Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Mulțumesc pentru traducere 
Problema e puțin mai complicată, deoarece Paștele este o sărbătoare evreiască, împlinirea lui fiind chiar Hristos pentru noi creștinii:
"Curățiți aluatul cel vechi, ca să fiți frământătură nouă, precum și sunteți fără aluat; căci Paștile nostru Hristos S-a jertfit pentru noi." (1 Cor.5,7)
Schimbând data prăznuirii Paștelor pentru a se diferenția de cel evreiesc, a însemnat doar o reciclare a "aluatului cel vechi".
Apropos, iată ce scria Epifanius la 135:
“ Să nu schimbi socotirea timpului, ci să-l sărbătorești în același timp cu frații tăi care au părăsit tăierea împrejur. Cu ei odată să ții Paștele” (Epifanius, Împotriva ereticilor, 10, Patrologie greacă 42,356)
Nu s-a ținut cont de acest sfat, și astfel s-a ajuns la un Paște "creștin" ce a rezultat de fapt din antisemitism. Pe bună dreptate, un teolog italian spunea:
“ Cele două victime ale campaniei anti-iudaice au fost Sabatul și Paștele. Sabatul a fost schimbat în duminică și Paștele în Paștele duminical…” (Bacchiochi – Lord’s Festivals p.103)
|
Eu recunosc cinstit ca ma depaseste problema si nu intru
in dezbatere atunci cand nu am toate argumentele. Mi-ar
place, insa, ca toti sa nu derobeze de la adevar pe motiv
ca sunt mai etichetati ca altii. Urmaresc dezbaterea, dar
mai am de crescut.
Iertare.