View Single Post
  #127  
Vechi 21.10.2009, 16:21:20
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MadalinaM Vezi mesajul
Pai n-am zis ca s-ar duce in iad dar nici in Rai, asa am citit, n-am zis ca nu s-ar mantui, chiar Mantuitorul zice ca "in Casa Tatalui Meu multe locasuri sunt"...n-am cum sa zic cum se mantuiesc ei caci numai Dumnezeu stie, ziceam doar ca daca ne-am duce asa usor in Rai, atunci lumea ar alege calea cea usoara! Nicidecum ca mamele avorteaza ca pruncii sa se duca in Rai si nici sa-i omoram dupa botez ca sa se mantuiasca.

Pr. Cleopa zice:

- Sufletele copiilor avortati unde sunt?

- Sufletele copiilor avortati stau într-un loc unde nu este nici întuneric, nici lumină. Nici nu se bucură, nici nu se chinuiesc. Si ei strigă la Dumnezeu: "Doamne, pentru ce suntem noi lipsiti de bucuria fetei Tale, căci noi nu am văzut lumina soarelui, nu am văzut frumusetile din această lume si nici nu am făcut vreun păcat?" Si atunci glasul lor se ridică la Dumnezeu, iar Dumnezeu va cere sufletele din mâna mamelor ucigase. Iar părintii, care au omorât copiii în pântece, dacă fac canon, îi eliberează pe copiii lor din acea stare.

sursa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...e-avort-11.htm

Pr. Arsenie Papacioc:
Deci, avortul este o crimă foarte mare, pentru că acest prunc mai întâi moare nebotezat. El are suflet din momentul zămislirii. Chiar în Dreptul Roman se spune: "Copilul, odată zămislit, are drept de cetătean". Cu conditia să se nască, spun ei. Dar nouă nu ne arde de inventar acum; dacă nu e-n inventar...
Deci, sufletul există din momentul zămislirii. O părere relativă a unor Sfinti Părinti spune că pruncul avortat "nu ar fi la bine pentru nebotez, nici la rău pentru nevinovătie". Nu ne amestecăm; noi îi pomenim la proscomidie, stiti, pe "pruncii înainte de vreme". Chiar am avut o discutie cu un părinte însemnat, un mare profesor, care nu recunostea că "pruncii înainte de vreme" sunt copiii acestia avortati. I-am demonstrat si a rămas convins.

sursa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...or-pruncii.htm

Eu la religie am invatat ca ne botezam, ca, printre altele, sa se stearga pacatul stramosesc si ca sa ne putem incepe lupta pt mantuire. Iar in Evanghelie zice: "De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu." (Ioan 3, 5)

Cateva linkuri pe tema topicului:
http://www.provita.org.ro/
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...le-avort-4.htm
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortu...le-avort-5.htm
http://www.sfaturiortodoxe.ro/avortul/avortul.htm
Hm...Observ din nou ca parintele Cleopa are si idei nu tocmai ortodoxe.
Sper sa nu imi sara acum iar toti in cap ca indraznesc sa-i judec pe marii duhovnici.

As vrea sa vad citate din Parinti cand zic ceea ce spune parintele Cleopa. Eu am citit numaiu scrierea sfantului Grgore de Nissa, despre pruncii morti prematur, in care nici nu se indoieste ca sunt in lumina atotfiitoare, fiind nevinovati.

Ideea ca pruncii nebotezati se duc intr-un 'loc' asa, la mijloc; viine de la catolici, ei ii zic 'limbe'. (Altii ziceau ca in iad)
Raiul este starea omului mantuit, deci daca cineva nu este in rai, nu e mantuit..

Parintele Arsenie Papacioc insa din ce ai citat tu nu zice ca e rau de copilul nebotezat, ci doar ca nu e bine ca nu e botezat.

Stiu ca se zice ca botezul este pentru stergerea pacatului originar (mai degraba sramosesc se zice la noi), insa in sensul ca este pentru moartea si invierea in Hristos. Pacatul originar este ceea ce ne impiedica pe noi sa ne unim cu Dumnezeu, slabiciunea naturii umane inclinata spre pacat. Insa un copil care nu a apucat sa isi foloseasca aceasta natura pentru a trai in lume, nu are cum sa fie corupt de pacat.
Mantuirea vine prin Hristos, insa pentru cineva care nici nu a apucat sa fie botezat si a murit in pruncie, Hristos are alte cai de a se uni cu el.

Pacatul este ceva personal. Noi suntem judecati pentru pacatele noastre, de care refuzam sa ne pocaim, suntem judecati pentru ca nu acceptam invitatia lui Dumnezeu la nunta Imparatiei. Un copil mort in fasa sau inainte de fasa.. nu are cum sa fie judecat astfel.

Si de dreptii dinainte de Hristos se spune ca au fost scosi din iad prin Invierea lui Hristos, or ei nu au fost botezati pe pamant din apa si din Duh. Asa ca de ce copiii morti inainte de botez nu ar putea fi mantuiti intr-un alt mod decat noi.

Topcat, eu nu stiu de vreo revelatie, s-ar putea sa fie sau sa mai fie sfinti care sa fi vorbit despre asta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote