În prealabil postat de ghedeon
Ce interpretari? eu am citit pasajul din Ioan 3 si am urmarit firul discutiei, nu l-am interpretat. Dar vad ca tu unde vezi apa imediat zici ca e botez, lucru care nu e adevarat. Vezi intr-o postare mai sus versetele din Ioan 7 si vezi ce semnifica apa.
Gresesti cand spui ca in Ioan 3 se vb de apa si de duh separat, prima data Hristos ii spune lui Nicodim asa : "Raspuns-a Iisus si i-a zis: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva de sus, nu va putea sa vada împaratia lui Dumnezeu." . Deci dupa cum vezi e vb despre o singura nastere,nu 2. Abia a 2-a oara,cand Nicodim intreaba cum se poate naste un om batran, Hristos ii spune ca trebuie sa se nasca din apa si din duh, dandu-i astfel lui Nicodim mai multe detalii,pt a putea intelege. Insa nasterea din apa si duh e una singura(nastere de sus) si nu 2 nasteri.
De la inceput cand? in noul legamant,ca in vechiul legamant nu era botezul. Dupa cum afirmi si tu, apostolii au botezat, deci era in contextul noului legamant.
In versetul din Petru pe care l-ai citat si tu mai jos zice asa
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, Care, după ce S-a suit la cer, este de-a dreapta lui Dumnezeu, și se supun Lui îngerii și stăpâniile și puterile. "
Deci vezi ca botezul nu te curata de intinaciune pe cand apa o face,ceea ce inseamna ca apa nu e totuna cu botezul.
Nu cred ca ai citit cartile lui Moise. Iudeii erau curatiti de pacate si iertati prin aducerea de jertfe nu prin spalarea cu apa. Era un intreg sistem de jertfe care statea la baza curatirii lor.
Spalarea cu apa era doar pt cei care erau necurati datorita contactului cu cineva necurat(mort etc).Insa pt cei care pacatuiau era necesara jertfa si nu spalare cu apa.
In cazurile astea nu e vb de nici un botez.
Mai ti-am spus ca nasterea din apa si duh nu se refera la botez si tu tot cu aia ii dai.
Demonstreaza-mi ca Ioan3:5 se refera la botez si atunci poti sa sustii afirmatia ta dar pana atunci afirmatia ta e falsa. Iti mai zic o data, dc s-ar fi referit la botez pasajul din Ioan 3:5 de ce l-ar fi mustrat Hristos pe Nicodim ca nu intelege botezul de vreme ce Nicodim oricum nu avea de unde sa stie despre botez???????
|