Citat:
În prealabil postat de gornistu
Cam multe neclaritati in afirmatiile dvs. Contraziceti si Sfanta Scriptura si teologia ortodoxa. Ma rezum la o intrebare: Nici Enoh si Ilie (oameni ai lui Dumnezeu, din VT) care au fost inaltati la cer, cand inca erau in viata, nu s-au mantuit?
|
Sunt neclaritati, asa e. Nu stim cum e Imparatia Cerurilor, cum e Raiul, cum sunt diferentiate locasurile despre care ni se spune, daca sanul lui Avraam a fost in Rai sau in Iad sau poate intre ele... Nu stim. Cert este ca pana la Jertfa, Adam si toti dreptii din vechime nu s-au mantuit, ci au stat impreuna cu Avraam undeva, intr-un loc care nu ii chinuia, dar nici langa Dumnezeu nu era. Abia atunci cand Hristos a murit pe Cruce, El a mers si i-a mutat pe dreptii Sai in Rai. Deci Ilie si Enoh abia atunci s-au mantuit, asa cum cerea dreptatea Lui Dumnezeu.
Citat:
În prealabil postat de gornistu
Sufletele adormitilor... sunt adormite. Moartea intaia (din care exista inviere) este descrisa de Sfanta Scriptura ca un somn, in asteptarea revenirii Domnului si a invierii pentru judecata.
In iad sau in rai se va merge dupa inviere si judecata. Sfanta Scriptura pune lucrurile intr-o ordine. Insusi Dumnezeu este un Dumnezeu al ordinii.
Pilda bogatului nemilostiv ne vorbeste despre credinta pe care trebuie sa o avem in baza Cuvantului lui Dumnezeu ("Daca nu vor crede in Moise si proorocii nu vor crede nici daca ar invia cineva din morti.") Restul, sunt speculatii.
|
Daca moartea este temporar un somn pana la venirea a doua a Lui Hristos, atunci cum ramane cu Lazar, cu bogatul, cu Avraam? Cu Ilie si Moise care au fost prezenti pe Tabor? Au fost treziti special din adormire?
Citat:
În prealabil postat de gornistu
Daca ne limitam la acest fapt, nu contravine cu Sfanta Scriptura. Dumnezeu poate invia si inalta pe oricine si oricand. Dar, daca intram in ceea ce spune traditia (pe nederept numita sfanta traditie), atunci lucrurile se schimba.
Traditia spune ca, la inmormantarea Mariei, mama Domnului, s-au adunat toti Sfintii Apostoli (veniti in mod miraculos din toate colturile lumii) si i-au carat trupul spre mormant. Tot traditia spune ca, in momentul cand trupul trebuia sa fie pus in groapa, acesta a fost inaltat chiar din mainile Sfintilor Apostoli Petru si Pavel. Traditia mai spune multe.
Intrebare: de ce nici un Sfant Apostol nu a mentionat absolut nimic despre acest eveniment, in epistolele lor? De ce Sfintii Apostoli Petru si Pavel (implicati direct in minunile de la inmormantarea Mariei) nu spun nici un cuvant despre cele intamplate? Mai credeti ca astfel de traditii sunt in armonie cu Sfanta Scriptura?
|
De ce? Pentru ca Scriptura contine esentialul, invatatura de mantuire. Traditia o completeaza cu detalii care au fost transmise pe cale vorbita, ulterior scrise pe hartie. Sunt atatea versete in NT care ne spun clar ca au mai fost si alte invataturi care nu sunt cuprinse in NT.
Citat:
În prealabil postat de gornistu
De ce va grabiti sa spuneti ce inteleg eu ("voi intelegeti" - parca nu ar fi o discutie intre doi oameni). Sfanta Scriptura nu lamureste problema fratilor si surorilor Domnului Iisus Hristos (este totusi limpede ca Domnul a avut frati si surori trupesti - nu se stie daca nascuti din Maria) Asa ca, nu ma pronunt in acesta problema.
|
Ok, scuze.