“Episcopul Varnava Beliaev (ascet la începutul secolului XX) , în tratatul său “
Bazele artei sfințeniei”, crede că diavolul pur și simplu ispitește pe fiecare cu ceea ce are la îndemână. De aceea, homosexualitatea apare ca patimă, nu ca alternativă, în comunitățile de bărbați (pușcării, armată
sau chiar mănăstiri).
Părinții pustiei știau asta, de aceea Sf. Vasile cel Mare în Regulile sale nu recomanda ca frații să-și strângă mâinile când se salută. Asta nu pentru că ei ar fi homosexuali, ci tocmai pentru că
diavolul poate trezi această patimă chiar și în cei care niciodata nu au simțit-o și chiar au avut oroare de ea.
Iar dacă ar fi să amintim și de Sfântul Nil Izvorâtorul de mir de la Athos, acesta poate să pară un adevărat obsedat prin felul în care prezintă pericolul primirii tinerilor fără barbă în mănăstiri. Sfântul Nil compară intrarea unui tânăr imberb în obște cu un jăratec căzut pe o rochie nouă.
Dar aceste precauții panicoase împotriva tinerilor nu ne pot face să credem că Athosul era plin de homosexuali, ci doar confirmă ipoteza că
patima iși face obiect sexual din ceea ce are la îndemână.
Episcopul Varnava spune că pe pustnicii care trăiesc în singurătate, pentru că nu au nici o ființă prin apropriere, diavolul nu-i mai ispitește cu pofta pentru altcineva, ci cu pofta pentru ei înșiși, cu malahia, onanismul.
El crede că monahul pomenit în Patericul Egiptean, care a chemat asinii sălbatici ca să-i duca pe bătrâni la Sf. Antonie și pe care ei l-au lăudat pentru sfințenia lui, când au ajuns la marele avva, ar fi căzut anume în acest păcat. Vezi că, pe când vorbeau ei cu Sf. Antonie, acesta a prins a se tângui și a zis: “Mare stâlp al Bisericii a căzut acum”. Iar ei, la întoarcere, trecând pe la acel călugar, l-au găsit plângând pe rogojină.
Cititi tot articolul:
http://gabrieltzu.wordpress.com/2009...cam-pe-preoti/