Citat:
În prealabil postat de mihailt
Nu am gasit toate anatemele de la Sfantul Sinod Ecumenic al cincilea.
E cert insa ca sufletul fara trup are o existenta nenaturala de vreme ce Dumnezeul nostru Iisus Hristos a inviat cu trupul si pe Preasfanta Maica Sa a inviat-o cu trup si asa a inaltat-o la ceruri.
http://www.comparativereligion.com/anathemas.html
"IF anyone shall say that after the resurrection the body of the Lord was ethereal, having the form of a sphere, and that such shall be the bodies of all after the resurrection; and that after the Lord himself shall have rejected his true body and after the others who rise shall have rejected theirs, the nature of their bodies shall be annihilated: let him be anathema."
|
Este clar pentru mine ca sufletul nu preexista trupului.
Trupul invierii este de alta natura decat trupurile noastre de acum, este mai evoluat, mai putin limitat de materie, ca dovada sunt aratarile Lui Iisus de dupa inviere cand a stat in mijlocul ucenicilor desi usile erau incuiate.
Eu m-am referit la crearea omului: mai intai s-a zidit trupul lui Adam si mai apoi Dumnezeu a pus in el sufletul. Contravine aceasta idee cu dogmele Parintilor? Asta vreau sa stiu.