domnul o numește "zi de lucru" (Ezech.46,1).

7. Dumnezeu nu s-a odihnit în ziua întîia a săptămînii.

8. El nu a binecuvîntat-o.

9. Isus nu s-a odihnit în ziua întîia.

10. Isus a lucrat ca tîmplar pînă la vîrsta de 30 de ani în fiecare zi din săptămînă cu excepția zilei a șaptea în care El s-a odihnit (Luca 4,16).

11. Apostolii au lucrat în ziua întîi a săptămînii.

12. Apostolii nu s-au odihnit niciodată în această zi.

13. Hristos nu a binecuvîntat-o niciodată.

14. Ea nu a fost binecuvîntată de nici o autoritate dumnezeiască.

15. Ea nu a fost sfințită niciodată.

16. Nu a fost dată niciodată vreo lege divină care să ceară oamenilor respectarea ei. Pentru acest motiv nu este păcat să lucrezi în ziua întîia a săptămînii după cum este scris: "Unde nu este lege, acolo nu este nici călcare de lege". (Rom. 4,15; 1Ioan 3,4)

17. Nicăieri în Noul testament nu se spune să nu lucrăm în ziua întîia a săptămînii.

18. Nu este prevăzută în Biblie vreo pedeapsă pentru cei ce lucrează în ziua aceasta.

19. Nu găsim făgăduită în Biblie vreo binecuvîntare pentru cei ce serbează ziua întîi a săptămînii.

20. Nicio directivă nu a fost dată în Cuvîntul lui Dumnezeu cum trebuie să respectăm ziua întîia. Dacă Domnul ar fi dorit ca ea să fie păzită de creștini, nu ar fi spus El aceasta?

21. Nu găsim nicăieri în Biblie că ea ar fi numită sabatul creștinilor.

22. Niciodată nu este numită zi de Sabat.

23. Nu este niciodată numită ziua Domnului.

24. Niciodată nu este numită zi de odihnă.

25. Nu are nici un titlu sacru. atunci, cum poate fi considerată de oameni ca zi sfîntă?

26. În Noul Testament ea este numită doar "ziua întîia a săptămînii".

27. Isus nu a menționat-o niciodată, nu a luat vreodată numele ei pe buzele Sale.

28. Cuvîntul "duminecă" nu se află nicăieri în Biblie.

29. Dumnezeu nu a inspirat vreodată vreun profet al Său să rostească măcar un cuvînt despre duminecă drept zi sfîntă.

30. Ziua întîia a săptămînii este menționată doar de 8 ori în Noul Testament fără însă a fi numită zi de odihnă (Mat.28,1; Marcu 16,2.9; Luca 24,1; Ioan 20,1; Fap.Ap. 20,7; 1Cor. 16,2; Ioan 20,19).

31. Șase din versetele de mai sus se referă la aceeaș primă zi a săptămînii.

32. Pavel sfătuia pe credincioși ca în ziua întîi a săptămînii să pună deoparte acasă din cîștigul lor ca să se strîngă ajutoarele pentru cînd va veni el (1Cor. 16,2).

33. În toate cărțile Noului Testament nu ni se raportează decît despre o singură întîlnire religioasă ținută în seara zilei întîi a săptămînii, cu ocazia despărțirii lui Pavel de credincioși. (Fap.Ap. 20,7-12)

34. Nu ni se mai raportează nicăieri că s-ar mai fi ținut vreo altă adunare, înainte sau după aceasta, în ziua întîi a săptămînii.

35. Nu era un obicei al primilor creștini de a se întîlni în ziua întîia a săptămînii pentru a oficia un cult divin.

36. Nu ni se raportează că ei frîngeau pîinea doar în acea zi.

37. Nu ni se relatează în Noul Testament că aceasta a fost singura împrejurare specială cînd Pavel trebuia să plece a doua zi și a fost nevoie să se adune ca să frîngă pîinea în seara zilei întîia a săptămînii (Fap.Ap. 20,7).

38. Aceasta a avut loc după miezul nopții (v.7-11). Isus a frînt pîinea joi seara (Luca cap.22) și primii creștini făceau lucrul acesta în fiecare zi (Fap.Ap. 2,42-46).

39. Nicăieri în Biblie nu ni se spune că prima zi a săptămînii comemorează învierea lui Hristos. Aceasta este o tradiție omenească contrară Legii lui Dumnezeu (Mat. 15,3.9). Botezul comemorează învierea lui Isus (Rom. 6,4).

40. În final, putem spune că în Noul Testament nu găsim nici măcar o singură declarație cu privire la schimbarea zilei Sabatului cu prima zi a săptămînii.

Prin urmare, atît în Vechiul Testament cît și în Noul Testament ni se raportează că ziua a șaptea este Sabatul Domnului, pe care El a binecuvîntat-o și a sfințit-o pentru vecie, ca să fie o binecuvîntare pentru toți oamenii care o vor păzi cu sfințenie (Is. 56,1-8; 58,13). (Trad. din "Review and Herald Publishing Association").