View Single Post
  #31  
Vechi 16.06.2009, 11:46:23
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Eu nu inteleg: credeti ca ar trebui sa facem ca inchizitia, sa punem la index anumite lucrari care nu corespund suta la suta cu ortodoxia? sa interzicem chiar citire alor de catre dreptcredinciosi?
Ca mi se pare ca la asta revine ce zici tu, Lavrentiu, si altii. Adica un ortodox nu ar treui sa traduca decat carti ortodoxe?
Cand traduci, trebuie sa fii de acord suta kla suta cu ce traduci?
Poate si intr-o carte cu idei gresite sa fie si idei bune, si sa fie de folos celor care le citesc. Oricum, un crestin poate sa citeasca rice carte si e liber sa-si faca o parere singur. Citirea unor carti neortodoxe poate chiar sa ne ajute sa ne intarim in credinta, si poate sa fie o buna gimnastica lintala (comparandu-le de ex. cu ortodoxia).
De ex. parintele Staniloae cum credeti ca a putut sa ceritice carti neortodoxe daca nu le-ar fi citit?
Pr. Ica nu doar a tradus acea carte, dar chiar zice in prefata:
"Atuul fundamental al exegezelor biblico-patristice cu privire la geneza si sfarsitul lumii si al umanitatii grupate in traducere in acest volum tine tocmai de dubla abilitare a autorului lor. Teolog laic grec (decedat in august 1990), dr. Alexandros Kalomiros a studiat in tinerete nu teologia (cum ar fi vrut), ci, la dorinta familiei, medicina"

Eu aici inteleg ca dl Kalomiros, in viziunea Pr. Ica, avea un mare atu fata de, sa zicem, Pr. Serafim Rose, care nu fusese binecuvantat cu medicina.

Si ca sa va dau cateva citate, pentru lamurirea problemei "ereziilor":

„Pana la invierea universala, sufletele dupa moarte nu traiesc intr-o stare netrupeasca ca si cum ar fi naturi spirituale separate de trupurile lor. O perioada de timp de acest fel exista numai pentru cei vii, pentru lumea naturala a carei dimensiune e timpul. Starea de moarte n-a fost niciodata descrisa de Biserica fiindca nu e o stare naturala sau descriptibila”.
Asa ca rugaciunile Bisericii despre un "loc luminat, loc cu verdeata", unde sufletele dreptilor se odihnesc sunt basme de pacalit copiii. Lasati ca ne invata doctorul mai jos:


"Sufletele n-au nici un contact direct cu cei vii; ele nici nu percep nici nu simt lumea si curgerea timpului. Sufletele, persoanele sfintilor primesc insa rugaciunile noastre si le raspund. Dar acest lucru n-are loc intr-un mod natural. Rugaciunile noastre adresate sfintilor sunt primite de Dumnezeu, iar sfintii le raspund si mijlocesc tot prin Dumnezeu. Ei n-au o existenta de sine a lor. Cu toate acestea mortii exista si sunt vii, nu insa in timp si nu prin natura, ci prin Dumnezeu".

Dumnezeu deci e un fel de postas pentru sfinti.
In fine, o afirmatie bulversanta este:
"Inaintea aparitiei omului pe pamant, toate fiintele vii, chiar si stelele universului, mureau din pricina unui om inca pe cand omul nu exista. Molustele si pestii mureau in oceanele primei zile a creatiei nu numai inainte ca omul sa fi aparut in ziua a sasea, ci si inainte de aparitia primelor reptile pe uscat in ziua a cincea"
Cu asta se termina si cu cuvintele Sfantului Apostol Pavel, pe care doctorul ni l-a facut praf. Caci Sfantul Pavel zicea ca "printr-un om a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea". In schimb doctorul e convins ca toate fiintele vii mureau.
Mie mi se pare ca doctorul de fapt credea cu toata fiinta lui in evolutie si modifica intelesurile Scripturii ca sa se potriveasca cu credinta sa primordiala.
Cat despre Origen, va recomand sa cititi prefata Parintelui Staniloae la Ambigua Sfantului Maxim Marturisitorul, care este edificatoare in aceasta privinta.
Ma iertati, nu vreau sa supar pe nimeni, dar trebuie sa ne aparam credinta, ca daca si pe aceasta o pierdem...
Reply With Quote