Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s
Faptul că unii crestini evrei erau inclinati să tină incă sâmbăta e atestat de Biblie. Majoritatea primilor crestini erau de origine evreiască, iar unii dintre ei mai cinsteau vechea zi evreiască: Sabatul. Insă Pavel le atrage ferm atentia că acest lucru NU e obligatoriu:
Rom.14.6 “Cel ce ține ziua, o ține pentru Domnul; și cel ce nu ține ziua, nu o ține pentru Domnul. Și cel ce mănâncă pentru Domnul mănâncă, căci mulțumește lui Dumnezeu; și cel ce nu mănâncă pentru Domnul nu mănâncă, și mulțumește lui Dumnezeu.”
|
Mă opresc doar la acest "argument", celelalte au fost tratate suficient pe topic.(Încercați să nu le mai repetați la infinit odată ce au primit răspunsul. Repetarea unei erori nu o s-o facă adevăr niciodata.)
Dovezi textuale favorizează omiterea expresiei „
și cel ce nu ține ziua, nu o ține pentru Domnul”. De aceea, în versiunile moderne este omisă. Iată de exemplu cum spune NTR - Noua Traducere Românească (2008):
"
Cel ce respectă o anumită zi, pentru Domnul o respectă. Cel ce mănâncă orice, pentru Domnul mănâncă, întrucât el Îi mulțumește lui Dumnezeu, iar cel ce nu mănâncă orice, pentru Domnul nu mănâncă și Îi mulțumește și el lui Dumnezeu."
Țin să vă amintesc că această traducere aparține unor creștini ce țin duminica, deci n-au nici un interes ascuns în a traduce corect textul epistolei.
În această lumină, apostolul Pavel îmi spune cu totul altceva decât ați dori să ne spună nouă ("sâmbătarilor"): Cei ce respectă sâmbăta, pentru Domnul (de dragul Lui) o respectă. Punct.