In teologia ortodoxa exista multe stari de mantuire si multe categorii de munci. Raiul si Iadul ar fi impartite fiecare in noua parti principale, mai apropiate si mai indepartate de Dumnezeu. Sufletul ajunge in locasul pe care-l merita, in functie de faptele si credinta sa. Criminalii in serie vor sta deoparte in Iad de ceilalti care sunt despartiti de Dumnezeu (cei mai pacatosi probabil ajung in aceeasi gheena unde vor fi aruncati vrajmasii nostri nevazuti dupa Judecata de Apoi); similar, in Rai cei desavarsiti vor fi cel mai aproape de slava Lui Dumnezeu (de exemplu Ioan Botezatorul, Apostolii si toti Greii crestinismului), pe cand cei mantuiti "la limita" de mila divina ca sa zic asa vor fi asezati in alta slava, in alt locas dupa nivelul la care a ajuns fiecare...
Nici unul din aceste locuri insa nu seamana cu Purgatoriul catolic, unde sufletele stau o perioada si automat pleaca in Rai dupa ce cantitatea suferintei va fi suficienta pentru a satisface "onoarea" sau dreptatea Lui Dumnezeu (daca nu gresesc asa cred catolicii)...
Si in conceptia ortodoxa cei damnati pot fi scosi din osanda pentru rugaciunile Bisericii, dar Dumnezeu Insusi ii scoate dupa vointa Lui, nu energiile pozitive emanate cumva de crestinii rugatori, ca sa raspund indirect la intrebarea de mai sus.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4
Ascultați Noul Testament ortodox online.
|