Citat:
În prealabil postat de SoareD
Sunt casatorit, imi iubesc sotia si am si un copil de aproape 2 ani. Cred ca sotia mea se fereste sa faca dragoste cu mine pentru ca este pacat. Reusec sa tin post in zilele de curatie si posturile. Imi doresc ca sotia mea sa fie fericita, acum este dinou insarcinata si vrea sa nu facem dragoste 1an. Am vorbit cu preotul si mi-a spus ca este pacat in ultima perioada a sarcinii, dar sotia doreste curatie 1an. De cateva ori a plans dupa ce a facut dragoste cu mine, am avut sufletul tulburat, deoare s-a simtit bine,a avut orgasm, dar a spus ca a facut-o pentru mine. Nu stiu cum pot rezista 1 an, gandul imi sta mai mereu la acest lucru. Ma gandesc ca sotia mea este mai mare cu 2,5 ani decat mine si a avut mai multe relatii inainte sa ne cunoastem, ar putea fi un motiv? Nu vreau sa deranjez cu acest mesaj dar am nevoie de o indrumare in aceasta problema. Doctorul vindeca trupul, iar preotul sufletul si acolo unde sufletul este curat si trupul este sanatos. Va rog sa ma ajutati cu un sfat.
|
Soare D, uite un raspuns al sfantului Ioan Gura de Aur pe care poti sa i-l arati sotiei tale sa o linistesti si sa nu-si mai faca ganduri negre ca nu respecta aceasta regula foarte stricta (care este recomandata de unii preoti). Sunt si doua linkuri cu sursa. A mai fost un topic cu acest subiect la 'Nunta'? numit 'Intrebare'. Doamne ajuta!
http://tainacasatoriei.wordpress.com...atiile-intime/
+
http://tainacasatoriei.wordpress.com...na-intelegere/
„Nu vă lipsiți unul de altul decât din bună înțelegere” (I Corinteni 7, 5).
- Ce înseamnă de fapt aceasta?
- Să nu se înfrâneze femeia dacă bărbatul nu vrea, nici bărbatul dacă femeia nu dorește.
- Cum așa?
- Fiindcă mari rele se nasc din înfrânarea aceasta. Căci și adulterele și desfrânările și răsturnarea caselor adesea de aici se fac. Fiindcă dacă având femeile lor, desfrânează, cu mult mai mult dacă îi lipsești de această mângâiere. Și bine a zis: „Să nu vă lipsiți” – numind-o aici lipsire și mai sus datorie – ca să arate tăria stăpânirii [unuia asupra celuilalt]. Căci a se înfrâna fiecare fără să vrea amândoi înseamnă a se lipsi. Iar dacă e de bunăvoie, nu mai este [lipsire]11. Că dacă m-ai îndupleca să iei ceva de la mine, nu o numesc lipsire. Iar cel ce ia fără voia mea și fiind eu silit, mă lipsește.
Lucrul acesta îl fac multe femei, lucrând [astfel] un păcat mai mare decât dreptatea, devenind prin aceasta vinovate de desfrâul bărbatului și împrăștiind toate. Însă trebuie să se cinstească mai înainte de toate buna înțelegere [homonoia]12 fiindcă și aceasta este mai importantă decât toate; iar dacă vrei, să cercetăm acest lucru din fapte.
Fie o femeie și un bărbat, și femeia să se înfrâneze fără să vrea bărbatul. Așadar, cum? Dacă acela din această pricină desfrânează, sau chiar dacă nu desfrânează, însă suferă și se tulbură, și se aprinde, și se luptă, și mii de probleme îi face femeii, care e câștigul postului și al înfrânării, de vreme ce dragostea [agape] e sfâșiată? Nici unul! Căci câte ocări, câte probleme, cât război nu ies sigur de aici?
2. Pentru că atunci când într-o casă bărbatul și femeia sunt dezbinați, casa nu e cu nimic mai bună decât o corabie bătută de furtuni și cu cârmaciul depărtat de la cârmă. De aceea zice: „Nu vă lipsiți unul de altul, decât din bună înțelegere pentru o vreme, ca să zăboviți în post și rugăciune”13. Aici vorbește de rugăciunea cu mai multă râvnă14.
Căci dacă ar opri să se roage pe cei ce se împreunează unul cu altul, cum ar avea o anume vreme rugăciunea neîncetată15? Așadar, este cu putință Și a te însoți cu femeie, și a lua aminte la rugăciune, însă rugăciunea este mai intensă când e și înfrânare. Că nu a zis simplu „să vă rugați”, ci „să zăboviți [scolazete] [în rugăciune]”. [Și a spus așa], fiindcă [însoțirea cu femeie] îți ocupă [timpul și mintea] [ascholia], iar nu că ar fi necurăție16.
„Și iarăși să fiți împreună, ca să nu vă ispitească Satana” (l Corinteni 7,5).