Scuze ca raspund cam tarziu la postarea ta, dar in cursu saptamanii lucrez si doar seara am ceva timp si pot posta.Acum am ceva timp asa ca iti raspun la intrebari.
Citat:
În prealabil postat de MariS_
La prima intrebare: Iisus il invata pe Nicodim importanta nasterii
din nou, ca atunci cand se va practica botezul din apa si Duh,
Nicodim sa-l recunoasca ca fiind la fel cu nasterea din nou si
sa-l accepte.
|
De acord ca il invata importanta nasterii din nou, dar nu sunt de acord cu a doua parte a afirmatiei tale, Iisus nu ii spune nimic de botez in pasajul respectiv, te-am rugat sa imi arati unde spune asta. E opinia ta ca incearca sa il faca sa inteleaga botezul,dar in pasajul respectiv nu spune deloc asta.
Citat:
În prealabil postat de MariS_
Dar daca tu intelegi altceva prin nasterea din
nou, atunci nu putem cadea de acord pentru ca termenii pe
care ii utilizam nu sunt aceiasi la fiecare din noi.
Acum intreb si eu: Ce intelegi tu prin nastere din nou?
Ce intelegi prin botez? Ce intelegi prin metanoia?
Pana nu clarificam termenii vorbim degeaba.
|
Eu inteleg prin nastere din nou transformarea omului dintr-o persoana care iubeste pacatul intr-o persoana care il iubeste pe Hristos si care traieste in ascultare de El. Cel mai bine exprima Hristos in acelasi pasaj din Ioan 3:
"16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite. "
In versetele 19,20 si 21 vedem 2 tipuri de oameni, omul care traieste in pacat(vers 19,20), nenascut din nou, si omul nascut din nou care lucreaza adevarul.
Deci in principiu amandoi avem aceeasi opinie despre nasterea din nou,cu o diferenta. Eu consider botezul ca este o urmare fireasca a nasterii din nou,si nu ca precede nasterea din nou.
Si din versetele din Ioan 3 vezi cum se poate naste un om din nou: prin credinta in Hristos.
Mai e o problema in rationamentul tau. Presupunand ca nasterea din apa si duh e botezul, atunci de ce nu toti oamenii care se boteaza traiesc in ascultare de Dumnezeu? Si tu ai afirmat ca botezul nu e suficient si ca nu oricine se boteaza intra in Imparatia Cerului, ci trairea cu Dumnezeu e cea care te duce in cer. Atunci cum e posibil ca cineva sa fie nascut din apa si duh si totusi sa nu intre in Cer? Ar fi doar o posibilitate(mergand pe aceeasi linie a presupunerii initiale ca nasterea din apa si duh e botezul), ca de fapt botezul sa nu fie nastere din nou ci doar nastere din apa iar nasterea din duh sa aiba loc atunci cand omul se intoarce la Dumnezeu. Aici apare alta problema, Hristos prima data ii spune lui Nicodim ca trebuie sa se nasca de sus si abia apoi ii spune sa se nasca din apa si din duh. Ceea ce implica ca de fapt e o singura nastere(de sus),nu 2. Nasterea din apa si din duh nu poate fi impartita in 2 si nu se poate ca cineva sa fie nascut doar din apa. Deci dupa cum vezi, a accepta ca nasterea de sus(sau din apa si duh) se refera la botez, duce la contradictii,si de aceea e un motiv in plus pt a afirma ca nasterea din apa si din duh nu e totuna cu botezul si ca acel pasaj nu se refera nicidecum la botez.