Citat:
În prealabil postat de Miha-anca
Si a zis [COLOR=#0000ff]Domnul Hristos[/COLOR] asa - dupa ceea ce-i scris in sfanta [COLOR=#0000ff]evanghelie de la Marcu[/COLOR]: "Asculta Israele! Domnul Dumnezeu este singurul Domn. Sa nu ai alt dumnezeu in afara de El si sa-L iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta, din tot sufletul tau, din tot cugetul tau, din toata puterea ta. Aceasta este cea dintai porunca. Si a doua, asemenea acesteia, este: Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti".
Si fariseul care l-a intrebat pe Domnul Hristos despre porunca cea mai mare, despre cea dintai dintre porunci, a zis catre Domnul Hristos: "Bine ai zis, Invatatorule. Pentru ca unul este Dumnezeu si a-l iubi pe El mai presus de orice si a iubi pe aproapele tau ca pe tine insuti este mai mult decat toate arderile de tot si decat toate jertfele". Oamenii pe vremea aceea aducea jertfa, aduceau jertfe de animale. Si Domnul Hristos a spus: "Duceti-va si va invatati ce inseamna: Mila voiesc, iar nu jertfa." - deci: "vreau sa ai mila fata de oameni; sa ai mila si nu ma intereseaza jertfele de animale. Astea n-au nici o valoare acuma, s-au implinit toate. Invatati-va, oameni buni, invatati-va ce inseamna: Mila voiesc si nu jertfa". Jertfa de animale n-are nici o valoare. Are valoare jertfa din iubire, dar pentru asta trebuie sa fii binevoitor fata de omul de langa tine, sa ai mila fata de el.
[SIZE=2][SIZE=2]http://www.crestinortodox.ro/cuvinte...teofil-paraian
Vad deci o diferenta intre prima porunca si a doua, caci nu se spune sa ne iubim pe noi, ci pe Dumnezeu "din toata inima ta, din tot sufletul tau, din tot cugetul tau, din toata puterea ta", iar pe aproapele ca pe noi insine, adica sa avem mila.
Dragostea fata de aproapele este superioara doar jertfei de animale. Si mai usoara pentru noi.
Matei, 22,
36. Invatatorule, care porunca este mai mare in lege?
37.El i-a răspuns: Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău. 38.Aceasta este marea și întâia poruncă. 39.Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. 40.În aceste două porunci se cuprind toată Legea și proorocii.
[/SIZE][/SIZE]
|
Draga Anca, iubirea de Dumnezeu, asa cum foarte bine ai "citat-o"
si tu mai sus, ramane o simpla abstractie fara iubirea de aproapele.
Iubirea de Dumnezeu se IMPLINESTE prin iubirea de aproapele, altfel
ramane formala. Suntem plini de formalisme, mai adaugam unul?
Iubirea ta nu ajunge direct la Dumnezeu, ci numai prin aproapele.
Jertfa ta, care e expresia cea mai directa a iubirii, se face catre
aproapele, si numai prin aproapele ajunge la Dumnezeu. Dumnezeu
nu are nevoie de jertfa noastra, ci aproapele e cel ce are nevoie.
De aceea toate cate le facem aproapelui sunt considerate ca le
facem Lui Hristos. Hristos nu spune sa-mi dati mie sa mananc, sa
beau, etc., ca nu are nevoie de asa ceva, ci aproapele are nevoie.
De aceea mantuirea noastra sta in relatia cu aproapele, ca altfel
ne-am putea mantui si singuri.
Iertare.