View Single Post
  #7  
Vechi 11.05.2009, 23:07:28
emanuel2007
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

zici sa iti definesc pogoramantul ; iata pe sf nicodim , cel care a alcatuit pidalionul , ca da o definitie cat se poate de clara :

"Deci pentru cã ereticii aceea pãzeau chipul Apostolescului Botez - spune Sf. Nicodim - Canoanele acelor douã Soboare, i-au primit ca botezati. Si nu numai pentru aceasta, ci si pentru iconomie, precum am zis. Cã de le-ar fi lipsit iconomia, negresit nu ar fi stãtut īmpotriva Apostolestilor Canoane, care poruncesc dimpotrivã, adicã sã nu primim botezul ereticilor. Toatã teoria, care pīnã acum o am fãcut aici, nu este de prisos, mai ales este si prea de nevoie, de obste adicã pentru toatã vremea, iar mai ales pentru ziua de astãzi, pentru gīlceava cea mare, si prigonirea cea multã, ce se face pentru botezul Latinilor, nu numai īntre noi si Latini, ci si īntre noi si īntre cei de o cugetare cu Latinii. Deci urmīnd celor zise fiindcã locul Apostolescului Canon o cere, zicem cã botezul Latinilor este botez mincinos. Si pentru aceasta, nici dupã cuvīntul acriviei nu este primit, nici dupã cuvīntul iconomiei. Nu este primit dupã cuvīntul acriviei, īntīi pentru cã sunt eretici. Si cum cã Latinii sunt eretici nici o trebuintã este acum sã arãtãm, vreo dovadã. Cã īnsusi aceasta, cã avem atīta urã, si atīt īntoarcere, iatã atītea veacuri, despre dīnsii, este arãtatã dovadã, cã ca pre niste eretici īi urīm, adicã precum si pe arieni, sau pe savelieni, sau pe macedonienii cei luptãtori de Duh."[4]
Reply With Quote