Subiect: Despre Sabat
View Single Post
  #327  
Vechi 29.10.2009, 23:39:46
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Totpeetor Vezi mesajul
tricesimusseptimus am devenit asa de usor de anticipat?:)Imi ghicesti viitoarele mutari,daca e asa nu mai castig nici o batalie :)),dar eu oricum nu aveam de gand sa aduc in discutie frangerea painii.
Tu singur ai zis ca:
"Toți împreună erau nelipsiți dela Templu în fiecare zi, frîngeau pînea acasă, și luau hrana, cu bucurie și curăție de inimă". (Fapte 2:46)
Pai atunci de ce tot sustii ca sabatul si sabatul?Ei erau nelipsiti in fiecare zi,nu numai in zile de sabat.Eu am adus cateva exemple despre duminica,acum astept de la tine exemple care sustin explicit ca se adunau sambata.Pentru ca in Faptele apostolilor spune clar ca s-au adunat duminica,dar asta nu inseamna ca se adunau numai duminica,asta inseamna ca nu conteaza ziua,trebuie sa ii slujim Lui Dumnezeu "in fiecare zi".Nu le cer pentru ca as fi "duminicas":)adica sa sustin ca numai duminica trebuie sa ii slujim Lui Dumnezeu,ci doar asa de dragul discutiei ca daca sustinem ceva trebuie sa ne bazam pe ceva,nu-i asa?
"Doar de dragul discuției", putem discuta despre altceva, nu despre lucruri atât de serioase precum Legea lui Dumnezeu. Texte care vorbesc explicit "că se adunau sâmbăta" sunt destule și s-au amintit în postări mai vechi pe acest topic, dar nu asta e problema.

Atunci când se vine cu "argumentul duminicii", mai întâi de toate trebuie demonstrat că Hristos a desființat Decalogul (lucru imposibil, deoarece chiar El a afirmat că nu a venit să strice Legea ci s-o împlinească) cu sabat cu tot, apoi că El a poruncit sfințirea duminicii (lucru de asemenea imposibil de găsit în tot NT) și în final se poate începe acțiunea de căutare a argumentelor duminicale în practica lui Iisus și a apostolilor.

Demersul vostru a pornit dintr-o direcție cu totul greșită. S-au adus mai întâi argumente ale ținerii duminicii din perioada timpurie a creștinismului, argumente ce puteau fi fabricate de copiștii textelor patristice. O măsluire de acest fel (pentru că măsluire rămâne în ciuda intenției apologetice) este desconspirată de chiar titulatura duminicii atribuită ante festum unei perioade în care prima zi a săptămânii era numită Dies Solis de către creștini și păgâni deopotrivă.

Așa că frații mei, începeți de acolo de unde e normal, însă vă pot spune că vă așteaptă o muncă grea la capătul căreia vă veți afla în postura de luptători împotriva lui Dumnezeu și a Legii Sale. Dumnezeu să vă ferească!