" Depinde ce intelegi tu "cartile sfinte".
Scrierile unui avva nu sunt musai si in totalitate "carti sfinte". Unii au avut pareri personale care nu sunt neaparat norma.
[SIZE=2]Referintele sunt Canoanele Bisericii Ortodoxe care sunt interpretabile.
[/SIZE]Ai auzit de acrivie? Asta sigur ca ai auzit. Dar de iconomie?
Asta nu pricep multi si fac scandal ca de ce nu s-a aplicat canonul "ca la carte" in cutare sau cutare caz.
Dar nu sunt curiosi ce zic canoanele in cazul lor cand pacatuiesc si daca preotul l-a aplicat asa cum il vor ei aplicat pentru altii.
Pana azi, ai avut Emanuel curiozitatea sa cauti sa vezi ce scrie in ele?
La origine, nu ce spune Nicodim Mandita sau altii.
[quote=emanuel2007;137459]"putine , foarte putine canoane pot fi schimbate , sa zicem 1 la suta din toate sau nici atat , ai anume cele care tin numai de chestii administrative pur lumesti ; insa canoenele care trateaza chestii de credinta in veci nu pot fi schimbate nici macar un cuvintel cat de mic ; iar astea sunt 99 la suta din canoane ; de aia si sf parinti au numit uneori canoanele - dogme dumnezeisti ...
Da-ne si noua sursa statisticilor tale, de unde ai scos procentele cu 99% si 1% sa ne luminam si noi.
Si in ce context si de cine canoanele (si care mai exact) au fost numite "dogme dumnezeiesti". "
cartile sfinte sunt sfinte in totalitate ... nu exista carti sfinte numai pe jumatate ...
interpretarea canonelor nu a dat-o nici nicodim mandita ci au dat-o sfintii ; insa in general nu e adevarat ca canoanele sa sufere vre-o interpretare , in general este sunt propozitii foarte simple care exprima fapte concrete , fara absolut nimic abstract , si deci care nu lasa loc de absolut nici o interpretare ... insa acolo unde a fost nevoie de interpretare , o gasim la sfinti si nu o inventam noi acuma , dupa capul unora ce au invatat de la sectari si catolici interpretari de canoane ...
insa in general canoanele exprima propozitii de genul " acuma e zi , peste doua ore se intuneca " ; acest fel de propozitii nu sufera absolut nici o interpretare ... e un lucru clar si concret ...
iconomia are limitele ei ; eu am zis clar : nu poti sa dai impartasania la gunoi din iconomie ; asta e erzie nu iconomie ... deci iconomiile de la canoane sunt doar o oarecare ingaduinta si niciodata iconoma de la canoane nu are voie sa contrazica canoanele ... deci iconomia are limitele ei ...
una e sa arati ingaduinta de la canon si sa impartasesti o femeie dupa numai 3 zile de la ciclu, si cu totul altceva este sa contrazici canonul si sa zici ca ciclul nu e pacat si nu trebuie oprire ... a doua varianta e erezie si nu pogoramant ...
la un sinod ecumenic , fate draga , au fost numite toate canonele ca fiind dogme dumnezeiesti ... poate am sa caut sinodul respectiv poate nu ... insa e un adevar , si ca s-a zis asta si ce a zis ...
|