Mai frate sherlock aci e vorba de primele doua versete din Sfanta Scriptura.
Parintele Cleopa zice ca Sfanta Scriptura are infinit intelesuri.
Asa de exemplu primul verset vorbeste si de crearea lumii nevazute (spirituale) si a celei vazute(materiale) intr-unul din sensuri.
Cerul inseamna lumea spirituala din care fac parte si ingerii iar pamantul lumea materiala.
Normal vorbeste si de ingeri dar si de salasurile ingeresti ,adica de locurile spirituale,sau cerurile spirituale.Nu cerul ca spatiu interplanetar desi si ala e tot cer.Si normal se refera si la spatiu care tot cer se numeste.
Apoi Sfantul Ioan Damaschinul zice la Dogmatica ca Dumnezeu a facut lumea materiala din patru stihii adica din apa,foc,aer,pamant.
Asta inseamna ca dupa ce a facut lumea spirituala a facut si cele patru stihii.
Analiza cu carbon 14 nu e relevanta pentru aceea ca metoda nu e eficienta pentru perioade mari de timp.
Iata ce zice Sfantul Ioan Damaschinul la Dogmatica,care e o recapitulare a invataturii Bisericii Ortodoxe:
"Acela a facut veacurile care exista inainte de veacuri, catre care zice dumnezeiescul David: "Din veac si pana in veac Tu esti"( Psalmi LXXXIX, 2.), iar dumnezeiescul apostol: "Prin care a facut si veacurile"( Evrei I, 2.)."
Dumnezeu a facut mai intai veacul adica timpul.[SIZE=2]
[/SIZE]"Inainte de intemeierea lumii, cand nu era soare care sa desparta ziua de noapte, nu era un veac care sa se poata masura, ci un fel de miscare si interval de timp care mergea impreuna cu cele vesnice. Si potrivit acestei conceptii este un singur veac. Pentru aceea Dumnezeu se numeste si vesnic, dar si mai inainte de vesnicie, caci El a facut insusi veacul."
(este normal se refera la perioada de dinainte de intemeierea lumii materiale,cand erau facuti numai ingerii.)
"Prin urmare Dumnezeu este singurul facator al veacurilor, Cel care a creat universul, cel care exista mai inainte de veacuri."
"Pe unele, cum este cerul, pamantul, aerul, focul si apa, nu le-a facut din o materie preexistenta; pe altele, cum sunt vietuitoarele, plantele, semintele, le-a facut din cele care au fost create de el. Acestea s-au facut la porunca creatorului din pamant, apa, aer si foc."
(la care se vede mai incolo ca zice Sfantul Ioan Damaschinul se adauga sufletele nerationale.Ca vietuitoarele avand viata au viata prin sufletul irational.)
Asa si trupul uman cum se vede are majoritatea apa,apoi pamant,putin aer si putina caldura(foc).
Iar viata si altele ii sunt date de suflet.
"El este facatorul si creatorul ingerilor; El i-a adus de la neexistenta la existenta si i-a zidit dupa propriul Lui chip, o natura necorporala, un fel de duh si de foc imaterial, dupa cum spune dumnezeiescul David: "Cel care face pe ingerii Lui duhuri si pe slugile Lui para de foc"( Psalmi CIII, 5; Evrei I, 7.). Prin aceste cuvinte arata ca ei sunt usori, arzatori, calzi, strabatatori, grabnici spre dorul de Dumnezeu si slujirea Lui, indreptati spre cele de sus si liberi de orice gand material. Asadar, ingerul este o fiinta spirituala, vesnic miscatoare, libera, necorporala; slujeste lui Dumnezeu si a primit in firea lui nemurirea in har. Care este, insa, natura si definitia fiintei lui, numai Ziditorul o stie. Se spune ca este necorporal si imaterial in raport cu noi, deoarece tot ceea ce se pune in comparatie cu Dumnezeu, singurul incomparabil, este grosolan si material. Numai Dumnezeirea este in realitate imateriala si necorporala."
(sa se vada ca ingerii nu sunt facuti din foc material ca daca erau din foc de asta de care stim noi sau din lumina sau din unde electromagnetice nu le mai zicea Sfantul Ioan Damaschinul "foc imaterial".Si nici nu mai zicea ca numai Dumnezeu stie natura si definitia fiintei lui.)
Apoi zice mai incolo:
"Unii spun ca ingerii s-au facut inaintea oricarei fapturi, dupa cum spune Grigore Teologul (Sf. Grigore Teologul, numit si Grigore din Nazianz, a trait intre 329(330) - 389(390). Despre Sf. Grigore din Nazianz sa se vada: D. Fecioru, op. cit., nota 6, p. 6-7.): "La inceput Dumnezeu gandeste puterile ingeresti si ceresti si gandul Lui s-a facut fapta" (Cuvantul XXXVIII, la Teofanie, adica la Nasterea Mantuitorului, Migne PG, XXXVI, col. 320 C: Cuvantul XLV, la Sfintele Pasti, MG, XXXVI, col. 629 A.). Altii spun ca s-au facut dupa ce s-a creat primul cer. Toti, insa, marturisesc ca s-au facut inainte de plasmuirea omului. Dar eu sunt de parerea lui Grigore Teologul. Caci trebuia sa fie zidita mai intai fiinta spirituala si apoi cea sensibila si in urma, din cele doua, insusi omul."
(sensibila adica lumea materiala.Omul prin trup si puterile irationale din suflet recapituleaza toata creatia si regnul vegetal si regnul animal.Iar prin puterile rationale din suflet e inrudit cu ingerii.)
Nicidecum nu se zice pe undeva ca sufletul omului e facut din "foc" adica din focul vazut sau din unde electromagnetice.
|