Subiect: Marcu 16: 15-18
View Single Post
  #58  
Vechi 20.11.2009, 15:20:07
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Scuze ca raspund cam tarziu la postarea ta, dar in cursu saptamanii lucrez si doar seara am ceva timp si pot posta.Acum am ceva timp asa ca iti raspun la intrebari.



De acord ca il invata importanta nasterii din nou, dar nu sunt de acord cu a doua parte a afirmatiei tale, Iisus nu ii spune nimic de botez in pasajul respectiv, te-am rugat sa imi arati unde spune asta. E opinia ta ca incearca sa il faca sa inteleaga botezul,dar in pasajul respectiv nu spune deloc asta.



Eu inteleg prin nastere din nou transformarea omului dintr-o persoana care iubeste pacatul intr-o persoana care il iubeste pe Hristos si care traieste in ascultare de El. Cel mai bine exprima Hristos in acelasi pasaj din Ioan 3:
"16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite. "
In versetele 19,20 si 21 vedem 2 tipuri de oameni, omul care traieste in pacat(vers 19,20), nenascut din nou, si omul nascut din nou care lucreaza adevarul.

Deci in principiu amandoi avem aceeasi opinie despre nasterea din nou,cu o diferenta. Eu consider botezul ca este o urmare fireasca a nasterii din nou,si nu ca precede nasterea din nou.
Si din versetele din Ioan 3 vezi cum se poate naste un om din nou: prin credinta in Hristos.

Mai e o problema in rationamentul tau. Presupunand ca nasterea din apa si duh e botezul, atunci de ce nu toti oamenii care se boteaza traiesc in ascultare de Dumnezeu? Si tu ai afirmat ca botezul nu e suficient si ca nu oricine se boteaza intra in Imparatia Cerului, ci trairea cu Dumnezeu e cea care te duce in cer. Atunci cum e posibil ca cineva sa fie nascut din apa si duh si totusi sa nu intre in Cer? Ar fi doar o posibilitate(mergand pe aceeasi linie a presupunerii initiale ca nasterea din apa si duh e botezul), ca de fapt botezul sa nu fie nastere din nou ci doar nastere din apa iar nasterea din duh sa aiba loc atunci cand omul se intoarce la Dumnezeu. Aici apare alta problema, Hristos prima data ii spune lui Nicodim ca trebuie sa se nasca de sus si abia apoi ii spune sa se nasca din apa si din duh. Ceea ce implica ca de fapt e o singura nastere(de sus),nu 2. Nasterea din apa si din duh nu poate fi impartita in 2 si nu se poate ca cineva sa fie nascut doar din apa. Deci dupa cum vezi, a accepta ca nasterea de sus(sau din apa si duh) se refera la botez, duce la contradictii,si de aceea e un motiv in plus pt a afirma ca nasterea din apa si din duh nu e totuna cu botezul si ca acel pasaj nu se refera nicidecum la botez.
Da, nasterea din nou o intelegem la fel, doar ca voi o plasati inainte
de botez, iar eu dupa botez. De fapt la mine botezul marcheaza chiar
inceputul nasterii din nou. Nu stiu cum e botezul la voi? Numai cu apa,
numai cu Duh sau cu ambele?

Ca sa intelegi de ce nu sunt 2 nasteri din nou, o sa fac o comparatie,
putin neobisnuita dar elocventa, cu nasterea fizica a unui nou-nascut.
Botezul, in cazul acesta, e similar cu inseminarea mamei. Adica prin
botez mintea omului se "insemineaza" cu Duh in vedera nasterii din nou.
Nasterea din nou dureaza cat lauzia mamei. Mama are nevoie de ~9 luni
pentru a naste, mintea are nevoie ~90 de ani pentru a naste din nou.
Nou-nascutul vine pe lume dupa cele 9 luni, omul dupa 90 de ani, daca
a reusit nasterea din nou, vine in Imparatia Lui Dumnezeu. Deci toata
viata noastra, dupa botez, noi trebuie sa lucram pentru nasterea din
nou. Botezul nu garanteaza nasterea din nou asa cum inseminarea nu
garanteaza nasterea fatului. E nevoie de o perioada mare de purtare a
sarcinii, adica e nevoie de o perioada mare de purtare a crucii.
Mintea trebuie sa se ingrijeasca sa nu piarda duhul, asa cum mama se
ingrijeste sa nu piarda sarcina.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote