Subiect: Despre Sabat
View Single Post
  #2  
Vechi 02.01.2010, 16:36:07
cristian92 cristian92 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 4
Implicit Șaizeci de dovezi biblice cu privire la ziua a șaptea

De ce sărbătorești sabatul? Care este scopul sabatului? Cine l-a instituit? Cînd și pentru cine a fost el instituit? Care zi este adevăratul sabat? Mulți oameni sărbătoresc ziua întîia a săptămînii, adică dumineca. Ce dovadă biblică au ei pentru aceasta? Unii sărbătoresc ziua a șaptea, adică sîmbăta. Pe care dovadă biblică se sprijină ei? În rîndurile de mai jos vom găsi menționările biblice în legătură cu ambele zile pe care le-am amintit:

1. După ce a terminat lucrarea de creațiune în cele șase zile ale săptămînii, Marele Dumnezeu s-a odihnit în ziua a șaptea (Geneza 2,1-3).

2. Acest fapt demonstrează că ziua de odihnă a lui Dumnezeu, sau ziua de Sabat, însemnează că această zi este zi de odihnă. Un exemplu: Cînd o persoană s-a născut într-o zi oarecare, acea zi devine ziua sa de naștere. Tot astfel cînd Dumnezeu s-a odihnit în ziua a șaptea, ziua aceasta este ziua Lui de odihnă sau ziua de Sabat.

3. De aceea ziua a șaptea trebuie să rămînă pentru totdeauna ziua de Sabat a lui Dumnezeu. Poți tu să schimbi ziua ta de naștere cu altă zi în care nu te-ai născut? Desigur că nu. Tot astfel tu nu poți schimba ziua de odihnă a lui dumnezeu cu o altă zi în care el nu s-a odihnit. Pentru acest motiv, ziua șaptea este ziua de Sabat a lui dumnezeu.

4. Creatorul a binecuvîntat ziua a șaptea (Gen.2,3).

5. El a sfințit ziua a șaptea (Exod 20,11).

6. Dumnezeu a instituit ziua Sabatului încă din grădina Edenului (Gen.2,1-3).

7. Ea a fost instituită înainte de căderea omului în păcat; de aceea ea nu este ceva simbolic. Simbolurile au fost introduse numai după căderea omului în păcat.

8. Isus a declarat că "Sabatul a fost făcut pentru om" (Marcu 2,27) adică pentru orice om, indiferent de rasă, atît pentru Iudei cît și pentru Neamuri.

9. Sabatul este un memorial al creațiunii (Exod 20,11; 31,17). Ori de cîte ori ne odihnim în ziua a șaptea, așa după cum a făcut Dumnezeu, noi comemorăm marele act al creațiunii.

10. Sabatul a fost dat lui Adam ca părinte al rasei umane (Marcu 2,27).

11. Adam este reprezentantul nostru, al oricărei națiuni (Fap.Ap. 17,26).

12. Sabatul nu este o instituție iudaică pentru că el a fost instituit cu 2300 de ani înainte de a exista poporul Evreu.

13. Biblia nu-l numește "sabatul Evreilor", ci "Sabatul domnului Dumnezeului tău". (Exod 20,11)

14. În perioada patriarhală găsim referințe evidente cu privire la Sabat (Gen.2,1-3; 8,10.12; 29,27.28, etc.)

15. Sabatul a fost sărbătorit înainte de a fi fost dată Legea celor Zece porunci pe Sinai (Exod 16,4.27-29).

16. Sabatul a fost așezat în inima Legii Sale morale (Exod 20,1-17).

17. Sabatul Zilei a Șaptea a fost poruncit de Dumnezeu cu vocea Sa din mijlocul focului (Deut. 4,12.13).

18. Sabatul Domnului împreună cu celelalte porunci ale sale, a fost scris apoi cu degetul lui Dumnezeu (Exod 31,18).

19. Domnul a săpat poruncile sale pe table de piatră arătînd natura lor neschimbătoare (Exod 32,15.16).

20. Poruncile erau păstrate cu sfințenie în chivot (Deut. 10,1-5).

21. Domnul interzice activitatea în ziua sabatului chiar în perioadele cele mai urgente de lucru ale anului. (Ex.34,21).

22. Dumnezeu a avut de gînd să nimicească pe Israel din cauza profanării sabatului (Ezech. 20,12.13).

23. Sabatul este semnul dintre Dumnezeu și poporul Său. (Ezech. 20,20)

24. Dumnezeu a făgăduit ocrotirea Ierusalimului cu condiția sfințirii Sabatului (Ier. 17,24.25).

25. Captivitatea Babiloniană a fost urmarea profanării Sabatului (Neemia 13,18).

26. Distrugerea Ierusalimului prin foc a fost urmarea profanării Sabatului (Ier. 17,27).

27. Dumnezeu a făgăduit o binecuvîntare specială pentru străinii care vor păzi Sabatul (Isaia 56,6.7).

28. În capitolul 56 din Isaia este profeția făcută pentru dispensațiunea creștină care va păzi cu sfințenie Sabatul Domnului.

29. Dumnezeu a făgăduit că va binecuvînta pe toți cei care vor păzi Sabatul. (Is.56,2).

30. Domnul numește Sabatul "Ziua Mea cea sfîntă" (Is. 58,13)

31. După spărtura făcută în Legea lui Dumnezeu (porunca a patra) timp de mai multe secole, Sabatul avea să fie restatornicit în zilele de pe urmă (Is. 58,12.13).

