Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
tricesimusseptimus,tu faci exact ce imi spui mie sa nu fac.Rupi versete din context.Dar tu faci bine,eu nu.Ai adus versetele din Tit 1:13-14 si cel din 1 Timotei 1:4,acolo intr-adevar se vorbeste despre "basme evreiesti",dar cine iti spune tie ca se vorbea despre "nemurirea sufletului"?Tu crezi ce iti convine.Pavel s-ar fi putut referi la orice altceva nu la "nemurirea sufletului",care intre noi fie vorba nu este o idee greceasca sau evreiasca.Tu prin aceasta nu demonstrezi nimic.Ce vrei sa spui ca "Isus se tinea de basme evreiesti",vorbind ce-i drept intr-o pilda despre suflete constiente dupa moarte?Pentru ca daca tu crezi ca la asta se referea Pavel atunci asta ai putea lasa de inteles.Sa fim rationali.Stim cate curente filosofice grecesti existau pe atunci,Pavel se putea referi la orice altceva,nu stiu de ce doar tu vezi ca se referea la "nemurirea sufletului".
|
Nu cred că Pavel s-a referit strict la
nemurirea sufletului în acele versete, însă el combate exact ce spuneai tu în postare că n-a făcut-o nimeni:
să nu mai creadă în basme. Ori credința în intrarea în "sânul lui Avraam" la moarte, face parte din categoria
Basme evreești.
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Daca tu spui ca omul moare trup,duh si suflet atunci inseamna ca isi ia rasplata odata cu prima moarte,disparand cu totul.
|
Eu nu spun chiar în forma asta. Trihotomia de care amintești, noi o considerăm un întreg ce definește ființa umană vie, la moartea lui elementele acestea nu trăiesc independent în diferite sfere sau universuri paralele. Dar iată că
dualismul a devenit
trihotomie și are toate șansele să devină
dihonie :) Sper că doar pe acest topic, în rest rămânem prieteni...
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
De ce se mai vorbeste atunci despre "moartea a doua",care tot voi spuneti ca este trup,duh si suflet pentru todeauna?
|
Nu spunem că pentru totdeauna. După executarea pedepsei (nu știm cât timp și nici nu este treaba noastră), "
sufletele vor fi anihilate și nu vor mai exista"- așa cum ni se pune în cârcă afirmația aceasta cu privire la
prima moarte (asta de care murim toti - buni și răi)
Nici nu se poate altfel. Dumnezeu va rezolva complet problema păcatului. O moarte continuuă într-un Iad etern ar însemna contrazicerea "și moartea nu va mai fi" (Apoc. 21,4). Prezența continuuă undeva în Univers a păcatului și a păcătoșilor nu seamănă deloc a rezolvare în problema păcatului.
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Nicidecum nu vroiau sa il omoare pe Lazar,pentru ca spunea ca "nu exista suflet nemuritor".Nu stiu de unde vezi lucruri care nu exista in biblie.
|
Am pus și eu o întrebare, nu am făcut o afirmație că doar acesta e rostul
semnului mirării...
Ce întrebări crezi că i-au pus oamenii după învierea lui? Că doar nu l-au întrebat despre câți pui are cloșca lui și ce culori au. Văd că tu ești interesat despre experiențele din preajma morții, despre moartea clinică. Oare ce întrebări i-ai pune unui înviat cu adevărat? Fi sincer!