Aceasta va poruncesc: sa va iubiti unul pe altul" (In 15. 17)
[SIZE=2]Din comentariul Sfantului Chiril al Alexandriei la Evanghelia dupa Ioan: [/SIZE]
[SIZE=2]"Oare nu vom admite ca fapta cea mai inalta dintre toate a iubirii este sa chemi la ascultarea de Dumnezeu pe cei necredinciosi si rataciti? Acest lucru e neindoielnic. Grabindu-se Pavel sa faca aceasta, a zis: In numele lui Hristos, asadar, ne infatisam ca mijlocitori, ca si cum insusi Dumnezeu v-ar indemna prin noi. Va rugam, in numele lui Hristos, impacati-va cu Dumnezeu" (II Cor. 5. 20). Si Petru, vorbind cu curaj multimilor iudaice, zice: [/SIZE][SIZE=2]"[/SIZE][SIZE=2]Si acum, fratilor, stiu ca din nestiinta ati facut rau. ca si mai-marii vostri" (Fapte 3. 17). Pocaiti-va si sa se boteze fiecare dintre, voi in numele lui Iisus Hristos" (Fapte 2. 38). Ia aminte cum le raspunde si celor ce inca n-au crezut grabnic si le aduce cuvantul pe care nu l-au cautat, neasteptand ca cei ce nu-l cunosc inca sa-l cheme ca invatator, ci facandu-se invatator si celor ce nu voiau inca sa invete ceva din cele necesare. [/SIZE]
[SIZE=2]Deoarece intre cuvintele Mantuitorului nostru Iisus Hristos este si acesta: [/SIZE][SIZE=2]"[/SIZE][SIZE=2]Ca voi sa mergeti si roada sa aduceti si roada voastra sa ramana.'" Se cuvine sa cercetam ce se arata prin aceasta. Ce se intelege si in ce sens se spune ca roada ucenicilor ramane? Socotesc ca Mantuitorul numeste roada care ramane pe cea produsa prin invatatura evanghelica, si nu pe cea a dreptatii celei din Lege. Caci aceea s-a invechit, deoarece nu poate implini nimic, caci [/SIZE][SIZE=2]"[/SIZE][SIZE=2]Legea n-a desavarsit nimic" dupa cuvantul lui Pavel (Evr. 7. 14). [/SIZE]
[SIZE=2]De aceea, a odraslit si a rasarit una noua, care a invechit-o pe prima si a facut-o sa dispara, aducand roada care ramane si mantuieste cu adevarat. De aceea si dumnezeiescul Pavel, graindu-ne, spune foarte drept ca s-a pagubit de dreptatea din Lege, ca sa castige pe Hristos, adica, prin credinta in EL dreptatea si rodnicia evanghelica. O astfel de roada va ramane neincetat, putand face sufletul omului desavarsit in dreapta credinta si evlavie. Caci nu va veni o alta invatatura dupa propovaduirile evanghelice ca sa o invecheasca pe prima, cum s-a intamplat cu porunca data prin Moise, ci cuvantul Mantuitorului va sta in veac, cum zice si El insusi: [/SIZE][SIZE=2]"[/SIZE][SIZE=2]Cerul si pamantul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece" (Mc. 13. 31)."[/SIZE]
|