Haideti sa facem abstractie de toate argumentele ce s-au prezentat pana acum (inclusiv cele sterse de administratori in disperare de cauza) in favoarea pastrarii sambetei ca zi de odihna. Sa presupunem prin reducere la absurd ca in Evrei 4, Dumnezeu ii descopera apostolului Pavel ca a hotarat o alta zi de odihna (duminica in locul sambetei). In acest caz, intreaga teologie crestina se confrunta cu probleme insolvabile. Incercati dvs sa raspundeti la contradictiile urmatoare:
1. Dumnezeu fiind neschimbator, cum se face ca schimba ziua de odihna stabilita, sfintita, binecuvantata si urmata prin exemplu personal la Creatie?
2. Hristos Insusi spune ca n-a venit sa schimbe Legea, ci s-o implineasca. Si totusi o schimba?
3. Toti apostolii, dupa invierea si inaltarea Domnului pazesc ca zi de odihna si cult sambata, cum se face ca pe urmasii lor ii gasim pazind duminica?
4. Maica Domnului insasi a pazit ca zi de odihna sambata conform poruncii, iar cei ce sustin ca o cinstesc pazesc o alta zi.
5. Chiar apostolul Pavel pazeste sambata impreuna si cu evreii si cu neamurile, cum de invata altceva in Evrei 4?
6. Hotararea unei alte zile de odihna pentru cultul crestinilor este deosebit de importanta. De ce Evangheliile, Faptele Apostolilor si epistolele pastreaza o tacere suspecta cu privire la aceasta schimbare?
7. Cea mai mare contradictie... dar pe aceasta o las pana binevoiti sa raspundeti la celelalte..
Pentru a nu fi offtopic, propun ca discutiile cu privire la acest subiect sa le postam pe:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=4265&page=72
postat la 1.05.09 ora 15:33 de nedelciuc, dupa care a fost banat