32. Toți profeții Domnului au sfințit ziua Sabatului.

33. Isus, Fiul lui Dumnezeu, a respectat Sabatul cînd a fost pe pămînt (Luca 4,16; Ioan 15,10). El a urmat exemplul Tatălui Său.

34. Ziua Domnului este ziua a șaptea (Apoc. 1,10; Marcu 2,28; Is. 58,13; Exod 20,10).

35. Isus se intitulează "Domnul sabatului" (Marcu 2,28) pentru că El îl iubește și îl ocrotește de atacurile Vrăjmașului așa cum un soț își ocrotește și iubește soția lui. (1Petru 3,6).

36. Isus a apărat Sabatul ca fiind o instituție făcută spre binele omului (Marcu 2,23-28).

37. Isus nu a desfințat Sabatul dar a arătat că este îngăduit a face bine în zilele de Sabat (Mat. 12,1-13).

38. El a învățat pe oameni că nu este o călcare (profanare) a Sabatului dacă faci bine în ziua de Sabat. (Mat. 12,12)

39. Isus a îndemnat pe urmașii Săi să se roage pentru sfințirea Sabatului chiar și după învierea Sa (Mat. 24,20).

40. Femeile evlavioase care au urmat pe Isus au ținut cu grijă ziua a șaptea chiar după moartea Sa (Luca 23,56).

41. La 30 de ani după învierea lui Isus, Duhul Sfînt ne raportează că Pavel și tovarășii lui au respectat ziua Sabatului (Fap.Ap. 13,14).

42. Pavel, apostolul Neamurilor, amintește în cuvîntarea sa despre ziua Sabatului (Fap.Ap. 13,27).

43. Neamurile au rugat pe Pavel să le predice în Sabat (Fap.Ap. 13,42).

44. În Sabatul următor, aproape toată cetatea s-a adunat să audă Cuvîntul lui Dumnezeu (Fap.Ap. 13,44). Era anul 62 d.Hr.

45. În conciliul de la Ierusalim, în prezența apostolilor și a multor discipoli, Iacob amintește despre ziua Sabatului (Fap.Ap. 15,21).

46. Chiar acolo unde era o sinagogă, într-o colonie romană, la Filipi, Pavel și Timotei au serbat Sabatul (Fap.Ap. 16,12.13).

47. Ziua de odihnă și de cult a lui Pavel era Sabatul (Fap.Ap. 17,2).

48. Pavel predica în ziua Sabatului (Fap.Ap. 17,2.3).

49. În cartea Faptele Apostolilor ni se raportează despre 84 adunări ținute în ziua Sabatului (Fap.Ap. 13; 14.44; 16,13; 18,4.11).

50. Nu găsim în Noul Testament nici o dispută între creștini și Iudei în legătură cu serbarea zilei de Sabat. Aceasta este o dovadă puternică care ne arată că toți creștinii respectau aceeași zi ca și Iudeii.

51. În toate acuzațiile aduse de Iudei lui Pavel, niciodată ei nu l-au învinuit cu privire la respectarea Sabatului. Dacă el nu ar fi păzit Sabatul, de ce nu l-au acuzat Iudeii așa după cum au făcut cu privire la circumciziune?

52. Pavel mărturisește despre sine însuși că a păzit Legea și prin urmare el a respectat Sabatul. (Fap.Ap. 25,8)

53. Sabatul este menționat în Noul Testament de 59 de ori, întotdeauna cu respect, purtînd același titlu pe care îl are în Vechiul Testament, adică "Ziua Sabatului".

54. Nu găsim nici un cuvînt în toate cărțile Noului Testament cu privire la schimbarea sau desfințarea Sabatului.

55. Dumnezeu nu a dat niciodată permisiunea vreunei persoane să lucreze în ziua Sabatului. Cu ce drept majoritatea creștinilor de azi folosesc ziua de Sabat pentru lucrări obișnuite?

56. Nici un creștin care a trăit înainte sau după învierea Mîntuitorului, nu a lucrat în ziua a șaptea ca în celelalte zile ale săptămînii.

57. Nu ni se raportează în Biblie că Dumnezeu a mutat binecuvîntarea și sfințirea zilei a șaptea de la creațiune, în altă zi.

58. Deoarece Sabatul a fost instituit în Eden înainte de căderea omului în păcat, el va fi serbat pe vecie pe noul pămînt.

59. Sabatul zilei a șaptea este o poruncă importantă din Legea lui Dumnezeu, deoarece El însuși a rostit-o cu gura Sa și a săpat-o cu degetul Său pe tablele de piatră la Sinai. Cînd Isus a început activitatea Sa pe acest pămînt, El a declarat că nu a venit să desfințeze Legea.

60. Isus a condamnat cu severitate pe Farisei de ipocrizie pentru că ei pretindeau că iubesc pe Dumnezeu în timp ce ei anulau o poruncă din Decalog și anume porunca a cincea (Marcu 7,6-13) ținînd în locul ei tradiția sau datina omenească (v.9). Toți cei care serbează astăzi dumineca țin o tradiție sau o datină omenească ce nu are nici o valoare înaintea lui Dumnezeu (v.7).