Citat:
În prealabil postat de antoniap
In Pelerinul rus un alt personaj care citea cu entuziasm cartea Mantuirea pacatosilor o recomanda si povesteste o intamplare din aceasta carte care, pentru ca e scrisa de Agapie Criteanul, unii o numeau ,,Agapia".
Orthodoxia.i.thanatos cred ca a argumentat prin citate ca Iisus a folosit expresii ca ,,gheena focului", ,,focul cel nestins'' si nu cred ca acestea erau niste metafore care sa simbolizeze altceva. Prin urmare, nu mi se pare corect sa ne ascundem dupa deget si sa infiintam noi un iad mai putin infiorator decat ni-l prezinta Mantuitorul.
Chiar si in ,,Pelerinul rus'' este ilustrata o istorioara cu un pacatos care s-a pocait in urma unui vis mai ciudat. Personajul respectiv nu numai ca a visat ca a fost lovit, dar s-a si trezit plin de sange.
Fani71, chiar daca nu esti de acord cu mine, eu iti multumesc ca, datorita tie, am recitit cateva pagini din Pelerinul rus, care mi-au umplut sufletul de bucurie. O zi buna!
|
Multumesc, Antonia. Si eu iubesc mult cartea asta.
Eu raman la ideea ca iadul este destul de infiorator daca il intelegem ca departarea lui Dumnezeu.
Focul gheenei este nu o metafora, ci un simbol. Simbolul se impartaseste din realitatea pe care o comunica. Adica focul ca materie care arde (distruge, chinuie) are o legatura intrinseca si cu iadul ca despartire de Dumnezeu. A intelege chinurile iadului ca fiind pur si simplu un foc material este o lectura reductoare a textelor biblice.
Sfantul Isaac Sirul spune ca cei ce mor ajung toti in prezenta lui Dumnezeu, care pentru cei care il iubesc este lumina, ii umople de bucurie si cunoastere, iar pentru cei care il urasc este foc care ii arde.