MARTURISIRE DE CREDINTA IMPOTRIVA ECUMENISMULUI IN BISERICA GRECIEI
[COLOR=#ff0000]SINAXA CLERICILOR ȘI MONAHILOR ORTODOCȘI DIN GRECIA[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]APRILIE 2009[/COLOR]
FACTORII BISERICEȘTI PARTICIPANȚI ÎN IRESPONSABILITATEA ECUMENISTĂ ZDRUNCINĂ POPORUL ȘI CONDUC LA DIVIZARE ȘI SCHISMĂ
[COLOR=#000080]
Un text de mărturisire a credinței împotriva ecumenismului a fost redactat și semnat de clericii și monahii ortodocși în timpul unei sinaxe din Volos în aprilie. Textul este înaintat Sfintelor Mitropolii în scopul semnării mărturisirii de către Înalt Prea Sfințiții Mitropoliți.Mărturisirea de Credință a fost deja semnată de către unii Mitropoliți (de Pireu, de Kithira și de Etoloakarnania), Stareți ai Sfintelor Mănăstiri, Monahi, Clerici, Teologi, reprezentanți ai Corporațiilor Creștin-Ortodoxe.[/COLOR]
Textul este minuțios și atent, probat teologic, revelator pentru apostazia ortodocșilor ecumeniști de la Credința și Predania Ortodoxă a Părinților.
Ecumeniștii ortodocși - se semnalează în Mărturisirea de Credință, atrag o parte din Turma Ortodoxă în înșelare (rătăcire), cultivă îndoiala și îi clatină pe mulți, conducându-i la divizare și la schismă. De aceea, „
cei care se mișcă în această iresponsabilitate ecumenistă, orice poziție ar deține în Organismul Ecleziastic, se opun Predaniei Sfinților noștri și, în consecință, se află în opoziție cu ei. Din acest motiv, poziția lor trebuie să fie osândită și respinsă de către întregul Ierarhiei și al poporului credincios“.
Textul complet al Mărturisirii de Credință (împreună cu semnăturile) este acesta:
“Toți cei care prin harul lui Dumnezeu am crescut în dogmele cele binecinstitoare și urmăm în toate Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească credem că:
Singura cale mântuitoare pentru oameni este credința în Sfânta Treime, în opera și învățătura Domnului nostru Iisus Hristos, care sunt continue în trupul Lui, Sfânta Biserică.
[COLOR=#800000]Hristos este singura lumină adevărată; nu există alte lumini care să ne lumineze, nici alte nume care pot să ne mântuiască[/COLOR]:
„Și nu este întru alt întru nimic mântuire, pentru că nici nume este altul sub cer dat întru oameni, întru care trebuie să ne mântuim noi”. [COLOR=#000000]Toate celelalte credințe, toate religiile care ignoră și nu-L mărturisesc pe Hristos
„venit în trup”, sunt făcături omenești și lucrurile diavolului[/COLOR], nu conduc la adevărata cunoaștere a lui Dumnezeu și la nașterea din nou prin dumnezeiescul Botez, ci îi rătăcesc pe oameni și îi conduc la pierzare.
[COLOR=#800000]Noi, creștinii care credem în Sfânta Treime, nu avem același Dumnezeu cu nici o altă religie: nici cu așa-numitele religii monoteiste (iudaismul și islamul), care nu cred în Sfânta Treime.[/COLOR]
[COLOR=#000000]De două mii de ani, Biserica întemeiată de Hristos și călăuzită de Sfântul Duh a rămas statornică și neclintită în Adevărul mântuitor învățat de Hristos, predat de Sfinții Apostoli și păzit de Sfinții Părinți[/COLOR]
. Nu a fost îngenuncheată de cumplitele prigoane ale iudeilor, inițial, și ale închinătorilor la idoli, mai apoi, în primele trei secole; a arătat o mulțime de martiri și a ieșit biruitoare, dovedind originea ei dumnezeiască. După cum minunat spune Sfântul Ioan Gură de Aur:
„Nimic nu este mai puternic decât Biserica… Dacă porți război împotriva vreunui om, fie ai învins, fie ai fost învins; dar dacă porți război împotriva Bisericii, vei fi învins fără să te dumirești, căci Dumnezeu este mai tare decât toate”.
După încetarea prigoanelor și triumful Bisericii asupra vrăjmașilor din afară, adică a iudeilor și a închinătorilor la idoli[COLOR=#000080]
, s-au înmulțit și s-au împuternicit vrăjmașii dinăuntru ai Bisericii. [/COLOR]Au apărut diferite erezii, care au încercat să perimeze (răstoarne) și să falsifice credința predanisită, așa încât credincioșii să fie zăpăciți și să slăbească încrederea lor în adevărul evanghelic și în cele încredințate.[COLOR=#000000]Marele Vasilie schițând situația bisericească, creată de erezia lui Arie, care a dominat timp de patruzeci de ani și administrativ, zice: [/COLOR][COLOR=#000000]
„Dogmele Părinților sunt disprețuite, predaniile apostolice sunt socotite de nimic, invențiile oamenilor mai noi înlumesc Bisericile; așadar, oamenii nu mai teologhisesc, ci tehnologhisesc; înțelepciunea lumii are întâietate îndepărtând lauda Crucii. Păstorii sunt izgoniți, iar în locul lor sunt introduși lupi grei care sfârtecă turma lui Hristos”.[/COLOR]
Ce s-a întâmplat cu vrăjmașii din afară, religiile, s-a întâmplat și cu cei din interior, ereziile.
[COLOR=#000080]Biserica - prin marii și luminații Sfinți Părinți, a definit și a îngrădit credința Ortodoxă prin hotărârile Sinoadelor Ecumenice și Locale referitoare la anumite învățături îndoielnice, dar și prin conglăsuirea Părinților (consensus Patrum) asupra întregului de teme al credinței[/COLOR]. Suntem mai siguri când îi urmăm pe Sfinții Părinți și nu mutăm hotarele pe care ei le-au așezat. Cuvintele
„Următori Sfinților Părinți” și
„Nu muta hotarele pe care le-au așezat Părinții noștri” constituie o linie sigură de drum și supapa de siguranță a credinței și viețuirii noastre ortodoxe. Prin urmare punctele de bază ale mărturisirii noastre sunt următoarele: